vruchtbaarheidsbevorderend voedingspatroon

• Onderwerp starter Onderwerp starter fem3
  • Startdatum Startdatum

fem3

New member
Hallo allemaal,

Ik ben hier nog helemaal nieuw en weet van alles bijna nog niets.

Als ik berichtjes lees snap ik soms niets van wat er staat omdat ik van niets de betekenis of werking van voedingsmiddelen weet.

Ik zou heel graag willen weten wat een vruchtbaarheidsbevorderend voedingspatroon is en hoe ik dat het beste aan kan pakken.

Maar ook wat straks belangrijk is voor de baby.

Bij de reguliere arts wordt rouw vlees en rouwe melk afgewezen om te gebruiken in je zwangerschapstijd. Hoe zien jullie dat en waarom zou dat wel of niet kunnen?

Zouden jullie de antwoorden zo simpel mogelijk willen houden zodat ik het ook snap?

Alvast heel erg bedankt!

Hi Fem,

Misschien kun je hier iets mee?

http://www.westonaprice.org/childrens-health/diet-for-pregnant-and-nursing-mothers

En ben je goed in Engels? Dan is het e-book "Nourished Baby" van Heather Alder Dessinger iets voor je. Daar staat in wat je voor de conceptie en lang daarna moet eten voor je baby, en wat je baby zelf kan eten uiteindelijk.

Rauwe melk is juist in de zwangerschap aan te raden, je kunt er hier in de topics genoeg over lezen. Als het maar van biologische koeien komt die voornamelijk grasgevoerd worden. En zo vers mogelijk drinken, na een dag of 5 in de koelkast zou ik nieuwe gaan halen. Rauw vlees zou ik zelf niet eten in de zwangerschap, alleen lever die minstens 2 weken in de vriezer heeft gelegen. Rauwe (met water afgespoelde) eieren zou ik weer wel eten, die zijn ontzettend gezond. Sushi kun je ook prima eten in de zwangerschap, mits je zeker weet dat er verse vis gebruikt wordt. Succes!

Hier alvast een hele lap tekst:

https://www.fatsforum.nl/topic/vruchtbaarheid-en-zwangerschap-2

Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar dit las ik een paar dagen geleden:

http://www.thehealthyhomeeconomist.com/cdc-data-raw-milk-safe-during-pregnancy/

Ik geloof zelf niet dat rauwe melk van een betrouwbare boer die goed bezig is gevaarlijk is tijdens de zwangerschap, maar als je er niet 100% goed over voelt zou je kefir kunnen maken van rauwe melk, dan is het zeker veilig.

Rauw vlees vind ik zelf niet echt lekker, maar ook daar geldt als het dier gezond is is het vlees gezond, ook als het rosé is. Bovendien als je vlees 2 weken in de diepvries laat zitten is het ook veilig om rauw te eten.

Succes in ieder geval.

Bedankt voor jullie reactie!

Mijn engels is uitermate slecht, dus aan de engelse artikelen heb ik niet zo veel helaas.

Het andere artikel van Tanja is wel heel intressant maar omdat ik nog zo onbekend ben kan ik er niet heel vel mee.

Als iemand in zn artikel schrijft dat vitamine A D en E heel bellangrijk zijn, weet ik als nog niet wat ik moet eten haha

Hebben jullie gewoon concrete tips zoals bijvoorbeeld eet veel eieren of appels?

en wat bedoelen jullie met rouwe eieren? ongekookt?

Veel dingen lust ik niet. Ik drink geen melk en lust helemaal geen vis. Daarom dacht ik misschien is het een idee om melkse rijst te maken? zo krijg ik evengoed melk binnen. of bijvoorbeeld zelf yoghurt maken van verse melk.

Hoi Fem,

Welkom op het forum!

Als je nog echt helemaal niets van gezonde voeding weet, begin dan hier:

https://www.fatsforum.nl/forum/alleen-lezen-forum

Www.voedingisgezondheid.nl

Hier zijn al veel belangrijke dingen te vinden.

Quote:
Hebben jullie gewoon concrete tips zoals bijvoorbeeld eet veel eieren of appels

Het belangrijkste om mee te beginnen is veel vet (letterlijk, net zoveel als je maar wilt, zolang je niet misselijk wordt is het goed), medium eiwitten en weinig (max 100 gram wordt hier meestal gezegd) suikers/ koolhydraten.

Dat betekent veel:

- vet, zoals roomboter, kokosolie, ghee, rode palmolie (vit E), en eventueel wat koudgeperste olijfolie.

-eieren

- vlees (biologisch, als het kan grasgevoerd) orgaanvlees (lever, hart, nier etc) is het gezondst als je dit lust.

- rauwe melk (dus ongekookt of ongepasteuriseerd inderdaad), melkkefir, GEEN rijstemelk!

- yoghurt, kwark, kaas, slagroom etc, als je het zelf wilt maken van rauwe melk is alleen maar beter.

- Vis

- levertraan

Weinig/geen:

- suikers, dus fruit, vruchtensappen, brood, pasta

-fruit, alleen zo zuur mogelijk fruit, kiwi, zure appel, en bijv geen bananen.

- rauwe plantaardige voeding

- nachtschades, dus aardappelen, tomaat, paprika en nog een aantal.

Dit is een beetje de basis, begin hier maar eens mee. Waarschijnlijk heb je nog mega veel vragen, dus stel ze gewoon, er is hier altijd wel iemand die je vragen kan beantwoorden..

Succes!

Hoi fem,

Misschien is het handig als je eerst de site van Poekie eens rustig doorleest? www.voedingisgezondheid.nl Daar staat over het algemeen alles in het Nederlands uitgelegd. Het is denk ik het beste als je zelf veel leest, want wij kunnen wel zeggen: je moet rauwe eieren eten (ik verwerk ze in een smoothie trouwens, rauw = ongekookt, of max. 3,5 min. koken), maar het is denk ik handiger als je weet waarom je ze moet eten. Ook kun je op die site lezen over de vetoplosbare vitamines A, E en D. Dit forum is wat onoverzichtelijk en chaotisch opgezet, maar er staat wel veel info in bijv. de topics over voeding. Hoe je zelf yoghurt kunt maken van rauwe melk staat trouwens ook op Voedingisgezondheid.nl

Een boek wat precies uitlegt waar je vitamines uit kunt halen en in welke hoeveelheid is "Genees tandbederf" van Ramiel Nagel. Hier op het forum hebben veel mensen dat boek al. Te bestellen via www.succesboeken.nl Ik heb het boek zelf ook, en vind het erg handig om precies alle hoeveelheden daarin na te kunnen kijken. Het gaat primair over hoe je tandbederf zelf kunt genezen, maar het is grotendeels de levensstijl die wij hier voorstaan op het forum om "helemaal' gezond te worden.

Hoe wil jij rijstemelk maken van rauwe melk? Dan ben jij een alchemisch wonder!

Rijstemelk is een zwaar bewerkt product, evenals andere nepvarianten van melk zoals amandelmelk, sojamelk, etc. Melk komt uit een herkauwend dier, een koe, schaap, geit, kameel, yak, iets met vier poten en hoeven.

Mike

Ik begin nu te twijfelen of we het over hetzelfde hebben.

Ik bedoel melk koken, daar dessert rijst aan toevoegen en klaar.

het heet rijstepap :-)

Als je rauwe melk kookt is hij niet meer rauw, dus als je rijstepap maakt heb je niks meer aan de melk. Je kan wel met kokosmelk (kokos)rijst maken, dat is ook heerlijk.

De volkeren die Weston Price onderzocht aten toch speciale dingen ter voorbereiding op de zwangerschap? (zowel de aanstaande mama's als papa's). Ik geloof ook orgaanvlees, of ook andere dingen? weet iemand daar meer van?

Laatst was hier ook een topic over. Food&Mood heeft dat toen samengevat op haar blog.

volgens mij sprak Weston Price over viseitjes, orgaanvlees o.a. hersenen

Je moet het simpel houden: alles wat jong leven voedt, is goed. Dus inderdaad eieren, viseitjes, rauwe melk, lamsvlees, kalfsvlees, dat soort dingen.

Mike

Het is gelukt!! Ik ben zwanger! welliswaar nog maar 4,5 week maar toch. Vandaag naar de arts geweest.

Toen de arts begon over geen rouwe melk enz. vroeg ik waarom niet en zei dat ik dat wel dronk.

Ook vertelde ik dat ik bezig ben met een heel ander voedingspatroon.

Ze vroeg wie of wat ik volgde. Toen ik de naam van Mike noemde moest ze lachen.

Wat bleek nou, ze volgt zelf ook deze voedingswijze! Ze mag het eigenlijk niet zeggen maar ook zij adviseerde me om gewoon door te gaan met rouwe melk en kevir enz. Heel grappig!

Wilde jullie dat toch even laten weten ;-) Als zelfs een arts is overtuigd...is toch wel een goed teken!

Gefeliciteerd Fem! Wat een grap met die arts, heeft ze daar een soort checklist van wat mensen allemaal niet mogen? En ondertussen allebei aan de rauwe melk, heerlijk.

He, ik denk dat je heel goed luistert naar je lichaam. Of dat je intuitief sterk bent.

Je komt hier vier dagen geleden met de wens om een omslag te maken wbt voeding, maar toen wist je nog niets over je zwangerschap. Maar je lichaam wist het al wel.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.582
Leden
8.681
Nieuwste lid
Drominique
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan