Waar haal je je vitaminen vandaan?

G

Guest

Guest
Hoe kom je aan je dagelijkse vitaminen, waar haal je ze uit en wat is de hoeveelheid die je nodig hebt?

Ik neem bijv

vit A en D uit Blue Ice Royal Gel Levertraan/boterolie (theelepel per dag)

vit E uit Aman Prana Rode Palmolie/kokosolie (??? theelepel per dag??)

vit E uit Tarwekiemolie (theelepel per dag)

vit C uit 2 Kiwi's

Ik weet niet of dit voldoende is en of ik nog iets mis, maar misschien hebben jullie andere ideeen of aanvullingen?

 
Quote:
Ik weet niet of dit voldoende is en of ik nog iets mis


Ik mis in je lijstje nog vitamine B en vitamine K.

Een vitamine K tekort is overigens vrij zeldzaam.

Zeker als je vlees eet zal het daarmee wel goed zitten.

 
Dan zit ik redelijk goed met die vit B, alleen melk is voor mij uitgesloten. Melk krijg ik echt niet weg vreselijk....

Weet iemand hoeveel ik nodig heb per dag van die Aman Prana rode palmolie? Ik neem nu een theelepeltje, maar ik kan nergens op internet vinden wat normaal de dagelijkse hoeveelheid is.

 
hoi

ik had een poos biergist gebruikt voor de b vitaminen maar had ergens gelezen dat dat candida in de hand zou werken is dat waar? ben wel benieuwd wat jullie er van vinden

 
Quote:
Weet iemand hoeveel ik nodig heb van die Aman Prana rode palmolie?



ik denk dat 2 theelepels wel genoeg zijn aangezien ik wel eens meer nam maar het echt kon merken dat het teveel was

 
@Matt waar merkte je dat aan dan?

Ik eet elke dag genoeg vitaminen maar ik voel me er zeker niet beter door, eerder slechter dus ik weet niet of ik nu teveel binnen krijg, steeds meer hartkloppingen, hoge bloeddruk, vermoeidheid, maar ja het zou goed moeten zijn....

 
ik merke dat aan een raar gevoel haast niet uit te leggen

ik neem nu methylcobalamine injecties meest natuurlijke vorm van vitamine b12 heb idee dat het niet goed opgenomen word terwijl ik wel gezond eet vooral wel basic voeding

 
verder gebruik ik meestal roomboter liefst de biologische heb wel eens de levertraan van blue ice gehad maar is wel duur vind ik hij was ook zo leeg

 
@Matt valt wel mee toch? ik neem een theelepeltje per dag en het is me toch smerig, maarja het zal wel goed zijn...

Dat vreemde gevoel ken ik ook en dan denk je goed bezig te zijn maar je gaat ook overal aan twijfelen waardoor ik ook wel eens ineens een week stop en voel me ineens een stuk beter.

 
Snah,

Zorg dat je bij inname van de vitamines ook genoeg mineralen en vetten tot je neemt.

Dit is de juiste volgorde: vetten-mineralen-vitamines.

Vetten zorgen voor een betere mineralen opname - mineralen zorgen voor een betere vitamine opname.

Lia

 
Klopt poekie, ik maak mijn eten elke dag in kokosolie, palmpitolie, olijfolie en neem Keltisch zeezout, zwarte peper, kurkuma, een halve bol knoflook, en een ui, appelazijn... maar ik merk gewoon echt geen verbetering dan zonder die mineralen.

Zou het niet allemaal teveel zijn want ik eet best gezond...veel groenten en een beetje vlees en echt heel veel Keltisch zeezout en kokosolie.

 
vond het idd wel vreemd dat ik van biologisch eten juist vreemd gevoel van kreeg terwijl ik verwacht dat het juist beter moet voelen met syntetische supplemeneten snap ik dat wel maar met natuurlijke?

van kokosolie merkte ik in begin reactie maar later viel wel mee dit was vorig jaar zomer

 
Poekie,

Quote:
Dit is de juiste volgorde: vetten-mineralen-vitamines.


Waarom begin je dan zelf elke dag met de sole en niet met de yoghurt smoothie?

 
Snah,

Ik zie dat je je vetten uit planten haalt, ga eens proberen met dierlijke vetten: roomboter, thee, reuzel, zuivel: yoghurt, rauwe melk, kefir, slagroom, creme fraiche, vlees en vis.

Ufo,

Zoals iedereen hier op het forum begin ik met water met sole en appelazijn om de spijsvertering op gang te krijgen. Een half uurtje later neem ik dan de yoghurt smoothie, mixt wel lekker in mijn maag, komt het toch weer bij elkaar, die vetten en mineralen.

Lia

 
Quote:
ga eens proberen met dierlijke vetten: roomboter, thee, reuzel, zuivel: yoghurt, rauwe melk, kefir, slagroom, creme fraiche, vlees en vis.


Dierlijke vetten in thee ??? :roll:

Zal wel een vergipsing zijn... :D

 
Quote:
Zoals iedereen hier op het forum begin ik met water met sole en appelazijn om de spijsvertering op gang te krijgen


Ik begin meestal met een glas water met daarin 25 druppels H2O2 3%

Soms doe ik daar ook sole in. En soms neem ik de sole op de late avond in een groot glas water.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.629
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan