vraagjes

juudtje

New member
Ik ben te dun... Zou ik dan met leverreinigingen ed. moeten wachten tot ik weer wat dikker ben? Waar begin ik? hoe wordt ik weer wat dikker? Moet ik meer eten? afwachten?

(hoe dun is dun? Ik ben tijdens en na mijn 2e zwangerschap afgevallen, tijdens door misselijkheid, en na door borstvoeding. Nu weeg ik ruim 10 kilo minder dan voorheen, en toen was ik al niet een van de diksten. Een bijdiagnose die ik kreeg van het ziekenhuis bij andere onderzoeken was "moderaat ondervoedt" of even recht voor zn raap 1m70 en 52 kilo)

En om even te herhalen uit mijn "even voorstellen": Ik heb nooit echt ongezond geleefd, kom niet uit een rokersmiljeu, sportte alleen voor mijn plezier, 2 keer per week, altijd gegeten wat in de volksmond "gezond" heet. Dus de enige "fout" die ik kan ontdekken is dat ik verkeerde bewerkte voeding heb gegeten. Het heeft iig geresulteerd in chronologisch:

Maagpijn toen ik 14 was bij pesterijen (van de dokter greeg ik aluminium!?suspensie 1 week lang)

ziekte van pfeiffer toen ik 19 was,

chronisch b12 tekort ontdekt toen ik 24 was,

altijd stijve spieren,

een cyste op mn schildklier,

en dus een half jaar geleden een hersenbloeding(kje) waardoor ik nu nog veel thuis ben, ik heb besloten rust te nemen tot ik zelf weer vind dat ik beter ben (en niet de artsen)

Ik eet en drink sinds een half jaar

beestenbottenbouillon, sole, eieren, dikmelk (gemaakt door volle melk een paar dagen te laten staan in een schaaltje met een soort gras tot ie dikker wordt. Tis iets noors, ik heb geen idee hoe het in NL heet) cottagecheese, zure room, brie. (de melkrodukten zijn licht gepasteuriseerd en niet gehomogeniseerd, het beste wat ik hier in de buurt kan vinden, de brie is af en toe van rauwe melk gemaakt) Ik at sinds mijn b12 tekort al glutenvrij, dus dat is niet veranderd. boekweitvlokken, witte basmatirijst, gekookte groenten, vlees: rendier, eland, rund, koe, varken, kip, lamslever, roomboter en kokosolie. Zoveel mogelijk biologisch en iig GEEN suiker en GEEN E-stoffen.

Verder gefermenteerde levertraan met boterolie, rozebottelpoeder (oa. voor de C vitmines) en ik ben een tijdje terug begonnen met bijniersupplement

Maar dit laatste halve jaar ben ik dus geen kilo aangekomen (gelukkig ook niet afgevallen)

graag advies!

 
Herkenbaar. Ik werd door mijn zwangerschappen ook zo`n 8/9 lichter.

Na mijn 2e woog ik 57/58 bij 1.76

Nu is mijn jongste 4 en heb mij laatst gewogen en ik woog eindelijk 62.

Bij mij is de issue dat ik niet aankwam door een slechte spijsvertering. Een heel gebrekkige opname dus. Het advies bij mij was niet te grote porties. En je vertering af en toe ontlasten. (dus wel de calorieen maar dan in de vorm van bottenbouillons met boter of melk met room). Niet te laat eten en smiddags vlees eten ipv s avonds..

Ik denk dat een leverreiniging trouwens wel kan helpen. Want dat vermoed ik dan ook bij jou. Je neemt het niet goed op anders zou je wel al aangekomen zijn. Want je dieet ziet er goed uit.

 
Juudtje, je doet al heel veel. Je hebt het zeker wel druk met 2 kleintjes. Nooit iets gedaan aan de cyste op de schildklier? En weet je de waardes van de schildklier?

Te snel is afvallen, te langzaam is niet afvallen.

Waar ik meteen aan dacht bij je verhaal? Hoe voel je je? Heb je genoeg energie? Als je je goed voelt is dat dan gekomen nadat je alles hebt toegevoegd? Dan zou het een kwestie van tijd kunnen zijn dat je weer aankomt.

Je komt uit Noorwegen? Hoe kom je dan aan dat gras? (ik ben gewoon even nieuwsgierig)

En leuk te lezen dat ze daar dan een soort kwark maken op een andere manier dan hier bekend is.

 
Ik weet niet hoe oud je kindjes zijn trouwens, maar idd wat Liesje zegt. Het is heel druk de zorg voor kleintjes, het vergt veel aandacht en tijd. Als je bijnieren al uitgeput zijn is dat ook niet bevorderlijk voor het willen aankomen in gewicht.

 
De cyste op mijn schildklier is nooit iets mee gedaan, de waarde van de laatste keer lag net boven de grens (ik geloof dat het TSH was) 23 en de grens ligt op 20 is mij verteld.

Ik eet nu n snufje gedroogd zeewier door de dikke melk met boekweitvlokken.

De 2 kleintjes zijn overdag op de creche, en het zijn rustige typjes net als hun vader, maarja kleintjes in huis is toch een hoop werk.

pff, energie ja, dat is moelijk te vergelijken. Ik heb nl die hersenbloeding gehad, en sindsdien kan ik af en toe niet zo heel goed tegen licht en geluid, die dagen heb ik ook weinig energie. Maar mijn energiepijl is hierdoor ook lang onder 0 geweest. Het gaat iig nu (sinds januari) de goede kant weer op. Ik begin weer zin te krijgen om af en toe de deur uit te stappen.

Ik woon 13 jaar in Noorwegen nu, maar ben dus Nederlands. Hier in de omgeving is er geen enkele boer die zn rauwe melk durft te verkopen, dus ben ik aangewezen op supermarkten waar ik deze dikmelk koop

http://nn.wikipedia.org/wiki/Tettemj%C3%B8lk (hmm ik weet niet of deze link het gaat doen)

Er is hier 2 uur vandaan rijden, wel een kaasboerderijtje dat rauwmelkse kaas verkoopt, dus heel af en toe kan ik daar een lading inslaan.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan