Wanneer minder vet?...

Chantie

New member
Goedemorgen , ik ben benieuwd wanneer er minder vet word geadviseerd, ivm als het lichaam er nog niet aan toe is.. Heb ik wel eens gelezen hier op de site onder titel slagroom...Hoe merken mensen dat lijfelijk? Heeft dat met de vertering en energie level te maken? Ik heb jaren echt te weinig vet gegeten...nu echt veeel. Ik merk dat ik rustiger ben innerlijk ( stabielere suikerspiegel ) en ik slaap als een beer... Heerlijk! Naar t toilet gaan is altijd lastig geweest , nu neem ik elke dag bitterrrzout( vind t zoooo goorrrr) maar t helpt super!

 
Ik eet op een dag bijna een potje ghee leeg, hier zit 230 gram in. Maar hij gaat vaak net niet helemaal op, ik gok dat zo'n 30 gram overblijft.

Waarom stop ik na 200 gram?

Omdat ik het dan simpelweg ineens niet lekker meer vind terwijl ik tot dan toe heerlijk uit de pot zit te lepelen.

Misselijk worden is ook een indicatie dat je teveel vet hebt gegeten.

 
Yes dat is me bekend, maar het schijnt zo te zijn dat voor sommigen t lijf nog niet klaar is en deze mensen moeten minderen..en daar ben ik benieuwd naar , wat zijn dan de klachten of verschijnselen dat t lijf er nog niet klaar voor is....?wie oh wie kan me t vertellen?

 
Mensen bij wie het lijf er nog niet klaar voor is, zoals jij het verwoord, zullen eerder misselijk/ moe worden of andere ongemakken ervaren.

Waarom ben je bang dat je lichaam er nog niet klaar voor is? Je geeft zelf aan dat je heel goed draait op veel vet..

 
Codexx, maak jij je ghee niet zelf? Want dan is een dagelijks potje wel een dure hobby...

 
Bang ben ik zeker niet! Sterker nog ik heb het hele woord niet genoemd!... Ik was alleen benieuwd!

Heb er juist behoefte aan! Zaaaaaalig!

 
@pinklady

Doe ik nog niet zelf, klopt dat het wat prijzig is, al haal je er wel veel kcal uit.

Maar doe dit pas een week, ga binnenkort wel proberen het zelf te maken.

 
Oh, dat valt wel mee inderdaad. Als ik me niet vergis, is een toko meer Indonesisch (of anderszins oosters) dan Surinaams, maar dat maakt niet zo heel veel uit.

Dan is hij waarschijnlijk alleen niet biologisch. Bij de natuurvoedingswinkel kocht ik ghee voor 10 euro voor 900 gram geloof ik? Nou, dan gooi ik er liever zelf 4 pakjes boter tegenaan en dan ben ik goedkoper uit (en heb ik veel meer volume).

 
Quote:
Als ik me niet vergis, is een toko meer Indonesisch (of anderszins oosters) dan Surinaams


Dat klopt helemaal. Een toko is oosters en dan vaak Chinees, Thais, Indonesisch of Japans georienteerd. Of een combinatie hiervan.

Is vaak de enige mogelijkheid om aan jonge Thaise kokosnoten te komen (die bevatten veel meer water en vlees dan de 'gewone' kokosnoot).

Maar je schrikt je dood van de hoeveelheid 'troep' daar (soja-dit, soja-dat :p).

 
Vetsin dit, vetsin dat niet vergeten!

Maar, palmolie, kokosolie, andere kokosproducten, baking soda en bepaalde kruiden zijn daar veel beter te verkrijgen. Zelfde geldt voor bepaalde groenten. Ik kom er eerlijk gezegd nooit. Gisteren wilde ik erheen, maar toen was die bij mij op vakantie :(

 
Je verzint het niet: gisteren bij een Hilal zag ik een blikje kokosmelk staan.

Er stond ten eerste 'light' op en bij de ingredienten een verdikkingsmiddel/E-nummer. :evil:

Lia

 
O ja klopt, kokosmelk light vind je in de supermarkt ook. Helaas. En verder inderdaad allerhande E-nummers.

In de supermarkt heb ik wel Go-tan gevonden, waar alleen kokos en water in zou zitten. Heb ook in de biowinkel gekeken, maar daar is kokosmelk echt 3x zo duur én er zitten E-nummers bij. Dus dan maar Go-tan. Zijn nog eens bescheiden pakjes ( :( ) ook.

 
Quote:
Vetsin dit, vetsin dat niet vergeten!


Maar dat is toch een door de EU goedgekeurde hulpstof?

Kan geen kwaad, toch?

Owh, wacht verkeerde topic :mrgreen:

 
Het laatste. Men weet verdomd goed hoe het zit, maar probeert ons te overtuigen van het tegendeel. Don't believe the hype!

Mike

 
Aan ongezonde mensen kun je het meeste verdienen. Gezonde brengen brengen niets op en dode mensen ook niet (behalve als je begrafenisondernemer bent).

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan