Voorstellen wida: histamine, bijnieren, schildklier, burn-out

Ja ik denk dat ik sowieso een tekort aan maagzuur heb, misschien al wel heel m'n leven. Daarom ga ik dat eerst aanvullen.

Inderdaad, m'n lichaam had een extreme behoefte aan vet. Daarom voelde ik me in eerste instantie ook veel beter mét roomboter. Echter na een tijdje werk ik moe en kreeg ik mee puistjes. Ik denk dat ik het melkbestanddeel (caseïne) erin niet meer goed kon afbreken, waardoor het na 15 min. er alweer uitkwam via m'n huid. Ik kan 't weer proberen als m'n maagzuur weer op peil is. En nu gebruik ik grote hoeveelheden ghee, daar voel ik me goed bij en 't geeft geen klachten. Kan goed zijn dat ik via andere organen niet goed kan ontgiften, maar die puistjes de hele tijd (steeds vaker) waren ontstekingen geloof ik, n.a.v. niet te verteren melkbestanddelen. Nu zijn ze weg, terwijl ik nu meer aan 't ontgiften ben.

Ik heb de topics over bijniersupplementen ook doorgeploegd, maar 't blijft wat onduidelijk. Ik zou graag echt op de site van de leverancier zelf lezen over de adrenaline in zit ja of nee. Want mensen zeggen soms tegenstrijdige dingen ;)

Over vit. A. heb ik een discussie tussen dr Mercola en WAPF gelezen, daarom was ik wat voorzichtig. Maar misschien is dit nergens voor nodig. Ik eet nu vrij veel orgaanvlees (betere voedingswaarde-prijsverhouding ;) ) met vit. A. Vandaar.

De Adrenacomplex van AOV heeft geen adrenaline toch? En wel meer bijnierextract dan die van Thorne. Voor een betere prijs. Wellicht toch deze :)
 
Sorry, ik reageerde te snel! Ik zie nu dat AOV Adrenacomplex alleen bijnierschorsextract bevat, daar zit de adrenaline niet in voor zover ik begrijp. Ik geloof dat ik eruit ben ;)
 
Je bent me dus net voor. Bijnierextract zit adrenaline in. Bijnierschors niet. Dus de link die ik plaatste van thorne bevat ook alleen bijnierschors en dus geen adrenaline. Fijn dat je eruit bent. Ik ben zeer benieuwd. Ook kun je trouwens nog aan magnesium denken.
Heb je inzichtelijk hoe je je trauma op kan lossen?
 
En AOV bevat ook alleen bijnierschorsextract, dus ook adrenalinevrij :) En goedkoper.

Magnesium neem ik dagelijks in de vorm van magnesiumolie en regelmatig een magnesiumvoetenbad.

Voor traumaverwerking heb ik al een hele fijne therapeute met wie ik de juiste stappen kan zetten, dus dat komt goed. Lange weg, maar vol vertrouwen en toewijding.
 
Ja, je kunt altijd kijken of de AOV voor jou goed werkt. Zo niet kun je altijd nog die van Thorne bestellen.
Heel gek maar ik heb beide varianten geprobeerd. Die met adrenaline en zonder. Bij de eerste werd ik knettergek, heel veel pijn en hyperactief. Bij alleen bijnierschors kon ik of niet slapen wat ik raar vind, of ik stort in van vermoeidheid. De AOV werkt voor mij wel ondanks dat daar bijnierschors in zit. Of het zit gewoon tussen me oren. Dat zou ook nog heel goed mogelijk kunnen zijn ?

Hopelijk kom je verder met je voeding en de adviezen en wat er verder nog aan info te vinden is.
Het is altijd een lange weg. Maar geduld loont. Niet altijd makkelijk overigens.

Sterkte!!
 
Precies, in die volgorde ga ik het doen!
De levertraan is ook net binnen (en ik vind het niet eens vies) en vit. C ga ik ook beginnen.Ik kan de wateroplosbare en vetoplosbare combineren toch? Bij elkaar in water roeren? En dan wat vet erbij eten? (Het moet eigenlijk in yoghurt of kwark maar dat verdraag ik nog niet.)

Jammer genoeg verteer ik quinoa ook niet, net als de amaranth. Gelukkig rijst en boekweit wel. Elke dag wordt ik weer een stukje wijzer ;)

Goed dat je voor jezelf het juiste supplement in ieder geval gevonden hebt. Het komt precies he! Kan me goed voorstellen dat die met adrenaline niet echt fijn is.

Dank voor al je adviezen tot nu toe! Ik kom er nu zeker uit. Jij ook succes!
 
Goed van je. En goed nieuws dat je de levertraan zo makkelijk weg krijgt!

Due vetoplosbare vit c kan niet in water. Dat lost niet op. Wellicht kun je het door een beetje kokosolie of palmolie roeren. Andere ideeen buiten yoghurt of kwark weet ik niet behalve olie.

Toch iets wat je kunt verteren aan koolhydraten. Voor wat betreft die betaine hcl als je die gaat nemen. Neem deze alleen na het eten van dierlijke eiwitten. Dus vlees, eieren. Wanner je dit neemt als je alleen koolhydraten of groente eet gaat het niet goed. Het is bedoeld om eiwitten te verteren namelijk.

Geen dank voor de adviezen. Eerst maar eens kijken of je er profijt van hebt! Succes!!

 
Komt goed, dankje!

Over betaine hcl: weet jij een goede met pepsine van dierlijke oorsprong? Kon t op dit forum niet terugvinden. Ik zie dat Solgar eentje heeft met dierlijke epsine, maar daar zit ook weer maltodextrine bij :(
 
Hoe gaat het nu? Ik had nog iets anders gelezen over histamine. Wat kan helpen is diamine oxidase. Er zijn supplementen met dit enzym. Dao heet het dan. Maar dit is ook aanwezig in nierweefsel...mocht je dat niet weg kunnen krijgen zoals ik dat ook niet weg krijg, is dit wellicht nog een alternatief. Toevallig ontdekte ik vandaag deze lijn die ook nierorgaan in het assortiment heeft. Ik dacht, misschien kun je er iets mee evt.

https://www.ergomax.nl/merken/ancestral-supplements
 
Hoi, sorry dat ik zo laat reageer, zie je post nu pas.
Bedankt voor je tip! Ik zal het bekijken.
Het gaat goed, omdat ik wéét dat ik totaal genees. Ik experimenteer met voeding en supplementen, rust en bewegen en leer elke dag wat bij.
Heb m'n maagzuur aangevuld met de Betaïne, eerst 9 supplementen per maaltijd, nu nog maar 3. Zo kan ik vlees en eieren goed verteren.
Ik slaap ook beter, nu ik 's avonds laat nog iets eet.
Heb ook minder last van histamine, kan gelukkig weer bottenbouillon nemen. Ga nu ook vis proberen.
Ik had idd wel eens van DAO-enzym gehoord, dat het helpt histamine af te breken. Maar is het niet verstandiger om gelijk de oorzaak van het histamineprobleem aan te pakken, ipv het te 'maskeren' met DAO?
Niersupplement nemen lijkt me bovendien nuttiger dan een 'geïsoleerd' supplement. Heb laatst lamsnier geprobeerd, maar kreeg het ook niet weg. Blijkt dat je het orgaan eerst een paar uur moet weken, om de heftige smaak weg te krijgen. Als ik de moed vind, ga ik het op die manier nog eens proberen.
 
Geen probleem hoor dat je het nog niet eerder gelezen had. Ik was benieuwd of je al resultaten merkte.
Goed om te horen dat je dus idd resultaten haalt en erg leuk om te lezen. Maar 9 stuks betaine hcl per maaltijd? En daar kreeg je geen last van? Dat is veel zeg. Welke heb je en hoe kwam je erachter dat je 9 van die pillen per maaltijd nodig hebt? Ben je niet in de war met de adrenanorm? Die nam je toch ook?

Ja, idd beter om een natuurlijk middel te nemen iplv een geïsoleerd product. Dat is ook mijn gedachte. Vandaar dat ik het hier neer had gezet. Niertjes schijn je idd eerst te moeten weken ja. Volgens mijn moeder ruikt het naar urine. Zelf nooit geprobeerd eigenlijk. Ik hou het wel bij een pilletje ?

Goed dat je de bottenbouillon nu ook kan hebben. Klinkt allemaal zeer positief dit resultaat wat je nu al hebt behaald. Dat maakt ook dat je erin blijft geloven is mijn ervaring en houd de motivatie sterk! ?
 
Niertjes weken in melk, liefst raywe (i.v.m. de enzymen). Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb dit ooit ergens gelezen.

Mike
 
Snelkookpan is een goed idee hoor om minder histamine in de bouillon te krijgen, voorlopig.
En voor omega 3 kun je grasgevoerd vlees eten of ossenwit/niervet van gebruiken. Gefermenteerde levertraan barst van de histamine, dus misschien nu nog even niet.
 
Dank voor jullie reacties!

Eerst heb ik AOV gebruikt. Steeds na elke maaltijd (met dierlijk eiwit) eentje opgebouwd, totdat m'n maag begon te branden. Dat was bij 10 capsules. Dus toen ben ik op 9 gaan zitten, maar al na een paar dagen kon ik terug naar 8, enzovoort. Zit nu op 3. En ben nu overgegaan op Dr Best. En ik had geen last van de hoge inname van die capsules, maar ben wel blij dat het lichaam het nu zelf oppakt en ik met minder toekan. En hopelijk over een poosje helemaal zonder.

Ja niertjes ruiken naar urine. Ik heb ze eens gegeten, zonder te weken, smaakte zelfs wat naar urine. Toch nergens last van gehad qua vertering. Bedankt voor de tip om te weken in rauwe melk, maar die bewaar ik voor een later stadium. Ik verdraag nog geen zuivel (alleen ghee) en al helemaal geen koeienzuivel. Ook geen rauwe, helaas. Schapenyoghurt af en toe een paar eetlepels kan wel, maar ik twijfel toch of ik niet eerst ergens anders iets op moet lossen (weet nog niet wat), voordat ik weer (schapen)zuivel toevoeg.

Tanja, dank voor 't meedenken! Gelukkig verdraag ik de bouillon alweer, die ik 14 uur heb laten sudderen. Ik kook er witte rijst en gierst in en dat voelt goed. Maar als ik het zo puur opdrink, doet mijn buik zeer. Wonderlijk. Green Pastures levertraan neem ik al wel en daar heb ik ook geen last van, gelukkig. Als ik last heb van histamine in voedsel, begin ik meteen te snotteren tijdens het eten en heb ik de volgende dag last van mn darmen. Dus ik ga ervan uit dat dit een goede graadmeter is of bepaald voedsel nu wel of niet goed is. Of heb ik dat mis? Moet ik voorzichtiger zijn met levertraan?

Nog een ander vraagje: ik heb net een bloedonderzoek laten doen (via huisarts). Er kwam uit dat B6 heel hoog (exacte waarden krijg ik later). Nu zie ik dat in Adrenacomplex veel B6 zit (pyridoxine Hcl). Ik neem hiervan 2 per dag, dus 40 mg B6. De huisarts adviseerde me dit niet meer te nemen. Nou denk ik liever zelf na dan blind de huisarts te volgen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Heb ik een te hoog B6-gehalte in het bloed (stapeling), maar is het niet beschikbaar in de cellen? Kan ik 't niet omzetten naar p-5-p? Of is het gewoon niet slim om zoveel pyridoxine uit een supplement te nemen? En kan ik beter overgaan op Thorne Adrenal Cortex zonder toevoegingen, alleen puur bijnierschorsextract (maar is wel veel lager gedoseerd dan die van AOV, 50mg in Thorne en 150mg in AOV). Ik had het gevoel dat toen ik Adrenacomplex begon in te nemen, dat ik er wel een paar dagen baat bij had, maar daarna niet echt meer. Zou dat met B6-stapeling te maken kunnen hebben, die daar begonnen is?

En ik heb geloof ik last van m'n schildklier (spanning in keel, vermoeidheid, traag denken, snel koud). Als ik meer dan een tl kokosolie neem, slaan bijnieren alarm. Idem bij een portie zeewier. Maar bloedonderzoek zegt:
- TSH = 2,8
- FT4 = 14
- FT3 = 4,2
Allemaal binnen de referentiewaarden en niet eens aan de ondergrens. Hoe kan ik dit rijmen?

Alvast dank!!
 
En Tanja, hoe is de smaak van ossewit/niervet? De nieren zelf vond ik dus echt niet lekker. En is het te krijgen bij de groene slager?
 
https://www.okvlees.nl/rund/category/107-ossewit
Smaakt naar vet! Niet naar nieren.

Kan zijn dat je het niet goed omzet de B6, of een tekort aan magnesium of HPU/KPU daarvan de oorzaak is kan ook nog.

Goed dat je histamine al aardig onder controle hebt en je de levertraan en bouillon al weer verdraagt.
 
Het is mogelijk dat de B vitaminen niet in weefsel opgenomen worden.
Wellicht kan dit komen doordat je lever het niet om kan zetten. Zelf heb ik destijds b12 injecties gehad. Jaren geleden en als dit getest word in bloed zit ik boven de grens.
Met b6 heb ik dat ook.
Zelf heb ik magnesium op basis van zeemineralen met b6 in de vorm van p-5-p en taurine.
Maar wat veel betaine moest jij nemen zeg. Goed dat je nu op 2 zit.

Ik zou nog niet al te druk maken over de schildklier als je bijnieren nog niet in orde zijn. Eerst bijnieren en dan schildklier.

In niervet kan je je vlees aanbraden en sudderen.
 
Ik had nog nooit gehoord van P-5-P maar zoekende kwam ik een artikel tegen over haaruitval waar ze het steeds hadden over die vit B6 en P-5-P en dat je dus de goede moet nemen.
Ik heb 2 produkten waar B6 inzit en bij 1 van de twee is het de goede. B6-pyridoxalfosfaat.
Niettemin in Pediaperm zit B6 zonder extra aanduiding, dus zal de goede wel niet zijn maar is geen reden om Pediaperm niet meer te nemen. Trouwens, er worden 4 zakjes per dag geadviseerd en ik neem er maar 1 per keer door de yoghurt. Komt ook omdat ik al zo lang (2009) met allerlei supplementen bezig ben, ik geloof het zo langzamerhand wel.
 
Dank voor je link en info, Tanja! HPU heb ik van gehoord, zal eens verder lezen. Maar dat is toch ook uiteindelijk terug te leiden op een tekort aan maagzuur? Magnesium neem ik van Zechsal, op de huid en een voetenbad. Heb begrepen dat magnesium en natrium elkaar naar beneden kunnen halen, dus dat je niet al te veel magnesium moet gebruiken bij bijnieruitputting. Anders gaat het natriumgehalte naar beneden. 'Op de gok' neem ik dus nu solé en magnesium tegelijk. Op de huid kun je magnesium volgens mij niet overdoseren. Meestal wordt alle magnesium opgenomen, soms blijft er een zoutig laagje achter, wat ik dan interpreteer als dat het lichaam verzadigd is. Dus ik geloof dat ik geen tekort heb.

Binc zou je me een link of een naam kunnen geven van die magnesium? Ben wel benieuwd!
Ik had ook aan de lever gedacht... ik ga er meer over lezen. Gebruik al wel mariadistel.
Ja ik focus me nu eerst op de bijnieren en de schildklier komt hopelijk vanzelf mee./

Romagi, volgens mij is het belangrijk om goed te kijken naar hoeveel B6 je dagelijks via supplementen binnenkrijgt, want het wordt nogal eens ergens aan toegevoegd. En als je de inactieve vorm van B6 neemt, is er dus ook nog een risico dat je het niet opneemt. Dan blijft het in het bloed, het kan zich stapelen en toxisch worden. Niet om je bang te maken, maar het kan de moeite waard zijn om ernaar te kijken. En oordeel vooral zelf, want ik ben ook maar een leek ;) Misschien kun je de fabrikant mailen van je supplement, om erachter te komen welke vorm van B6 het is, pyridoxine HCl of P-5-P.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.199
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan