Voortgang van Biebs (bijnieruitputting)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Biebs
  • Startdatum Startdatum

Biebs

New member
Hai,
Omdat er zoveel verschil zit in hoe ik mij voel per periode, wilde ik graag een voortgang topic openen, om bij te houden hoe het gaat.

Had mezelf al eens voorgesteld, maar hier even in het kort:
Vrouw van 26 jaar. In november 2014 thuis komen te zitten, februari 2015 ontdekt dat ik bijnieruitputting heb. Overigens geen test laten doen maar de klachten waren over duidelijk.
Vooral extreme vermoeidheid in mijn hoofd: duizelingen, vlekken zien, wazig/onscherp zicht, heel veel moeten slapen - ook overdag, snel overprikkeld, last van licht en geluid (pijnlijke oren), erg stressen, het gevoel op te zijn, etc etc.

Vanaf februari me ook gaan verdiepen in Weston Price voeding en hier ben ik voornamelijk heel erg dankbaar voor. Met heel erg kleine stapjes gaat het beter. Maar wat ben ik BLIJ dat het in ieder geval de goede kant op gaat!

Wat ik als eerste merkte is dat de duizelingen veel minder werden en dat ik minder last had van het licht. Bijvoorbeeld als voorheen mijn telefoon niet op het minst “bright” stond, was dat erg storend aan mijn ogen/hoofd, nu heb ik daar minder last van. Ook het zien van vlekken is minder geworden. De afgelopen week was helemaal een goede week, ik moet elke middag liggen en slapen om de dag door te komen, maar ik merkte afgelopen week dat ik om 14:00 uur nog niet kapot was, wat echt bijzonder was. Hopelijk kan ik de middagdutjes zo steeds iets inkorten.

Ik weet dat het qua voeding zeker nog beter kan, maar het gaat de goede kant op.
Ik kom vanuit veel suikers, fruit, koffie, een enorme zout verslaving, geen vlees.

Ik begin mijn dag met een glas sole met H202. De H202 moet ik héél langzaam opbouwen, want ik krijg snel ontgifting klachten. Ik bouw misschien 1 druppel 10% op per week (met verdunde druppels van 2,5%), want eerder deed ik het sneller en werd ik goed beroerd. Daarna 2 ml Green Pasture levertraan met een theelepel kokosolie. Elke ochtend gebruik ik 500 mg bijnierextraxt.
Elke dag eet ik 3 eetlepels kokosmelk (zonder toevoegingen) en slagroom (hmmm!) en 3 theelepels kokosolie.

Ik ben sinds een maand begonnen met bottenbouillon maken en ik ben hooked. Het liefst eet ik bijna alleen dat nog, ik merk dat mijn lichaam er echt naar snakt. Dat is dus ook vaste kost, elke avond, haha! Ik heb dan ook wat in te halen, na 13 jaar geen vlees eten. Verder veel roomboter; waar het ook maar kan, smeer ik roomboter op. Een paar glazen sole per dag en sowieso alleen keltisch zeezout.

Rauwe bio melk heb ik geprobeerd maar ik kreeg er last van, mijn klachten werden erger. Wat ik echt jammer vind, want ik vind het intens lekker. Van kefir kreeg ik last van mijn buik, maar dat heb ik alleen ooit geprobeerd met gepasteuriseerde melk en kefir in poedervorm (voor ik WAPF kende).

Naast zoveel mogelijk goede voeding doe ik elke dag 20 – 35 minuten yoga. Ik heb een pauze genomen van intensiever sporten (deed ik ook maar 1 uur in de week), omdat mijn lichaam dat niet trok.

Ik ben een boek aan het lezen waarin ik de kracht van je onderbewustzijn wordt benadrukt, en omdat ik altijd nogal een doem denker ben geweest had ik dit nodig. Waar ik voorheen dacht: “Ojee, zo kan ik toch nooit meer werken.. Dit zal nooit meer weggaan.. Hoe moet ik ooit kinderen krijgen met dit, etc.” (niet alleen bijnieruitputting, meer klachten), visualiseer ik nu hoe mijn leven er uit zal zien als ik beter ben, hoe ik weer aan het werk ben, en alles kan doen dat ik wil. Als ik dit voor me zie, zit ik als een idioot te glimlachen, maar het voelt goed!

Nou, eigenlijk geen vragen maar feedback mag altijd! Ik zal mijn voortgang hier bijhouden, ook fijn om te kijken zo wat wel en niet werkt en om terug te lezen.

Biebs
 
Hoe ik ook merk dat H202 veel doet bij mij, is dat als ik het neem in de ochtend, ik het half uur daarna een enorme loopneus heb.
 
Mooi dat je je beetje bij beetje steeds beter voelt.
Het is flink puzzelen wat wel en niet werkt of goed valt in het begin, maar je bent nu al flink op weg.

Succes verder!

Mark
 
@ Mark: Klopt! Dat puzzelen kost ook wat frustratie, maar voor mijn gevoel zit ik op de goede weg :)

@ Cholesteroliscool: Pff, haha, dat artikel slaat echt nergens op. Lekker generaliserend. Het gaat er toch puur om hoe iemand yoga toepast en ervaart? De ene wilt hip zijn en doet alsof, de ander heeft er echt iets aan.
Ik ben geen hip mens en ik heb geen geld ervoor. Doe het dan ook thuis op de mat met Yoga With Adriene.
 
@Biebs, voel je je er goed bij prima maar ik zie het als een soort van marathonlopen, kickboksen of voetbal qua belasting.
Te veel van het goede qua rek en strek en dan zeker voor de gemiddelde westerse computerzitter.
http://ilsevanheusden.nl/artikelen/de-gevaren-van-yoga/
 
@ Jhanne: Klopt, ik let heel erg op mijn grenzen. Doe ook niks wat op power yoga lijkt, alleen maar yoga met diepe ademhaling en wat stretch. Soms als het als te veel voelt stop ik.
Het heeft me vooral geholpen om te leren ademhalen, wat ik al mijn hele leven heel oppervlakkig en hoog doe.
 
10 augustus een voedselvergiftiging opgelopen. Een week heel ziek van geweest.

Nu dus sinds 1,5 week zonder de klachten ervan, maar het is alsof ik 6 stappen terug heb gezet qua energie klachten. He-le-maal uitgeput, weer oude klachten, lang geleden dat ik me zo uitgeput voelde. Ik kan alleen de honden rustig uitlaten en verder niks.
Terwijl het juist zo goed ging tot het moment dat ik voedselvergiftiging kreeg.
BALEN.

Mensen die dit herkennen? Zo veel en lang last van ziek zijn/voedselvergiftiging?

Ik houd me vast aan het idee dat het goed ging, dus dat ik kennelijk de juiste dingen deed en daar ga ik mee door!
 
Even een update.
Ik moet aankomende woensdag naar het UWV voor mijn eerstejaars ziektewet beoordeling. Ik zie er behoorlijk tegenop. B
ijnieruitputting, en sowieso genetisch belast met mindere belastbaarheid. Dat is allemaal maar vaag. Het voelt vervelend afhankelijk te zijn van wat zo'n man beslist.

Sinds de voedselvergiftiging (begin aug) heb ik een paar dagen gehad dat ik me oke voelde, maar verder ben ik nog lang niet op het niveau van voor de vergiftiging. Soms lijkt het alsof er geen touw aan vast te knopen is, waarom ik me de ene dag oke voel en de andere dag niks kan. Waarom gaat dit zo schommelend als ik in mijn voedselpatroon praktisch niks verander?

De ergste klachten blijven het enorm overprikkeld zijn in mijn hoofd: vaak moet ik een oog dichtknijpen en het liefst houd ik ze allebei dicht tegen het wazige beeld en de indrukken die zo hard binnenkomen. Maar ja, dan kan je helemaal niks.

Ook in mijn lichamelijke kracht lijkt geen enkele continuïteit te zitten. De ene dag kom ik met gemak de trap op, de andere dag sta ik bovenaan met een enorm snelle hartslag te hijgen.

Het is moeilijk om positief te blijven op zulke dagen. Die dagen duren al weken, maanden.. Mijn leven staat stil, terwijl ik zo ontzettend graag weer zou werken, leuke dingen zou kunnen doen, etc.

Zo, even de negativiteit van me af geschreven.

Ik houd in mijn hoofd "Elke dag is een nieuwe dag om goed voor je lichaam te zorgen."
De roomboter, bottenbouillon (elke dag 2 koppen), de kokosolie, de slagroom, de levertraan, de adrenal, de vitamine C, blijven we ook gewoon nemen.
 
Ik had niet gereageerd, maar het wel meerdere keren gelezen, bedankt hoor!

Ik heb vanaf begin november heel goede weken gehad, waarop ik soms wel twee dingen op een dag kon doen (met de honden naar het bos, in de avond een vriendin zien), genieten!!
Nu ben ik begonnen sinds vorige week met een tweede ochtend vrijwilligerswerk, 2 uurtjes per ochtend. Ik doe sowieso meer dan voorheen.

Nu heb ik vandaag weer, zoals echt heel lang geleden, een raar soort golf door mijn hoofd, alsof er een bloedstroom loskomt, hierbij voel ik ook mijn hart een paar slagen harder kloppen. heb nooit helemaal begrepen wat er dan in mijn lichaam gebeurt.
Ik hoop dat het komt omdat ik even te veel heb gedaan. Laten we daar maar vanuit gaan! :)
 
Biebs, om maar met de deur in huis te vallen: heb je amalgaamvullingen (gehad)?
Dat had ik jou toch nog niet gevraagd? ?

Mark
 
Mark, jouw vraag hierboven heeft vast met de symptonen van Biebs te maken.
Ik kan jouw draadje teruglezen natuurlijk, maar heb op het moment weinig tijd.
Heb jij ook rare sensatie's ervaren in je hoofd?
Gisteren voelde ik een rare steek/prik in hoofd, even maar en dan trekt het weer over. Ik maak me er niet echt druk om maar vraag me af of dat met kwikontgifting te maken kan hebben.. Ik heb het wel eens vaker maar ben ook al wel een paar jaar met ontg.kuurtjes bezig, kleine leverreinigingen, paar keer de grote enz.
 
Hoi Mark,
nee ik heb geen amalgaam vullingen!

En Marijan: Rare sensaties in mijn hoofd bestaan vooral uit wazig zicht, duizelingen, vlekken zien, pijnsteken in mijn ogen door licht.
 
Gelukkig Biebs!
De reden waarom ik het vroeg was inderdaad vanwege je symptomen, vooral wat je eerder vandaag schreef: "een raar soort golf door mijn hoofd, alsof er een bloedstroom loskomt"

Dit deed me denken aan wat ik in de docu Evidence of Harm zag gisteren (gaat over amalgaamvullingen en de gevaren ervan). 1 van de slachtoffers ervaarde namelijk iets soortgelijks: "I had the sensation of cool water rushing down the back of my head and down my back"

Lijkt het daarop?

@Marijan
Ik heb voornamelijk hoofdpijnen gehad alsof ik een hele strakke helm op had (en dat had ik niet) en nu heb ik vooral hoofdpijn midden in m'n voorhoofd, alsof daar veel kwik zit.

Die persoon in die docu had het ook over dat ze het gevoel had dat ze door naalden werd geprikt.

Mark
 
dank voor je reactie Mark, dat laatste is wat ik voel, prikken maar niet heel heftig, dus valt wel mee
 
Afgelopen zaterdag opgenomen in het ziekenhuis en geopereerd aan acute blindedarmontsteking. Dus de hele mikmak, narcose, antibiotica, morfine, pijnstillers..

MAN wat baal ik! Wat voor invloed gaat dit hebben op mijn herstel van ernstige bijnieruitputting?

Gisteren meteen aan de probiotica (ik kan niet tegen kefir helaas) en de gewone vaste WAPF dingen. We gaan het zien..
 
Biebs dan was je dus weer snel thuis begrijp ik? Inderdaad balen. Maar rust doet goed toch? en je zal wel extra moeten rusten nu. Beterschap.
 
Liesje: ja zaterdagmiddag geopereerd en zondag middag weer naar huis. Ja extra rust is zeker nodig. Vandaag wil ik liever geen pijnstillers meer in nemen. Ben vooral heel duizelig en wazig.
Dankjewel! :)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan