waarschuwing toevoegingen bio gehakt ah

Asaya

New member
Aangezien ik door het gehakt heen was van mijn boer heb ik vandaag biologisch gehakt gekocht bij de ah. In het verleden heb ik dit al eens vaker gekocht bij nood. Nu thuis gekomen zie ik dat ze er tegenwoordig dextrose door heen gooien!

Ik koop juist biologisch om zo min mogelijk rotzooi te hebben in mijn producten. Ik hoop van harte dat de ah gaat begrijpen dat mensen biologisch kopen omdat ze onnodige toegevoegde rotzooi juist willen vermijden.

 
He Asaya,

Ik heb net weer een 15 kilo pakket besteld bij Kleinswormink, jij ook?

Of is de rest van het vlees nog niet op?

 
De half om half gehakt van de ah heeft geen toevoegingen. Al weet je niet wat de dieren gevoerd krijgen

 
Die dextrose zit er al een tijdje in, de vraag is waarom?

Eigenlijk is het enige veilige voedsel, voedsel waarvan je hebt gezien waar het heeft gegroeid of gelopen. Dus voedsel wat je bij de boer koopt die het verbouwt.

Al het andere is oncontroleerbaar.

Ga er maar vanuit dat er redelijk wat bio voedsel geen bio is, of bijgemengd is.

 
Quote:
Aangezien ik door het gehakt heen was van mijn boer heb ik vandaag biologisch gehakt gekocht bij de ah. In het verleden heb ik dit al eens vaker gekocht bij nood. Nu thuis gekomen zie ik dat ze er tegenwoordig dextrose door heen gooien!


In het biologische gehakt van AH zit ook zonnebloemolie.

Heb je dat niet op de verpakking zien staan?

Zonnebloemolie is al een slecht product voor je gezondheid, maar het wordt zelfs toxisch indien je het gaat verhitten. En ik neem aan dat je het gehakt niet rauw eet...?

 
Quote:
De half om half gehakt van de ah heeft geen toevoegingen. Al weet je niet wat de dieren gevoerd krijgen


Die toevoegingen hebben de dieren uit de bioindustrie al gehad... 8)

Geef mij maar biologisch vlees van de biologische boerderij.

 
Jazeker Pike maar daar moet ik dus nog even op wachten. Ik ga zorgen dat ik flink op voorraad heb want dit is niet prettig.

Ik zie geen zonnebloemolie staan bij de ingrediënten van het rundergehakt, ik eet geen varkensvlees.

Ik heb de boel terug gebracht en uitgelegd dat dit er echt niet in hoort te zitten naar mijn idee. De medewerkers bij de klantenservice vonden het zelf ook apart dat het erin zat. Ook heb ik een mail naar de ah verstuurd met hoe en waarom en wat biologisch voor mij inhoud. Dit samen met het verzoek of ze zich hier zelf ook wat meer in willen verdiepen en betere biologische producten op de markt willen zetten. Misschien heeft het invloed, je weet maar nooit.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.285
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan