Waarschuwing: voor beginners van koffie-klysma's !! (bijnieruitputting)

Pascal Collard

New member
Hallo allemaal,

Aangezien er nog vele mensen zullen bij komen op deze site en ze vroeg of laat allemaal wel eens zullen overwegen een koffie klysma te doen, wil ik even dit zeggen:

Er is veel te vinden op het internet over koffie-klysma's... het blijkt een buitengewoon goede ontgifter te zijn (invloed lever en galblaas) en heeft daarbuiten nog tal van voordelen wie je in andere topics zal vinden op dit forum !

Ik wil even benadrukken dat de hoeveelheid eetlepels koffiepoeder die te gebruiken valt bij de klysma's, niet voor ieder gelijk is... Wanneer je bijnieruitputting hebt (de meesten hier) zullen je bijniertjes niet zo blij zijn met het effect van veel cafeine... misschien niet de cafeine als stof, maar het onrustig gevoel (hyper) dat je er door krijgt kan serieus wat druk leggen op je bijnieren...

Dr Wilson (bijnieruitputting) is een enorme voorstander van koffieklysma's... hij raadt ze dagelijks aan (1 tot 3 klysma's) per dag... dus als de goeroe van de bijnieruitputting zegt dat cafeine niet noodzakelijk een probleem hoeft te zijn, dan kunnen we daar van op aan...

Waarom hebben ikzelf en andere forumleden dan last gekregen van bijnierpijn en opgefokt gevoel bij onze eerste koffie-klysma's ?

Omdat op dit forum wordt uitgegaan van 4 eetlepels tot zelfs 70 gram koffie als "standaard-hoeveelheid"... Er wordt wel gezegd dat je best met 2of3 eetlepels begint en dat heb ik dus ook gedaan... maar tevergeefs..

het is pas na grondig opzoekwerk dat ik uitkwam op deze pagina:

http://drlwilson.com/ARTICLES/COFFEE%20ENEMA.HTM

Enorm informatief en leerrijk... daar zie je dat Dr Wilson 3 eetlepels als MAXIMUM aangeeft maar dat hij onderstreept dat het aangeraden is (in geval van bijnieruitputting) om te beginnen met een halve of één lepel om te zien of je dat aan kan... dan met halve lepels opbouwen tot waar het comfortabel blijft (geen opgejaagd gevoel)...

Ik vond het de moeite om dat even te melden...

Bovendien is het niet de bedoeling dat je na elk klysma een stortregen van uitstoot krijgt... Bij het eerste klysma is dat vaak het geval omdat dat de peristaltiek activeert en er dan stoelgang uit moet... Maar in tegenstellingen tot gewone waterklysma's waarbij veel water gebruikt wordt, is het niet de bedoeling om na elk klysma het "douche effect" te hebben op het potje...

De bedoeling is dat bepaalde stoffen uit de darmwand worden opgenomen zodat er in de lever en gal vanalles in gang wordt gezet... punt uit... wanneer je (zoals bij mij bij het tweede klysma) merkt dat er niets uitkomt na een klysma, duidt dat op dehydratatie... 1,5 liter zuiver water wordt aangeraden... sole zou daar ook aan meehelpen...en ook de koffieklysma's zouden hydratatie stimuleren... Wanneer er niets uitkomt heeft dat geen effect op de "geslaagdheid" van je klysma... dat zegt enkel dat je verder moet werken aan het op peil brengen van je vochthuishouding.

Kennelijk is een koffieklysma ook al weldadig bij kleine hoeveelheden koffie... Het is dus de kunst de grens te vinden tussen weldaad en overdaad ! (voor je bijniertjes)

Groetjes, Pascal

 
;-) Hahahaha... worden hier niet aan de lopende band expertjes geboren op dit forum ? .. ik vind dit alleen een zeer nuttige aanvulling op basis van eigen bevindingen ! Ik ben er zeker van dat velen met zwakke bijniertjes er gebaat bij zullen zijn.

MAAR: laat wel duidelijk zijn: als iemand opbouwt tot 3 lepels en erna merkt dat die makkelijk verder kan opbouwen tot 4lepels of zelfs 70 gram, DOEN !!!!! Het ene sluit het andere niet uit natuurlijk !!! Maar start gently en voel je bijniertjes aan !

P

 
Pascal, wie is die dokter Wilson van jou eigenlijk? Dr L Wilson? Want de expert van de bijnieren is Dr James Wilson! Foutje! Maar hoe denkt James Wilson nu over koffieklysma's?

 
Krijg nou tieten zeg! Ik had nog niet eens door dat het over een andere dokter Wilson ging !! :)

In ieder geval is deze dokter heel hard vertrouwd met bijnieruitputting, zo blijkt uit volgende link op zijn pagina:

http://www.drlwilson.com/articles/adrenal_burnout.htm

Het is op deze pagina dat hij bij "detoxification programs" in de eerste plaats verwijst naar coffee enema's als detox-programma voor bijnieruitputting...

Aangezien ik dacht dat het DE dokter Wilson was, dacht ik dat zijn aanbevelingen voor de hoeveelheden bij koffieklysma specifiek waren voor bijnieruitputting... blijkt dus dat die hoeveelheden algemeen zijn, dus dan kan je er nog harder van uit gaan dat hij voor bijnieruitputting eerder zal aansturen op 1 tot 2 lepels koffie ipv 3.

Sorry voor het foutje, maar zijn manier van denken over bijnieruitputting was zo gelijklopend met die van de andere wilson dat ik het niet heb gezien. Maakt uiteindelijk niet zo veel uit voor wat betreft mijn stelling om het toch wat voorzichtig aan te doen in geval van bijnieruitputting ! :)

Maar je opmerking is zeer terecht: het is niet DE dr wilson die hier aan het woord is, maar een andere dokter wilson die ook zeer vertrouwd is met bijnieruitputting. (met als voordeel dat deze je waarschijnlijk wel zal terugmailen als je nog vragen zou hebben, en daarvoor is de andere Wilson wellicht te beroemd/onbereikbaar geworden) ;-)

 
Ik heb besloten hier nog wat dieper op in te gaan... heb net gemaild met doktor L wilson en een andere dame die bijnieruitputting heeft en overvloedig gebruik maakt van coffe enemas.. zodra ik meer antwoorden heb post ik ze hier...

Ik las net nog het volgende:

"Patients with adrenal exhaustion should limit the coffee enema to two or three a week. If a coffee enema does not make you feel better you might be taking too many, stop them for a day or two. If you feel better after a coffee enema you probably need it. "

wordt vervolgd !

 
Nou Pascal, ik heb er in elk geval goed op geslapen vannacht! Ik ben benieuwd naar de antwoorden op je mailtjes. Voorlopig neem ik maar 1 à hooguit 2 koffieklysma's per week.

 
@Angela

Rechtsboven in elke pagina zit een zoekfunctie.

Als je dan in de nieuwe pagina met resultaten niets kunt vinden kun je onderaan die pagina aanklikken 'zoek verder in google'.

Maar ik heb even gezocht voor je: https://www.fatsforum.nl/topic/klysma

In dit topic staat veel info over (koffie) klysma's.

 
Pascal, heb je sindsdien nog antwoorden kunnen krijgen van de dame en dr.Wilson?

En zou caffeine vrij ook werken in de darmen?

 
Hallo, ik ben zojuist lid geworden van deze site. Onlangs is er bijnieruitputting vastgesteld. Ik neem een aantal medicamenten/supplementen die ook voorgesteld zijn in het boek van Dr. Wilson. Deze zomer was ik op vakantie in Italie waar ik ging zwemmen. naderhand kreeg ik een zware sinusitis. Vandaag zei mijn dokter mij dat deze sinusitis kwam door het zwemmen in het ozonzwembad en dus gewoon zware ontgiftiging was. En toen sprak hij dat een dergelijk effect ook bekomen kon worden met het zetten van klysma's van groene koffiebonen. Nu is mijn vraag : waar halen jullie deze groene koffiebonen ? Ik zie enkel groene koffiebonen vermengd met allerlei andere dingen voornamelijk afslankproducten die men oraal moet innemen. Hartelijk dank voor jullie reactie. mvg

 
hallo Misgelso, Aparte dokter heb je!

Heb je nu nog last van die sinusitis?

Ontgiftiging duurt meestal niet zo lang.

Ozonzwembaden: wist niet dat dat ook al kon:)

Door de ozon heb ik mijn sinusitis nu onder controle trouwens.

Ik ben niet bekend met koffieklysma's van groene koffiebonen.

Ik ben benieuwd of als je ze bemachtigt wat het effect is voor je en of het werkelijk zo spectaculair is voor je...

En dan hoop ik dat je het hier komt vertellen!

http://www.degroeneboon.nl/

 
Dank u Lievergezond voor de link. Idd, mijn dokter weet ondertussen op welke dingen en hoe ik reageer en hij is ook wel van alles op de hoogte. Ik was ook op zoek naar ozon. Hoe behandel je de sinusitis met ozon ? Waar haal je de ozon of neem je voetbaden, drink je ozon ?? vriendelijke groeten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.813
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan