Met deze zonnige dagen gaan we vaak fietsen in ons mooi Nederland
En zoals altijd met warm weer wordt de jas thuis gelaten
en fleurig gekleed gaan de meeste mensen op stap.
Al fietsend observeer ik de ‘houding’ van de mens en de zomer is daar bij uitstek zeer geschikt voor.
Lichaamstaal is zo interessant…. het lichaam geeft zelf aan waar je aan moet werken in dit leven
Het valt gelijk op dat mensen naar mate ze ouder worden, hun gestalte ook verandert.
Maar het gebeurt steeds jonger lijkt het wel, zal dat ook een vorm van degeneratie zijn?
Mijn aandacht ziet van alles…..
Met kop en schouders springt de ronde bovenrug eruit,
Meestal zag ik dit bij vrouwen maar ik zie nu meer en meer mannen met een kromming ter hoogte van de schouders
De ronde middenrug heeft te maken met angst, de rug vertelt ons veel meer dan je denkt:
De bovenrug staat voor de liefde voor ons Zelf.
De middenrug voor onze emoties (lever, maag, nieren)
De onderrug is de basis van ons bestaan, ons steunpunt, ons houvast.
Op een goede tweede plaats zie ik veel optrekkende schouders, ook bij jongere mensen.
Als dit te lang duurt, lijkt het net of de nek verdwijnt.
Schouders heeft met verantwoording te maken, hoeveel kan een mens dragen?
Op de derde plaats zie ik vaak bij de iets oudere mensen dat ze hun nek niet meer omdraaien met achterom kijken
Ze kijken achterom met hun bovenlichaam met een nek die op zijn plaats blijft.
Het bovenlichaam is al behoorlijk stijf, de soepelheid is ver te zoeken.
Een stijve bovenlichaam is overbelast, men zit alleen maar in het bovenste stukje van hun lichaam. Ze missen het vertrouwen in het leven, de geborgenheid van Moeder aarde.
Ook zie ik dat sommige mensen gespannen op de fiets zitten, je ziet het vaak aan hun handen
Het stuur wordt stevig vastgepakt, vingers omklemmen als het ware het handvat, ik zie de spanning.
Spanning is altijd doelloos vasthouden van de spieren, het bloed (vreugde) kan niet meer goed stromen. De blijheid en vreugde stroomt niet meer optimaal bij deze mensen.
Bij vrouwen zie je ook vaak de bekende ‘weduwe-knobbel’ in de nek.
De spanning wordt hier opgeslagen, ongeveer bij de zevende halswervel
De knobbel wordt in de loop der jaren zo hard als steen
en belemmert ook de doorbloeding naar het hoofd.
De plek van de knobbel is een druk verkeerspunt in je lichaam
Energieën stromen hier heen en weer, het is een drukte van belang
Af en toe rust nemen is geen overdreven luxe bij deze mensen.
Dan zie ik ook dat bij sommige mensen het hoofd meer naar voren is gericht ten opzichte van het lichaam. Men loopt als het ware eerst met het hoofd vooruit en de rest van het lichaam volgt daarna.
Wat hier ook gelijk opvalt, zijn de zichtbare halsspieren aan de voorkant
Deze spieren worden behoorlijk uitgerekt en blijven constant in deze stand staan.
Dit is al een teken dat men verkeerd ademt, de adem zit te hoog.
Deze mensen verkennen eerst alles met het hoofd, het probleem wordt verstandelijk opgelost
het lichaam (gevoel) doet niet mee.
Ook zie je mensen met de borst vooruit lopen, hier voel je een soort strijdvaardigheid
Zo iets van: ‘Kom maar op’.
Daarentegen valt de schoonheid van de jeugd op door de harmonie van het lichaam
Waarom blijven we dan niet zo, waardoor verandert ons lichaam?
Alle cellen zijn afhankelijk van wat wij eten, natuurlijk voedsel wat ons lichaam ten goede komt, maar cellen zijn ook afhankelijk van zuurstof.
Kostbare zuurstof die we verspillen met een verkeerde ademhaling en door verkeerd eten
Dus toch degeneratie?
Wij lijken totaal niet meer op onze verre voorouders
Dat maken de vele auto’s op de weg, de vele uren tv-kijken, namaaklicht op kantoor ons wel duidelijk.
Wij zien meer en meer de moderne mens met zijn gebreken
zichtbaar in zijn gestalte.
Mijn vraag is meer uit interesse hoe het jullie lichaamsgestalte is gesteld sinds jullie WAPF eten.
Merk je dat je rug ‘rechtop’ staat…. geen opgetrokken schouders meer …. Je soepeler of leniger voelt, dat je je hoofd vrij laat bewegen op de romp?
Is er geen spanningen meer in armen of handen, geen stijve nek meer? Voel je meer vreugde stromen door je lichaam?
Voel je je lichaam beter, voel je je kracht van je lichaam? Komt de kracht nu van binnenuit?
Wordt je jonger ingeschat…. dat zou helemaal mooi zijn en best mogelijk als je je cellen goed blijft voeden.
Eigenlijk is het meer de vraag of je de harmonie van je lichaam heeft terug gevonden sinds je je voeding hebt verandert, want dit zou dan betekenen dat we eigenlijk niet ‘gebrekkig’ hoeven te worden.
Gezond oud worden, de droom van ieder mens.
En zoals altijd met warm weer wordt de jas thuis gelaten
en fleurig gekleed gaan de meeste mensen op stap.
Al fietsend observeer ik de ‘houding’ van de mens en de zomer is daar bij uitstek zeer geschikt voor.
Lichaamstaal is zo interessant…. het lichaam geeft zelf aan waar je aan moet werken in dit leven
Het valt gelijk op dat mensen naar mate ze ouder worden, hun gestalte ook verandert.
Maar het gebeurt steeds jonger lijkt het wel, zal dat ook een vorm van degeneratie zijn?
Mijn aandacht ziet van alles…..
Met kop en schouders springt de ronde bovenrug eruit,
Meestal zag ik dit bij vrouwen maar ik zie nu meer en meer mannen met een kromming ter hoogte van de schouders
De ronde middenrug heeft te maken met angst, de rug vertelt ons veel meer dan je denkt:
De bovenrug staat voor de liefde voor ons Zelf.
De middenrug voor onze emoties (lever, maag, nieren)
De onderrug is de basis van ons bestaan, ons steunpunt, ons houvast.
Op een goede tweede plaats zie ik veel optrekkende schouders, ook bij jongere mensen.
Als dit te lang duurt, lijkt het net of de nek verdwijnt.
Schouders heeft met verantwoording te maken, hoeveel kan een mens dragen?
Op de derde plaats zie ik vaak bij de iets oudere mensen dat ze hun nek niet meer omdraaien met achterom kijken
Ze kijken achterom met hun bovenlichaam met een nek die op zijn plaats blijft.
Het bovenlichaam is al behoorlijk stijf, de soepelheid is ver te zoeken.
Een stijve bovenlichaam is overbelast, men zit alleen maar in het bovenste stukje van hun lichaam. Ze missen het vertrouwen in het leven, de geborgenheid van Moeder aarde.
Ook zie ik dat sommige mensen gespannen op de fiets zitten, je ziet het vaak aan hun handen
Het stuur wordt stevig vastgepakt, vingers omklemmen als het ware het handvat, ik zie de spanning.
Spanning is altijd doelloos vasthouden van de spieren, het bloed (vreugde) kan niet meer goed stromen. De blijheid en vreugde stroomt niet meer optimaal bij deze mensen.
Bij vrouwen zie je ook vaak de bekende ‘weduwe-knobbel’ in de nek.
De spanning wordt hier opgeslagen, ongeveer bij de zevende halswervel
De knobbel wordt in de loop der jaren zo hard als steen
en belemmert ook de doorbloeding naar het hoofd.
De plek van de knobbel is een druk verkeerspunt in je lichaam
Energieën stromen hier heen en weer, het is een drukte van belang
Af en toe rust nemen is geen overdreven luxe bij deze mensen.
Dan zie ik ook dat bij sommige mensen het hoofd meer naar voren is gericht ten opzichte van het lichaam. Men loopt als het ware eerst met het hoofd vooruit en de rest van het lichaam volgt daarna.
Wat hier ook gelijk opvalt, zijn de zichtbare halsspieren aan de voorkant
Deze spieren worden behoorlijk uitgerekt en blijven constant in deze stand staan.
Dit is al een teken dat men verkeerd ademt, de adem zit te hoog.
Deze mensen verkennen eerst alles met het hoofd, het probleem wordt verstandelijk opgelost
het lichaam (gevoel) doet niet mee.
Ook zie je mensen met de borst vooruit lopen, hier voel je een soort strijdvaardigheid
Zo iets van: ‘Kom maar op’.
Daarentegen valt de schoonheid van de jeugd op door de harmonie van het lichaam
Waarom blijven we dan niet zo, waardoor verandert ons lichaam?
Alle cellen zijn afhankelijk van wat wij eten, natuurlijk voedsel wat ons lichaam ten goede komt, maar cellen zijn ook afhankelijk van zuurstof.
Kostbare zuurstof die we verspillen met een verkeerde ademhaling en door verkeerd eten
Dus toch degeneratie?
Wij lijken totaal niet meer op onze verre voorouders
Dat maken de vele auto’s op de weg, de vele uren tv-kijken, namaaklicht op kantoor ons wel duidelijk.
Wij zien meer en meer de moderne mens met zijn gebreken
zichtbaar in zijn gestalte.
Mijn vraag is meer uit interesse hoe het jullie lichaamsgestalte is gesteld sinds jullie WAPF eten.
Merk je dat je rug ‘rechtop’ staat…. geen opgetrokken schouders meer …. Je soepeler of leniger voelt, dat je je hoofd vrij laat bewegen op de romp?
Is er geen spanningen meer in armen of handen, geen stijve nek meer? Voel je meer vreugde stromen door je lichaam?
Voel je je lichaam beter, voel je je kracht van je lichaam? Komt de kracht nu van binnenuit?
Wordt je jonger ingeschat…. dat zou helemaal mooi zijn en best mogelijk als je je cellen goed blijft voeden.
Eigenlijk is het meer de vraag of je de harmonie van je lichaam heeft terug gevonden sinds je je voeding hebt verandert, want dit zou dan betekenen dat we eigenlijk niet ‘gebrekkig’ hoeven te worden.
Gezond oud worden, de droom van ieder mens.