Waar kan ik boteroil kopen?

Hoi Lia,

het lukt nu wel via ergomax. Alleen het zijn capsules. Weet niet of ik deze ook kan gebruiken voor de babyformula. Ik vraag het wel even aan Gerrit!

 
Wat ik opvallend vind is bijv hier:

http://www.vitavie.nl/webshop/Visol.../Blue_Ice_Royal_Therapeutics_120capsules.html

Er wel vit. A en D vermeld staat maar geen K.

Als dat de activator X is staat dit niet aangegeven.

Dan zou het dus in dat kleine beetje boterolie moeten zitten?

Gezien vitamine K dan natuurlijk aanwezig is en niet wordt vernoemd

lijkt het erop dat de A en D later weer zijn toegevoegd.

(wat ook vaak gebeurt bij visolie/levertraan, eerst weghalen en weer toevoegen)

Komt wat apart over, maar het mag in elk geval duidelijk zijn dat vetoplosbare vitamines heel belangrijk zijn!

 
Hé Yassir ;-)

Het opnieuw toevoegen van natuurlijke dan wel synthetische vitamines aan vislever oliën wordt door alle producenten gedaan behalve Green Pasture, omdat zij fermentatie technieken gebruiken ipv raffinage, verhitting etc, hierbij gaan nl vitaminen verloren. Ik heb er destijds een aantal emailtjes naar producenten aan gewijd en elke keer bleek dit het geval te zijn. Ik weet niet hoe Carlson levertraan tot stand komt.

 
PS: gezien gezonde darmen K1 omzetten in K2 zou je gezonde flora ook een soort activatorX kunnen noemen.

 
Hoi Botervloot,

ja ik dacht dat ook. Ik vind het dan wel apart dat A + D vernoemt worden maar K niet.

Komt toch ook natuurlijk voor in de boter lijkt me.

 
Ik heb intussen de Blue Ice Royal Gel levertraan+boterolie mix in huis en geproefd. Het heeft een erg sterke kaneelsmaak die ook zoet proeft door de toevoeging van steviablad. Je proeft geen levertraan meer. Ik vind het niet vies en heb deze gekocht omdat de originele uitverkocht is. Het smaakt niet slecht, want ik hou van kaneel, maar hoop de volgende keer weer de neutrale te bestellen.

 
Ik weet dat boterolie van GP geconcentreerd is en de koeien speciaal gras eten, maar ik vraag me toch echt wel af de laatste tijd of er niet gewoon tegen op te eten is vooral als je 100-200 gram boter per dag naar binnen werkt ;).

Peace

 
^_^ Tja, essentiële voeding is het dan ook eh :). Ik probeer gewoon goed te luisteren naar m'n lichamelijke behoeftes en m'n bijnieren schreeuwen nog steeds naar zo veel mogelijk boter hahah.

Ben jij na de lezing een tijd terug nou al aan de waterstofperoxide begonnen/gewend btw Lay? (als je dat nog hebt geprobeerd tenminste :p)

Peace,

Aardeman

 
Ja, ik heb het toen gelijk besteld en ben het ook gaan gebruiken. Ik nam ook msm-poeder en op een dag had ik een keer zo'n enorme dip en lage bloedsuikerspiegel dat ik het gevoel had dat ontgifting te snel ging. Ik ben toen eigenlijk gelijk gestopt met de waterstofperoxide. Maar nu je ernaar vraagt... ik zou eigenlijk wel weer eens kunnen beginnen ermee. Op de een of andere manier vind ik het nog steeds een beetje eng. Gebruik jij inmiddels 35%? Hoe voel je je erbij?

 
Ik deed op een gegeven moment gewoon een aantal pipetjes 3% vol (had ook gewoon 35% kunnen druppelen) maar ik moet al een tijdje nieuwe halen. Ik heb met h202 geen detoxreacties opgemerkt, heb waarschijnlijk goed langzaam aan mn lichaam laten wennen.

Peace,

Aardeman

 
Is de levertraan + boterolie van "Blue Ice Royal" al weer verkrijgbaar of niet? Ik zie namelijk bij Ergomax het wel in het assortiment staan.

Ik weet dat Ergomax misschien niet de goedkoopste is (EUR 38,95), maar als zij het wel hebben wil ik het graag gaan bestellen.

Maar misschien dat andere leveranciers ze inmiddels ook weer op voorraad hebben?

 
Bij vitavie is het allang weer te verkrijgen volgens mij.

 
Ik zie het Pike! Maximaal 2 per bestelling. Hmmm... ik wilde al gelijk 'inslaan', maar dat zullen wel meer mensen denken.

 
Ik heb ook weer een paar potten besteld. Ze hebben de combi levertraan en boterolie alleen in capsules of als gel met een smaakje. De chocosmaak vind ik de beste, de kaneelsmaak is niet vies maar heel sterk van smaak.

 
Kan ik de gel zo innemen of is het beter ergens in te doen( glas melk ).

Richard

 
@Richard: hier thuis nemen wij zelf de gel zo van de lepel in (na het eten), daarna een slok water er achteraan. Het mengt heel slecht, dus in een vloeistof is het niet handig in te nemen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.698
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan