Voorstellen

Andreas

New member
Hallo allemaal,

Mijn naam is Andreas en ik ben net als velen allereerst met Mike Donkers in aanraking gekomen, eerst via zijn basisregels voeding later door een lezing en tot de volledige overtuiging gekomen, gewoon omdat ik het op mijn klompen aanvoelde dat het deugde.

Ik volg het forum nu al enige tijd en heb ook veel gebruik gemaakt van de site van Poekie omdat daar de info overzichtelijk aanwezig is.

Mijn eetpatroon zoveel mogelijk aangepast. Minder KH, meer vetten, rauwe melk en yoghurt

gekocht bij een boer in de omgeving, alleen nog bio dynamisch groente en fruit enz.

H2o2 besteld en de vitamine C douche ( Wow!) Ik ben al aardig op weg al moet ik wel even kwijt dat het aantal suplementen me langzaam boven het hoofd groeit. Het zal even schiften worden wat nu wel of niet te gebruiken.

Ook ik heb een medische geschiedenis achter me. Achteraf bezien is het erg simpel, tientallen jaren van fout eten eiste zijn tol in een pracht van een angina en eenmaal in het ziekenhuis zat er een stent in voor ik kon nadenken. Een berg medicijnen en een norse cardioloog die riep "levenslang innemen, dan komt alles goed". Diezelfde cardioloog kieperde me de deur uit toen ik weigerde de statines in te nemen.

Ik begon met het 'Esselstyn dieet'en het opbouwen van een pracht conditie door vele uren in de sportschool te fietsen en weet ik wat al niet te doen. Ik ging dan ook na een aantal weken door mijn hoeven.Ik was volkomen leeg, geen kracht, de hele dag honger en maar naar de koelkast lopen. Het lichaam en de geest kwamen in opstand. Toen ontdekte ik de basisregels van Mike en zag dat de overeenkomst was dat ze de suikers, transvetten, witmeelproducten enz. achterwege lieten. De conclusie was snel getrokken.

Ik heb inmiddels een andere cardioloog die het niet eens is met wat ik doe, maar hij accepteert het. So far, so good. Ik zit nu nog op twee medicijnen, de aspirine en een ace remmer, een beta blokker dus. Alles in mij verzet zich tegen het gebruik ervan, maar omdat ik al erg veel veranderd heb en daar ook nog mee bezig ben kan ik ze pas laten staan als de zaak een beetje in balans is en ik kan aanvoelen wat nu waar het gevolg van is.

Ik heb begrepen dat Dia in een soortgelijke situatie heeft gezeten en wel is gestopt met alle hartmedicatie. Ik zou van haar dan ook graag willen horen hoe het nu is met haar en of ze nog steeds niets gebruikt. Ik kwam na de kerst ook op het ziekenhuis terecht met een vermeende hartsituatie, diagnose: Hyperventilatie. Ook zo'n fenomeen waar ik niets van begrijp.

De stoelgang is enigszins genormaliseerd, en ik zit nu in de aanloopfase van het opvoeren van H2o2 en probeer anders te ademen, want daar zit voor mij, vooral 's nachts, zeker een probleem. De milde bijnierreinigng enz. staan nog op de rol Ik heb nog wel veel last van mijn maag, die speelt op na het eten en net las ik op een bijsluiter van bio appels dat mensen die een beta blokker gebruiken geen appels mogen eten!

ik wil wel evenkwijt dat ik enorm veel waardering heb voor de mensen in dit forum, Mike voorop als locomotief en met de aanvulling en ervaring van al de anderen heb ik enorm veel geleerd in de afgelopen weken. Dank daarvoor!

Omdat ik koud binnen ben zal ik geen grote bijdrage kunnen leveren qua kennis. Maar ik stel elke vorm van advies op prijs.

Keep on truckin'

Groetjes,

Andreas

 
Welkom Andreas.

Je bent al op de goede weg.

Je stelde een vraag aan Dia, maar ik kan je hier ook wel in geruststellen.

Ik heb drie jaar geleden aan hartinfarct gehad en daarbij ook de nodige medicijnen.

De statines na twee maanden door de cardioloog er af gehaald, middel was erger dan de kwaal.

Maar ik ging me in een jaar tijd steeds beroerder voelen en moest ik stoppen met de betablokker en een bloedvatverwijderaar, de asperine en de andere bloedverdunner heb ik zelf weggelaten. Sinds dat stoppen voel ik met steeds beter en die ervaring zegt me, dat ik geen medicijnen moet slikken. Ik kom helemaal niet meer bij de cardioloog, want ik zou niet weten wat ik er moet zoeken. (behalve ruzie) :twisted:

Sinds ik op deze site ben, gaat het nog steeds beter, het is in het begin verwarrend, omdat het veel info bevat, maar ik heb eerst heel goed ingelezen.

Ik heb helemaal geen angst om geen medicijnen te slikken, eerder omgekeerd.

Ook ik heb door deze site de vit. C douche, zalig.

Ik lever ook geen bijdrage aan kennis, omdat ik zelf nog te veel moet lezen, maar er zijn er hier genoeg, die prachtige bijdragen leveren.

Ik wil je alleen door mijn ervaring, je van je angst af helpen, als je geen medicijnen slikt en op je eigen ervaring af gaat.

 
Hoi Andreas,

Ook van mij een welkom voor jouw. Ik kan je niet verder helpen. Maar ik wist niet dat er bij biologisch appels een bijsluiter zit, misschien willen ze ons waarschuwen voor de gevaren van biologisch zodat we vooral weer normaal fruit kopen. :wink:

 
Welkom Andreas,

Bètablokkers zorgen voor een vernauwing van de luchtwegen, dus je hebt kans dat als je daarmee stopt, je ademhaling ook weer normaliseert.

MyBody, volgens mij heb je net zelf ook een waardevolle bijdrage geleverd, ervaringen zijn de meest waardevolle vorm van kennis.

 
MyBody

Dank voor het hartelijke welkom.

Heerlijk om te lezen dat er eigenlijk meer gevaren zitten in het gebruik dan in het stoppen.Het is voor mij een hele geruststelling. Ook ik had in het begin veel last van een andere betablokker, duizelig, afwezig, depressieve buien enz. ik ben daar toen net als met de tweede bloedverdunner op eigen initiatief mee gestopt.

Wel heb ik ook nog erg veel last van erg koude handen en voeten, de hele dag, behalve 's avonds en 's nachts. Hopelijk helpt de H2o2 tegen het zuurstofgebbrek dat hiervan de oorzaak moet zijn. Ik besef dat ik nog een lange weg te gaan heb in de grote schoonmaak en het vinden van een nieuwe balans in min leven.

 
Hallo Andreas,

Ik ben er ook nog hoor :D..en wel zonder medicijnen.

Volgende maand is het 3 jaar geleden dat ik een infarct had.

Statines heb ik nooit geslikt, op de asperine reageerde ik allergisch, de beta-blokker

is na 3 maanden NIET slapen erafgehaald..(maar op advies van de apotheker afgebouwd..

dus eerst 2 weken een halve en toen 2 weken een kwart..omdat anders je hart een te grote klap krijgt) en met de andere bloedverdunner..die de stent dus open zou moeten houden ben ik zelf eind 2010 gestopt.

Ik had wel een aardige cardioloog..hij verwees me zelfs naar een acupuncturist omdat

hij wel zag dat het met de medicijnen niks uithaalde.

Ik neem als alternatief hawthorn en serrapeptase.

Dia.

 
Dank je Tanja, leuk om te horen.

Dia, bij mij is het volgende maand ook drie jaar geleden.

Toen ik betablokkers slikte, kon ik bijna geen trappen meer lopen, zo moe.

Maar nu vlieg ik weer naar boven.

De cardioloog zei dat ik meteen kon stoppen met de betablokkers, maar ik had op google al opgezocht, dat het gevaarlijk kon zijn.

Ik heb het ook langzaam afgebouwd en laat de doktoren maar lullen.

Wel let ik goed op dat ik uit voeding zoveel haal wat goed is.

Lekker veel vet, is goed voor je hele lichaam en hersens.

Ik drink Ginkgo Biloba thee, dat blijkt het bloed dun te houden op een natuurlijke manier.

Ik heb vorige maand bloed laten prikken, omdat ik sinds een half jaar meer vet ben gaan eten en alles was perfect.

 
Dank je Dia voor je reactie. Ik ga binnenkort beginnen met afbouwen van de ace remmer en daar na de asperine. Het is voor mij even wennen geweest om de doktoren maar te laten lullen, maar ik heb onderhand genoeg gelezen en gezien.

Voorlopig overschakelen naar natuurlijke bloedverdunners maar en dan goede voeding.

Er is nog al wat veranderd in mijn leven de afgelopen paar maanden, de overschakeling van vetarm naar vet, rauwe melk en yoghurt, veel minder koolhydraten is misschien te abrupt geweest, vandaar misschien ook de maagproblemen enz. in de eerste twee weken voelde ik me ontzettend goed, daarna werd het minder.

In ieder geval dank voor de adviezen en de steun.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.844
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan