WAPF formule na het eerste jaar

G

Guest

Guest
Hallo,

Ons meisje is 1 jaar geworden! Een mega cliché, maar oh, wat is het snel gegaan! Ze drinkt vanaf 9 maanden de formule en het gaat goed met haar!

Ik heb een vraag voor Gerrit. Ik heb begrepen dat jullie meisje ook nog de formule drinkt en kan mij herinneren dat je de formule iets hebt aangepast? Graag zou ik willen weten hoe ik de samenstelling kan aanpassen op haar behoefte. Het idee is om langzaam over te gaan op meer rauwe melk ipv water en de lactose te verminderen? En hoeveel dronk jullie meisje met ongeveer 1 jaar nog? Ons meisje drinkt nog (heel graag) 3 flesjes. Zal ik dit moeten minderen? Alvast super dank voor jouw reactie!

 
Hoi Cham, dank je wel!

Alle tips mbt de formule, ook niet afkomstig van Gerrit (-: zijn welkom!

Groetjes!

 
Na 1 jaar kun je inderdaad minderen c.q. stoppen met de lactose, dat is niet meer echt nodig. De rest van de formula kun je gewoon aanhouden, ook als ze 1,5 is... per slot van rekening zit hier alles in wat je je kindje ECHT wilt geven.

Weet niet meer zo goed wat ze met 1 jaar dronk, maar het is uberhaupt afhankelijk van wat ze/hij als vast voedsel inmiddels krijgt. Uiteraard kun je ook al gewone koude rauwe melk laten drinken, wel opbouwen omdat het heftig kan zijn om gelijk een groot glas te drinken. In de formula zitten allemaal zaken die de verteerbaarheid verbeterd. In begin kun je melk nog iets verdunnnen met water of wei, wei bevorderd namelijk vertering c.q. zorgt voor een betere vertering van de melk.

Qua vast voedsel is natuurlijk rauwe eigeel (of 3,5 min gekookt ei, het binnenste is dan net lauw) aan te raden, o.a. de hersentjes hebben dit héél hard nodig! Verder is leverworst aan te bevelen en/of kippenlevertjes/kalslever. Denk ook aan de vetten en ach zo kan ik doorgaan, is al vaker iets over gezegd :)

 
Hoi Gerrit,

Dankdank! Fijn dat je het hier ook nog even opschrijft! Super tip van de leverworst, had ik helemaal niet aangedacht!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.819
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan