Voorstellen wida: histamine, bijnieren, schildklier, burn-out

Ik had eerst altijd deze van vitakruid.


https://www.drogist.nl/vitakruid-magnesium-tauraat-b6-100vc.htm?gclid=Cj0KCQjwl6LoBRDqARIsABllMSZYxEVYSgtEI6bnwmuuGKmZzLKoPAIQXWa8H3qylnnqze21MSUWP9EaAtDwEALw_wcB

Maar soms ben ik te laat met bestellen en kijk ik bij de natuurwinkel. Daar kwam voor nu dan deze uit op basis van zeemineralen.

https://www.koopjesdrogisterij.nl/pages/view/testpanel-pileje-formag

Ik doe ook wel eens die korrels oplossen in water met keltisch zeezout. Dus die korrels waar je normaal een voetenbadje mee kunt nemen.
Maar via welke bron heb jij vernomen dat je bij bijnieruitputting geen magnesium moet gebruiken? En dat dit natrium verminderd? Blijkbaar ben je niet zo een grote leek en verdiep je jezelf er behoorlijk in. Alleen maar goed!



 
Dank voor je links, ga ik bekijken!

Ik kwam het bij verschillende bronnen tegen, dat te veel magnesium averechts werkt bij bijnieruitputting. vooral als de bijnieruitputting al langer aan de gang is en je in fase 3 of 4 bent.

Hier lees ik dat magnesium natrium kan verlagen. Maar tik 'adrenal fatigue magnesium sodium' in in Google en je ziet meer resultaten. Nu ik er weer naar kijk, zie ik ineens dat het beter is om magnesium te slikken ipv te sprayen, omdat je dan tot maagtolerantie kunt gaan en hieruit kunt afleiden hoeveel magnesium je kunt opnemen. Veel tegenstrijdige adviezen... Kortom, blijven experimenteren en zelf voelen wat werkt ;)

Idd magnesium in voetenbad met Keltisch Zeezout doe ik ook!
 
Ik heb het nog niet gelezen maar ga ik nog doen.
Voorzover mijn informatie reikt is dat je via huid het beste opneemt.
Alleen magnesium slikken bij tekort aan maagzuur zal opname beperkt zijn. Niet alleen voor wat betreft magnesium maar ook andere mineralen.
Ik heb trouwens vanavond ook meer betaine genomen bij me eten. Ik heb ook die van aov. Bij 3 stuks krijg ik last en voelt het niet goed.

Die magnesium voor voetenbadje daarvan doe ik een paar korrels in een glas met zout en azijn. Dan water erbij en opdrinken. Zonder azijn en keltisch zeezout is het niet weg te krijgen. Het lijkt mij als je de magnesium apart neemt van de sole en de sole een paar keer per dag dat je niet zo snel een tekort ervan krijgt.

 
Ik vraag mezelf echt af of het klopt dat magnesium natrium verlaagd.
Vorige week kreeg ik mijn bloeduitslag en bij mij is natrium juist vrij hoog. Dicht tegen de referentiewaarde aan. Is best vreemd dan. Wellicht dat die magnesium opname iets te maken kan hebben met vitamine d en calcium. Ik heb geen idee maar vind het een vreemd verhaal eigenlijk.
 
Ja magnesium via huid lijkt mij ook beter. Ook om evt verstoringen in de spijsvertering te omzeilen. Ik ben we moeër geworden sinds ik veel magnesium via de huid neem, maar dat kan ook door de vermindering van kh's destijds komen. Al experimenterende komen we er wel achter wat werkt.
Ik weet ook niet of het waar is dat magnesium natrium verlaagt. Ik weet wel dat het belangrijk is om altijd de balans tussen de elektrolyten in de gaten te houden.
 
Ik las op deze site juist het tegenovergestelde.
Geen idee hoe het komt dat je moe word van magnesium. Kan wellicht ook te maken hebben met 1 van de andere mineralen. Bij mij komt vermoeidheid en spierpijnen door tekort aan ijzer. Van magnesium had ik dan ook geen resultaat aangezien de oorzaak ijzer tekort en dus zuurstof tekort is. Gaat nu overigens met 8 leverpillen en 4 nierpillen per dag inmiddels iets beter heb ik het idee.
Neem je wel sole? En zijn er ook mineralen mee getest bij je laatste bloedonderzoek?

Natrium: door teveel ijzer stijgt het natriumgehalte, op de lange termijn zullen de bijnieren hierdoor teveel gestimuleerd worden. Verhoogd natrium zorgt voor lager magnesium,

https://voedingsadviesrotterdam.nl/category/mineralen/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.194
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan