voorstellen: zizou

zizou789

New member
hallo, ik ben zizou, en ben nieuw hier. ik vind het een intressant forum om te lezen, en veel dingen ben ik ook gaan toepassen. ik was voorheen vegetarisch (2 jaar), maar ben hier toch van afgestapt, omdat ik toch tekorten opbouwde (b12). dus wat ik nu doe, ik eet 1 a 2 keer in de week orgaanvlees (lever) om zo toch mijn benodigde vitamines binnen te krijgen. ik ben namelijk nog niet echt een voorstander van veel vlees, omdat ook de biologische veelteelt, voornamelijk soja, en mais krijgen. echt duurzaam is het niet, en ik heb ook mijn twijfels of het wel gezond is! als het nou echt een biologische, en ecologisch proces was geweest, dan was er niks mis mee denk ik. hoe denken jullie hierover?

 
Het kan altijd beter, daar ben ik het mee eens. We zullen het echter moeten doen met de mogelijkheden en onmogelijkheden die we hebben. Biologisch of biologisch-dynamisch vlees is nog altijd vele malen beter dan regulier en we hebben de voedingsstoffen keihard nodig! Ik kan alleen maar zeggen, doe je uiterste best om aan een zo goed mogelijke kwaliteit te komen, liefst uit je eigen omgeving en rechtstreeks van de boerderij.

Mike

 
Ik vind biologisch voeding aanvaardbaar bij gebrek aan beter. Liever zou ik alles biologisch-dynamisch eten of allemaal zelf geteeld. Tot die tijd ben ik blij met biologische voeding en denk ik niet dat je je meer zorgen zou hoeven te maken over biologisch slachtvlees, dan over wild vlees, wilde vis, plantaardige wilde of biologisch geteelde voeding of andere dierlijke biologische voeding zoals eieren of zuivel.

In mijn tekst 'Waarom eet je biologisch?' kan je meer lezen over het hoe en waarom van biologische voeding.

 
ik eet veel biologische-dynamishe eieren (1 a 2 per dag), daarnaast eet ik twee keer in de week lever. ook ben ik sindskort aan de rauwe melk. is dit voldoende denken jullie, of zou ik daarnaast ook nog biologisch-dynamisch vlees moeten eten, om aan mijn goede cholesterol en verzadigde vetten te komen?

ik hoop van jullie te horen.

 
Het is heel simpel: eet zoveel mogelijk verschillende dierlijke voedselbronnen van de allerbeste kwaliteit. Eet daarnaast zoveel mogelijk groene bladgroenten.

Mike

 
Quote:
Eet daarnaast zoveel mogelijk groene bladgroenten.


Neem aan dat je gekookte groene bladgroenten bedoeld.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan