waarom stinken nepsieraden en sleutels?

organica

New member
Hallo,

Weet iemand waarom sleutels zo stinken, en nepsieraden ook. zo'n metaalachtige geur waar ik duizelig van word. Is dit ook slecht voor je gezondheid?
 
omdat ze mogelijks gecoat zijn met nikkel ? De chemische producten die gebruikt worden om de coating te doen 'plakken' tijdens de behandeling geven een geur af.
 
Nikkel is zeker geen coating, het kan dus enkel thermisch, of bij deze toepassing meestal elektrolytisch worden aangebracht.

Die aparte lucht wordt veroorzaakt door je huidvet wat in combinatie met je zweet en het nikkel (nikkel is een prima katalysator voor olie-vetten) gaat ontbinden. Vandaar dat je dan ook meestal een donkere aanslag krijgt.

Eens in de zoveel tijd gaat m´n sleutelbos een rondje mee in de vatenwasser, probleem opgelost.

Zolang je niet allergisch bent voor nikkel is er niets aan de hand.
 
oke dankjewel, nee heb geen uitslag ervan, maar de geur kan ik op de 1 of andere manier niet verdragen, word ik misselijk en duizelig van
 
Beste Organica, daar is niks vreemds aan, kan me goed voorstellen dat je van die lucht over je nek gaat.

Het zijn gewoon rottende en vieze vetzuren waarmee je terecht niet mee geconfronteerd wilt worden.

Helaas heeft niet een ieder op dit forum het inzicht om dit fenomeen te erkennen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan