Waar zou je nu als mens, het beste op deze aarde kunnen wonen?

Ufo

New member
En dan bedoel ik waar je wat gezondheid betreft, het beste af bent...

In Nederland wonen we misschien nog niet zo heel slecht. JA, de luchtvervuiling is hier erger dan in de rest van Europa, en we worden regelmatig besproeid met chemtrails...

Maar er zijn landen waar de mensen over straat gaan met mondkapjes, vanwege de smog.

Ik vraag me wel eens af, waar je op deze verziekte wereld, het beste zou kunnen wonen.

In een ander land is de lucht misschien schoner, maar woon je vlak naast een kernenergie bedrijf, met alle risico`s van dien.

En in weer een ander land is de natuur wellicht prachtig groen, maar vliegen de kogels je om de oren...

En dan zijn er misschien ook nog landen waar het moeilijk is om een chirurg te vinden, die een gebroken arm of been weer kan repareren...

Kortom, waar zou je als mens het beste kunnen wonen op deze planeet?

Iemand enig idee??

 
In Siberië, bij volkeren die nog altijd van de yaks leven. Nooit geweest maar wat ik heb gehoord is het daar nog altijd een en al WAPF. Hetzelfde geldt voor Mongolië. Er is dan misschien geen chirurg maar er is altijd lokale wijsheid voor een eventuele gebroken arm, daar sta je echt van te kijken.

 
Leuk topic Ufo. Wat dachten jullie van Bhutan? Daar zal McDonalds vast nog niet doorgedrongen zijn... :)

 
Noor Korea was niet serieus Mike. Poging tot humor ;-) Doe mij maar Terschelling om eerlijk te zijn.

 
@Micave,

Quote:
Noor Korea was niet serieus Mike. Poging tot humor


Flauwe poging, om eerlijk te zijn...

 
@Dennis,

Quote:
Wat dachten jullie van Bhutan?


Hoe kom je in vredesnaam op Bhutan??

 
@zotteke,

IJsland...interessante gedachte...

Veel economische problemen daar, afgelopen jaren, maar het gaat steeds beter daar...

 
Quote:
Hoe kom je in vredesnaam op Bhutan??


Ik denk dat Dennis de voorkeur geeft aan Bhutan omdat de regering van Bhutan eigenlijk iedere vorm van modernisering wilt tegengaan ( een klein beetje Tibet van 80 jaar geleden, alleen dan zonder dicterende lama's ). Het bruto nationaal geluk wordt door de Bhuthaneze regering dan ook als belangrijker beschouwd dan het BNP. Ik denk dat Bhutan ook op gebied van voeding nog prima te doen is. De meeste mensen houden hun eigen beesten, en de regering geeft de Bhutanen genoeg land om goed van de leven. Toerisme wordt zeer beperkt, en in Bhutan gaan wonen is voor ons denk ik al helemaal geen optie.

Ik ben persoonlijk niet echt een fan van het klimaat rondom de Himalaya, en kies toch liever voor een stabiel klimaat. Een mooi eiland waar voldoende zeeleven te vinden is, en maar de mensen een ontspannen leven lijden. Dat lijkt mij ideaal. Welk eiland dit zou moeten zijn weet ik niet precies. Price geeft genoeg voorbeelden! :wink:

 
Mijn gezondheid is niet alleen afhankelijk van mijn fysieke laag, maar ook van mijn emotionele-, mentale- en spirituele laag. Waar ben ik dan het beste af?

Daar waar mijn vrienden en familie wonen, waar mijn zoon het naar zijn zin heeft en daar waar ik het meest plezier beleef aan het uitleven van mijn talenten en kwaliteiten en mij kan inzetten voor de mensen van wie ik hou. Voor mij betekent dat, dat waar ik nu ben prima is voor mij. Hier heb ik een goede balans gevonden en leef ik in een omgeving waarin ik me uitgenodigd voel mijn balans op dynamische wijze steeds weer verder te ontwikkelen.

 
Quote:
Ik ben persoonlijk niet echt een fan van het klimaat rondom de Himalaya, en kies toch liever voor een stabiel klimaat. Een mooi eiland waar voldoende zeeleven te vinden is, en maar de mensen een ontspannen leven lijden. Dat lijkt mij ideaal. Welk eiland dit zou moeten zijn weet ik niet precies. Price geeft genoeg voorbeelden!


IJSLAND!

Prachtige landschappen, mild klimaat, heldere schone blauwe lucht, weinig vervuiling, dunbevolkt, en een keuken rijk aan vis, gefermenteerde zuivel en vet lamsvlees :D

 
Quote:
Cornwall, zonder enige twijfel:

https://www.fatsforum.nl/topic/cornwal


Ik ben geen monarchist, maar ik vind het zeer nobel van Charles de Prins van Wales dat hij met zijn inkomsten van de Hertogdom van Cornwall (privaat bezit) in Cornwall en de bevolking investeert. Hij promoot biologisch boeren en gebruikt zijn invloed om de economie lokaal te houden.

 
Prins Charles is een wolf in schaapskleren, een valse profeet:

http://xandrah.wordpress.com/2012/10/07/politici-en-bilderberg-onlosmakelijk-met-elkaar-verbonden/

Don't believe the hype!

Mike

 
Quote:
Hoe kom je in vredesnaam op Bhutan??


Inderdaad wat Jeff schrijft, het is een erg ongerept en authentiek land. Ik zou het graag eens bezoeken om het nader te inspecteren.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan