WAP en supplementen

G

Guest

Guest
Dag

daar ik niet veel reakties heb gekregen over mijn vraag wbt supplementen en WAP (je kunt ook niet alles in de gaten houden) wil ik dit graag als nieuw onderwerp toevoegen daar ik bang ben dat ik teveel vitmaines binnenkrijg dan mag en ook omdat ik heel graag van deze supplementen wil afstappen maar ik dit nooit heb kunnen doen vanwege het dieet (het verkeerde :cry:) mag ik hopen!!

Heb je als je volgens WAP nog supplementen nodig?

voor bijnieruitputting (met dank aan de site van Lia (Poekie) moet ik adrenal gaan gebruiken en ook H202 is heel belangrijk lees ik maar dan blijven er nog heel veel andere supplementen die wij nu gebruiken over nl:

Ik zal even opschrijven welke mijn zoon en ikzelf gebruiken, misschien zien jullie al welke ik nooit meer of straks niet meer hoeft te gebruiken:

Omega 3 2x per dag

Vitamine c 2x per dag

Multi vitamine hoog gedoseerd ik halve per dag, mijn zoon om de andere dag

Vitamine d3 mijn zoon 2x per dag ik 1 x per dag van 1000IU

Selenium 200 mcg 1x per dag

Mariadistel 225 mg 2x per dag

Kelp 150 2x per dag als we de Multi erbij pakken dat 1 ½ tablet per dag, dit omdat we totaal geen jodium in onze voeding hebben, alleen jodium voelen we ons niet goed, kelp wel

Mijn zoon heeft er nog extra bij:

Lymphomyosot 3x 10 druppels per dag

Ikzelf

Chroom 1x per dag

Msm poeder 4 gr per dag

L lysine 2x per dag

Elaps balance 3x per dag 5 druppels

Scutellariae 2x per dag

Vitamine b12 1000 pg eerst elke dag maar de dag dat ik vlees eet slik ik deze niet meer

ik weet al dat in levertraan vit a en d en omega 3 zit dus mag ik deze dan laten staan,mijn zoon en ik hebben allebei een tekort aan vit d.ik weet wbt vit d zoek de zon op maar waar is die hier in nederland haha

en bv jodium wij hebben dit sinds ons oude dieet nooit gebruikt maar hoe zit dit nu?

dit pakken we in vorm van kelp, andere jodium supplementen verdragen we niet.

omega 3? ivm histamine verdraag ik geen vis mijn zoon wel

selenium in de vorm van paranoten (geweekt)

Het gaat mij het meeste om de jodium en de multi, vitamine d3 en chroom ivm overdosering

chroom gebruik ik voor het beter stabiel zijn van de bloedsuikers

Sorry voor mijn ongeduldheid maar ik wil graag verder met WPA en de inkopen gaan doen :lol:

alvast bedankt,

Ingrid

 
Ik zou me eens verdiepen in bijnieruitputting. 1 van de kenmerken is ongeduld :D En stel dat je je erin herkend, dan komt er een supplement bij, namelijk adrenal. Even terug lezend, dat had je zelf ook al bedacht!

Je moet mensen ook even de kans geven om te reageren. Enne, stap voor stap.

 
Nogmaals sorry ik ben heel erg onzeker en zit met zoveel vragen en er valt hier over dan zoveel te lezen dat ik het gewoon echt helemaal niet meer weet. Maar ik hou hier uiteraard rekening mee en bedankt

en wbt adrenal welk merk kan ik nu het beste bestellen of moet ik dit nu bij topic adrenal vragen???? :wink:

Ik heb al niet een nieuwe topic gemaakt dat is al heel wat.

Jammer dat er niet echt een "begeleiding" (begrijp me niet verkeerd!) is voor zoiets vooral de eerste paar weken dat je hier mee begint, je zit dan met zoveel vragen bent bang/onzeker dat je het niet goed doet.

Want hoe weet je nu of je per dag voldoende eiwitten en vetten tegenover elkaar hebt gezet, dit heb ik gelezen op dit forum die ook diabetes heeft.

Ja ik ben een leek dat kun je wel zien haha

 
Het gaat niet zozeer om vragen, maar zoeken naar de antwoorden. Bij Iherb kan je het goedkoopste adrenal bestellen, heb je wel een creditcard nodig. http://www.iherb.com/Nutricology-Adrenal-Natural-Glandular-150-Veggie-Caps/45935 En deze staat ook vast in het topic Adrenal. Maar je hebt mee voor je aan het zoekene gekregen hoor :D

Een begin kan zijn het boek, Eet vet, wordt slank (www.succesboeken.nl). Daarin staat het wat eenvoudiger bij elkaar. Maar Poekie heeft duidelijk neergezet wat zij eten op een dag.

Vet, vet en vet. De eiwitten komen vanzelf en de koolhydraten ook. Ik haal mijn koolhydraten uit rauwe melk. Net als vet en eiwitten. Eet eieren en vlees en kaas. In het begin puree van zoete aardappelen met heel veel boter.

Er is een heel topic met recepten.

Ik heb een boerderij waar ik al mijn zuivel koop en het meeste vlees. Alles wat daar te koop is, is wapf. Maak voor jezelf een lijstje, ga aan de rauwe melk,. Dat is complete voeding, de rest is aanvullend en daarom altijd goed. (grasgevoerd vlees, eieren, groente, kaas, roomboter, slagroom en vast nog veel meer!)

Succes!

 
Dank je wel voor je advies!! Ik ben inmiddels al een stuk wijzer geworden en ben inderdaad veel op de site van Poekie te vinden,tips adrenal en boek ga ik zeker doen.

Nog een vraag sinds 2 dagen wordt ik smorgens wakker en heb ik het heel koud, een soort kippenvel van binnenuit, met enkele minuten erna weer heel warm te krijgen, daarna weer die kou en dat blijft dan echt een tijdje. Misschien iemand die dit ook heeft ervaren? Ik kan dit niet terug vinden op het forum 8O

 
Soms is het makkelijker als je weet waar je moet zoeken :wink: Hier iemand die eigenlijk ieder topic leest en vaak ook steekwoorden van de titel onthoudt. Of specifieke kenmerken waardoor het zoeken via google vaak wat makkelijker is. Als ik iets terug wil zoeken uit een topic waar ik ook actief in ben geweest zoek ik op zoekwoorden en mijn eigen naam.

 
Quote:
Als ik iets terug wil zoeken uit een topic waar ik ook actief in ben geweest zoek ik op zoekwoorden en mijn eigen naam.


Of topics toevoegen aan je 'favorieten' binnen deze site. Dit staat bovenaan bij elk onderwerp.

 
Wederom bedankt voor de tips! toch nog 1 vraagje,ik heb mijn moeder van 79 jaar verteld over WAP, ze is er zeer enthousiast over vooral omdat ze zelf niet goed eet, geen honger etc. Ik vroeg vanmiddag in de natuurwinkel rauwmelkse kaas, heb een heel klein stukje meegenomen om te proeven maar toen zei ze wel dat ze dit niet aan ouderen verkocht ivm ja je begrijpt me al rauw en bacterien.

Zou mijn moeder toch rauwe melk, yoghurt, kaas etc. mogen drinken,eten of zijn de niet rauwe maar zure produkten beter voor haar. Ze lust wel rauw ei vind ze wel lekker maar ze pakt het zelden.Dit staat toch nergens op het forum toch :oops:

 
Hahahahaha, nee ik geloof niet dat er al eerder geschreven is over "oude" mensen en rauwe zuivel en eieren. Wel over ouders die door hun kinderen aan de wapf zijn gegaan. Ook "oude" ouders en er zijn ook aardig wat ouderen hier op t forum actief. Ouderen zijn niet anders dan jongeren, kinderen en alles wat er tussen zit. Zolang je biologisch, grasgevoerde voeding neemt is rauwe zuivel goed.

Je moeder zal misschien wel vanuit vroeger herkennen wat wapf is en je nog kunnen voorzien van tips!

 
hahahaha weer erg gevat!! moet er goed over nadenken wat ik hier schrijf. Maar je begrijpt heel goed wat ik bedoel.Toch is het wapf voor haar niet echt bekend en vond ze het prettig als ik deze vraag zou stellen en aangezien ik hierin ook nog een "ouwe" leek ben. In ieder geval wil ze graag kennismaken met wap alleen 1 probleem ze kan niet goed met de pc overweg, dus enige tijd zal het duren voor ze zich ook onder deze "oudjes" begeeft. :wink:

Ga in het weekend eens praten bij de Genneper hoeve in Eindhoven

 
Woon je in eindhoven?

Dan is de genneper hoeve een hele goede! Heerlijke rauwe melk voor €1,00 de liter. Wel zelf je flessen meenemen. Ook hebben ze daar erg lekkere kaas en vlees. Schenkel met de mergpijp er nog in dus zo in je beestenbotteboullion te doen.

Mocht je nog brood willen eten van spelt en zuurdesem, (ik eet nog 1sneetje brood per dag en mijn kleintjes ook) dan kan ik bakkerij tussen de molens aanraden, zit in het wasven in Tongelre. Erg leuke plek.

Verder haal ik mijn kokosolie en keltisch zout bij resp ecoplaza en reformhuis aan de kruisstraat.

Succes!

 
O, en dan moet je ook echt een keer melk gaan halen van de waterbuffels! En Mike komt in september (uit mijn hoofd) spreken in Eindhoven. Ik heb me ook al opgegeven, is voor jong en oud en alles wat er tussen zit. Dus ik vindt dat jullie best met 3 generaties kunnen komen Ingrid :D

Het boek eet vet, wordt slank is goed te lezen. Maar het gaat mij er niet zo zeer om dat je moeder zich gaat verdiepen. Als jullie met elkaar in gesprek gaan hoop ik eigenlijk dat je er achter gaan komen dat de voeding die zij als kind at of bij opa en oma gewoonweg wapf is! In de loop van de jaren is haar generatie ook gebrainwasht over wat goede voeding is.

Als het goed is weet zij echt wel hoe je bottenbouillon moet maken en misschien ga jij haar recepten voor ons nog wel op het forum zetten!

 
Ik woon in Waalre dus bij Eindhoven.

Oke al weer een stuk wijzer geworden wbt Genneper hoeve,

Moet je dit bestellen? Of kan je dit meteen meenemen.

Is die bakkerij ook biologisch dan? Ik haal nu het brood en biologische produkten bij Balance, ken je die ook misschien?

En uuuuuuhh waterbuffels :roll: even opzoeken!!

Waar kan ik me opgeven, ik wil inderdaad wel hiernaar toe

O daarom zei ik het niet maar mijn moeder wil graag de pc gaan verkennen omdat iedereen zoals zij zegt met de pc werkt en ze wil graag van deze tijd zijn en mee gaan leuk toch!

Bedankt

 
Hilde bedankt!!

verder heb ik adrenal besteld, nu nog de h202 en levertraan bestellen,even me verdiepen in de juiste pannen,potten etc.

ben aan de sole, de juiste vetten en eiwitten ja langzamerhand kom ik er wel!

Alleen jammer van de hoge bloedsuikers (moet medicatie drastisch verhogen maar aangezien dit vergif is zit ik liever te hoog op het moment en hoop en bid dat het snel goed komt) maar daar ga ik me vanavond weer wat meer in verdiepen.

Heb er al veel over gelezen.

 
moet het even kwijt maar wat voel ik me slecht! ben nu 1 1/2 week bezig met wap maar het gaat steeds slechter, hoge bloedsuikers, hoge bloeddruk, snelle hartslag, geen energie ik zou het liefst niet mijn bed uitkomen, misselijk, ik slaap pas in rond 2 uur/ half 3, ongetwijfeld zal het "waarom" op het forum te vinden zijn maar echt nu helemaal geen energie voor, ik hoop zo dat dit van korte duur is.

 
Wat eet je nu precies? Hoe laat ga je naar bed toe? Sinds ik adrenal gebruik ga ik zelden nog te laat naar bed. Behalve als ik tot 23.00 uur moet werken, dan moet ik thuis eerst nog even bijkomen voordat ik naar bed kan, dus dan ga ik altijd te laat.

 
Ingrid, als je misselijk bent kun je eens proberen een glas water met een eetlepel appelazijn te nemen. Waarschijnlijk verteer je alle vetten en eiwitten niet goed, vooral vloeibaar eten (bouillon, yoghurt/kefir/melk, stoofpotten) en voor iedere maaltijd water met appelazijn. Op termijn de gal en leverreiniging om goede vetvertering mogelijk te maken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan