WAPF voeding, flink veel jeuk

simone

New member
Hallo,

Zijn er nog meer mensen met uit het niets heel erg veel jeuk op heel het lichaam zodat je bijna alles letterlijk kapotkrabt van de jeuk.

Eet ontzettend veel dierlijke verzadigde vetten maar ook plantaardige verzadigde vetten van de meeste pure vorm.

Geen nachtschades.Nagenoeg geen koolhydraten etc.

Het is al een paar maanden deze jeuk en om me heen nog een paar mensen die hetzelfde voedingspatroon hebben inclusief ons mam maar ook met dezelfde klachten.

Zijn er nog meer forumers met dezelfde klachten?

Waar zou het aan kunnen liggen?

Kunnen bepaalde organen het nog niet aan of?

Alvast bedankt.

 
Histamine. Je reageert ergens heel sterk op. Het zal nog een hele klus worden waar je precies op reageert.

Mike

 
Had al een beetje een vermoeden wat je zegt maar wil dit lekkere voedsel niet opgeven.Lekker veel vet en room maar hoe zou ik er dan achter kunnen komen Mike?

Bedankt voor je tijd en moeite.

 
Door 1 voor 1 bepaalde voedingsmiddelen te elimineren uit je voedingspatroon en te kijken of de jeuk dan verdwijnt. Wellicht dat je zelf al potentiele 'verdachten' hebt geidentificeerd? Dan zou je daar mee kunnen beginnen.

Mike

 
Het is lastig om te bepalen hoe lang ik iets moet weglaten om erachter te komen en kan het dan zijn dat ik iets helemaal niet meer mag eten of met mate of later als ik het aan kan wel weer?

 
Hoi Haydarpasa, Jeuk is ook een klacht die kenmerkend is voor een verminderde galafvoer.

Welke kleur heeft je ontlasting en urine?

 
Drink je veel rauwe melk? Misschien iets minder dierlijke verzadigde vetten en plantaardige verzadigde vetten eten.

 
Het is al maanden en het gaat niet weg.

Drink veel rauwe melk maar nog meer smoothies gemaakt van kefir en yoghurt.

Eet alleen al dik meer als twee pakjes roomboter per week. Soms wat ghee, room erbij.

Cocosvet al een tijdje niet meer maar veel verzadigd.

De laatste tijd valt mijn consumptie rauwe melk wel mee.Een vijf liter per week.

Gebruik verder honing en groene bladgroentes, vaak gekookt, heel af en toe rauw en de goede kruiden en Keltisch zout noem maar op.

Ontlasting is gewoon licht tot donkerbruin en over het algemeen lichte heldere kleur urine.

 
Gerard,

De oorsprong is zo puur en zuiver mogelijk bij de lokale boer en probeer natuurlijk vaak producten uit Nederland te halen en wat betreft vlees grasgevoerde wildgrazers of ander goedgevoerd vlees.

Ik weet het niet, ben juist secuur in die dingen.

Nagenoeg alles is biologisch en bio dynamisch.Zelfs tandpasta, shampoo etc.

 
Je ontlasting is dan normaal en je urine ook.

Omdat je ook schrijft dat: Het is al een paar maanden deze jeuk en om me heen nog een paar mensen die hetzelfde voedingspatroon hebben inclusief ons mam maar ook met dezelfde klachten.

Zou het dan kunnen zijn dat er toch een bepaald voedingsvet of voedingsmiddel is dat jullie allemaal veel eten, als je alles na gaat in de groep die dus deze jeuk hebben, wat valt dan het meeste op wat jullie allemaal veel eten, welk voedingsmiddel!

Als je zo vindt waar je sterk op reageert kun je een ander merk pakken van het zelfde voedingsmiddel, en zo kijken wat er gebeurt.

 
Amancay,

Buiten mijn moeder is de rest geen famillie die ook jeuk heeft en mijn moeder drinkt niet zo veel rauwe melk.Wel veel roomboter en verder niet zo veel overeenkomsten.

Een vriend van mij dronk ook veel rauwe melk.

Het enigste wat een beetje overeenkomt lijkt me de biologische roomboter van de Lidl die uit Duitsland komt maar die vriend van mij nuttigt deze ook niet.Hij heeft weer een ander merk.

 
Tes wat zegt, dat wordt dan zoeken. Of even het vet aandeel verminderen als het met de gal te maken heeft.

Of zou het een andere oorzaak hebben dat de jeuk overgedragen is van mens op mens? Of dier op mens?

Hebben jullie ook huiduitslag?

 
Hallo,

Het kan ook van je wasmiddelen of je zepen, shampoos komen.

Het kan zelfs komen van jezelf te vaak wassen. Water droogt uit.

Het kan ook komen van te heet wassen, dat je natuurlijke vetlaag van je huid weg is.

Als kind had ik eczeem, mijn moeder kreeg toen het advies van een oud vrouwtje om mij niet meer elke dag te douchen en zeker niet te heet of met zeep te wassen. Mijn huid herstelde toen snel en de jeuk verdween.

 
Ik had het vorige week, krabde opeens mijn arm bijna open. Was het vergeten, maar herinner me t weer door dit topic. Geen idee waarom dat was. Blijkbaar ook een reactie dus op iets. Ik kan nu niet meer terughalen wat ik toen heb gegeten. Maar zal het voor mezelf in de gaten gaan houden.

 
Ik had jeuk van de melk. Geitenmelk gaat goed. En zoveel als jullie dronk ik niet eens.

 
Bij geld ook teveel zuivel (meer dan 250 gr. per dag) en granen zorgt voor jeuk over mijn hele lijf.... Glutenvrij gaat wel goed...

 
Wasmiddel kan ook maar ik heb al verschillende soorten wasmiddel gebruikt maar mijn jeuk blijft.

Douche ook niet elke dag en ook niet heet, douche liever koud maar wel met olijolie zeep.

Het kan mischien ook aan de roomboter liggen want de meeste roomboter komt van koeien die toch krachtvoer krijgen waar veel graan en soja in zit met weer de omega vet problemen die je te veel binnenkrijgt wat weer voor ontstekingen kan zorgen en natuurlijk te veel koolhydraten door verkeerde voeding van de koeien.

Van de melk weet ik dat het grasgevoerde koeien zijn maar de roomboter is gewoon biologische krachtvoer en aangezien ik ontzettend veel roomboter eet soms eet ik 'S avonds roomboter uit een mok met de lepel of drink een bekertje of anderhalf leeg.

Mischien dan toch te veel van het goede.

Als ongepasteuriseerde highlands roomboter was van grasgevoerde koeien zou het een ander verhaal zijn maar waar vind je dat tegenwoordig?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.634
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan