Voorstellen ToN

G

Guest

Guest
Hallo allemaal !!!

Ik heb al heel wat uurtjes op deze site van Mike “geinternet”.

Ik las laatst dat er ook een jongedame van 15 zich aangemeld had en het werd tijd dat deze 75 jarige het ook maar moest doen.

Een goed jaar geleden vroeg mijn vrouw wat een bepaald e-nummer voorstelde.

Toen is het begonnen.

Ik heb dit opzocht, kwam ik bij aspartaam uit en dan weet je het wel als je maar op een goede site terecht komt. Ik las ook over een gidsje “Wat zit er in uw eten” dat een Franse arts heeft samengesteld met alle e-nummers die in onze voeding kunnen zitten, zowel numeriek als op stofnaam. Het spul is ook in 3 kleuren, rood, oranje of groen gerangschikt. Heel veel in rood dus en heel weinig in groen.

Ik heb het gekocht met exemplaren voor mijn kinderen. Ik raad het iedereen aan.

Een paar artikelen, ook aangebroken, die in de koelkast stonden heb ik teruggebracht bij AH en daar via dat gidsje laten zien dat ik niet vergiftigd wilde worden. Kreeg mijn geld terug. Zelf woon ik dicht bij de Remiafabriek, wat daar vandaan komt is nagenoeg allemaal rood.

Surfend op internet kwam daarna de site van PillieWillie in het vizier.

Mooi schema gemaakt welke nutriënten er allemaal waren voor: aderverkalking, hartfalen, antiveroudering, artrose, hartritmestoornissen, hoge bloeddruk, een goede basis multivitamine en de aanvulling weer daarop.

Als je dan alles selecteer, heb je een bord vol pillen en een wel kostbaar geheel.

Je weet dan nog niet of je juist zit.

Als een belangrijk 2e kwam de site van Ron Fonteine. Daar staat heeeel veel informatie, maar er blijven zo veel “losse eindjes”. Je weet eigenlijk niet hoe je het goed kan doen. Mede door info elders wat je weer op internet tegen komt. Je raakt de draad kwijt en omdat mijn geheugen een ietsie minder is geworden.

Ik heb mijn computer staan in de extra hoek van de L-vormige woonkamer.

Als ik in mijn ogen iets belangrijks op internet tegen kwam dan las ik dat voor aan mijn vrouw of maakte er een copie van. In het begin was ze nogal afhoudend. Nu gaat ze er veel meer in mee. Vrienden familie en kennissen zijn amper geïnteresseerd, dus een klankbord heb ik bij hun niet.

Wat slikt/ neemt deze familie:

Een Multi Totaal

Glucosamine + Chondroitine + MSM 750/600/250mg ( de vrouw heeft wat gewrichtsklachten aan haar schouder en ik voordat ik het krijg)

Calcium + Magnesium chelated 500/250 mg

Omega-3pil: EPA 210mg, DHA 170mg, vetzuren 480mg

Co Q-10 100mg

Vitamine C in poedervorm, 2/ 3mg

Hoe eet de familie in grote lijnen:

Ontbijt:

muszli vruchten/noten met karnemelk. Mijn vrouw 2 gedroogde pruimen i.v.m. de stoelgang en ik een handje rozijnen.

Lunch:

1 à 2 desumspelt boterhammen met

roomboter, worst/makreelsalade/rookvlees/(pinda)kaas

1x Fries roggebrood met appel/perenstroop

tomaat, stukje komkommer

s`Middags:

Groot glas groene thee met 2x fruit of fruit/banaan

15.30 uur Happy hour

Ik mijn koffielikeurtje, zelf gemaakt van jenever, (SUIKER !!, koffie, cacao, vanille, kaneel).

Warme maaltijd

Salade vooraf met lijnzaadolie, een theelepel algen, kurkuma met zwarte peper.

1-2x vis, 2-3x vlees

Soms gekookte aardappelen met jus Kokosolie/ roomboter /rijst

Een groente

Magere yoghurt met vrucht of scheutje biolog. babydiksap

s`Avonds:

Groot glas groene thee met 1 blokje chocolade

Onze zondigingen

Vrijdagavond bridge: koffie met een tompoes, een wijntje 3x, schaaltje p/p met hapjes (blokjes kaas, 2 toastjes, tomaatjes e.d.)

Verjaardagen en wat er nog meer tussendoor schiet.

En elke dag mijn koffielikeurtje.

Wat heeft /doet/ voelt de familie

Mijn vrouw heeft 9 jaar geleden 4 bypasses gekregen waarbij ze nu 4 verschillende medicijnen moet gebruiken.

Twee jaar geleden moest ze opnieuw gedotterd worden, maar dat lukte niet om bij die vernauwing te komen. Het moest nu maar met een medicijn.

Elke dag na de lunch houdt ze 1 ½ uur rust. De stekker van de telefoon gaat er dan uit.

Ze loopt tegen suiker aan.

Heeft tot 2 jaar geleden op yoga gezeten, men stopte er mee. Ze zwemt 1x per week 20 baantjes en doet een ochtend groepsfitness met bewegingen op muziek. EN ze verzorgt mij, heel belangrijk.

Boodschappen e.d. in de buurt op de fiets als het niet regent.

Ze is gauw moe, 1/2 uurtje in de tuin is meer dan genoeg. Moet plannen om niet te veel te doen op 1 dag. Regelmatig is ze erg vermoeid. Ook heeft ze vaak last van hartritmestoornissen, waar ze volgens cardiologen mee moet leren leven.

s`Avonds bij het naar bed gaan neemt ze 2x Melatonine 0,1mg in, anders komt ze moeilijk in slaap.

Ik zelf voel me redelijk best.

Wel vind ik dat ik vergeetachtiger wordt. Nu was mijn geheugen van jongs af aan al niet zo best. Ik snap nog steeds niet hoe ik ooit de HTS heb kunnen halen.

Ik vergeet nu regelmatig het kelderlicht uit te doen. Heb ik nu wel of niet, iets ingenomen? Moet b.v. wel eens nadenken hoe een vriendin heet, waar we zeer regelmatig mee omgaan. Zulk soort dingen.

Ik doe 2x per week aan Nordic walking.

Ook ik ga zoveel mogelijk op de fiets, regelmatig naar Zeist,( Gamma, Action, Lidl). Toch weer 40 min fietsen heen en terug. Naar Ron Fonteine om mijn Keltisch zout te halen.

Ik had van de dokter 2 pillen.

Die van te hoge cholesterol heb ik een ½ jaar geleden weggelaten.

Een aantal jaren geleden ging het plassen wat trager. De prostaat werd maar groter. Een bioptie gaf geen ongunstige resultaten en enkele weken later voor de zekerheid er nog een. Met wat meer biopts bleek het voor mij ook goed te zijn. Hiervoor heb ik een antigroeipil gekregen, met geloof ik een hogere factor.

Mijn stoelgang is al een paar jaar het tegenovergestelde van die van mijn vrouw hoewel we nagenoeg hetzelfde eten. Ik moet 3 à 4x

Mijn grote tenen geraken een beetje scheef met als gevolg dat er knobbels ontstaan, waardoor je schoenen gaan klemmen. Vooral die je al vele jaren gebruikte voor bruiloften en begrafenissen.

Als ik zo jullie site lees wat men op jongere leeftijd alzo mankeert /last van heeft, dan ben en voel ik me een klein goudhaantje (maar 1,70m lang) Ik moet b.v. niet hard lopen, dan ben ik zo moe. Met rustig aan doen, hou ik het best vol.

Laatst bij de dokter een afspraak gemaakt voor een APK-beurt.

Hij heeft wat gevoeld en geluisterd, dat was goed. Het bloedprikken (5 flesjes) gaf als resultaat, ik kon dat eerste wel raden, te hoge LDL. Tevens een tekort aan D3, factor55, dat ong. 100 moet zijn.

LDL zat op 5,7 en HDL op 1,21 en Totaal op 7,7.

Ik zei haar (kreeg een co-assistente) dat ik gelezen heb dat als je ouder bent dan 60 jaar het totaal niet boven de 8,3 mag zijn. Dat als de verhouding hdl/ldl 1-4 is, dit goed is. Die van mij is 1-4,75, niet zo veel afwijkend.

Voor mijn gebrek aan D3 kreeg ik een medicijn met 500 calcium en 400 IE D3.

Als hulpstof was er Aspartaam aan toegevoegd. Bij de doktersassistente heb ik gevraagd waarom ik beter moet worden met D3 en mij ziek laat maken met die rotzooi als aspartaam. Ook bij de apotheek, die nogal vol stond, heb ik met een iets luidere stem mijn ongenoegen hieromtrent geuit. Ik heb de dames uit het bekende boekje laten lezen, wat dit voor spul is. Het heeft daarna meer dan een week geduurd voordat ik mijn calcium/d3 had. De een schoof de schuld naar de andere. Nu heb ik de verhouding 550/440IE. Ik zei nog dat er multi`s zijn waar wel 2000IE in zitten.

Bij de volgende apk-beurt moet ik, denk ik beter beslagen ten ijs komen en me meer laten informeren wat belangrijk is wat getest moet worden.

Nu zit ik er tegen aan te hikken wat, hoe ik e.e.a. moet innemen of wat overbodig is of in welke combinatie. Ik heb nog geen vast schema.

Vitamine C, 2x daags

Cayennepeper, gelezen dat dit heel gezond is, 3x daags. Heb ik in huis.

Appelzuur 2x daags, wanneer. Met honing smaakt het best.

Baking soda, 1 theelepel /dag (+ vloeibaar deodorantroller mee gevuld).

Psylliumvezels vòòr elke maaltijd ?

Watersofperoxide 1- ½ uur vòòr ontbijt. Moet ik nog bestellen.

Keltisch zout als sole, dit is niet lastig. Ik neem het`s ochtends in de badkamer in. Sinds kort ook mijn vrouw.

Mijn dokterspil, de multi en 4 andere pillen neem ik bij het ontbijt in.

Van alles wat ik tot nu toe heb gedaan, heb ik eigenlijk geen positieve of negatieve reacties van ondervonden. Vitamine C met 2/3gram al 7 maanden, aantal weken de appelazijn met 4 eetl/dag, de sole een jaar.

Ik wil eens de eenvoudige lever/galflush van Fonteine gaan doen, ben benieuwd.

Ook op deze site mis ik als leek een soort basis om mee te beginnen, overal staat / vind je wel wat. Hoe ziet als basisrichtlijn een dag/weekpatroon er uit?

Vooral omdat hier enkele belangrijke rollen totaal worden omgekeerd.

Vet slecht/ goed.

Rauwe groenten slecht/ goed

Water drinken veel / weinig.

Zout weinig / veel meer.

Base/zuurbalans heel belangrijk/ niet meer op letten.

Waar ik me over verbaas, is de hoeveelheid berichtgevingen die Mike Fatsnotbad en diverse anderen afhandelen, ook bij Ron Fonteine. Er worden toch m.i. vele ingewikkelde zaken uitgebreid en deskundig beantwoord.

Mijn petje er voor af !!!

Dank zij de lezing van Mike op 27 mei j.l. in Soest ben ik nu aan de rauwe melk van een boer daar in de buurt.

Ik wil proberen om met jullie belangrijke info er nog minstens 25 jaar bij aan te knopen.

Groeten, ToN

 
Hallo ToN, welkom.

Heel veel informatie, lees tussen de regels door dat je positief in het leven staat, met veel humor.

Heb nu wat minder tijd om er uitgebreid op in te gaan, er zullen zo wel reacties komen.

Ga eens lezen op mijn eigen site.

Daar vind je heel veel informatie vanaf dit forum, overzichtelijk gerangschikt.

Ook veel teksten van Mike en verwijzingen.

Je bent 2 jaar jonger dan mijn moeder. Mijn moeder is 2,5 jaar geleden ook begonnen met ons mee te gaan in dit voedingsproces.

Ze gaat geweldig, is qua geest/hersenen ook heel goed, doet aan bridge en klaverjassen (hersentrainingen zeg maar), fietst nog alle dagen op een 'gewone' fiets, minimaal 15 a 20 km. Rijdt nog zelf auto en woont op zichzelf.

Ze voelt zich prima bij deze WP voeding.

Ze leest trouwens ook mee op dit forum, groetjes van ons mam.

Dus fijn dat jij nu ook dit forum hebt gevonden en er mee aan de slag gaat.

Lia

 
Ton, heel erg welkom hier en wat leuk dat je zo met voeding bezig bent, volgens mij moet jij nog heel veel oude kennis hebben. ook meegekregen van ouders/grootouders.

Neem gerust de volle yoghurt, eventueel zelf maken van rauwe melk.

En lekker slagroom, kokosolie schijnt erg goed te zijn bij vergeetachtigheid, die van de amanprada is heerlijk.

Ik neem 3 keer per dag een eetlepel, gewon smelten in de mond.

ook om in te bakken erg prettig.

Voor je vit D kun je denken aan de levertraan met boterolie. En niet de pillen van de apotheek.

Met een lepeltje (rauwe)honing prima in te nemen.

Keltisch zeezout kun je bestellen bij breizh import.

Als je weer terug gaat naar de natuur, dus het meeste zelf maken, dan vermijd je de e-nummers.

Je vrouw heeft last van schouder/gewriichtspijn, dan kan ze het best alle nachtschades vermijden en schouderpijn kan ook met de lever te maken hebben.

Dus veel dierlijke vetten/kokosolie, lever/galthee met verse gember/wortelgroente en wortelkruiden, regelmatig kruikje op de leverstreek (ik heb gelezen dat rond 13.00 uur prima tijd is om even te gaan liggen met een kruikje rechts onder de ribbenboog)

Ik heb zelf ook baat gehad bij het verwijderen van de wekkerradio naast mijn bed.

Milde reinigingen zijn ook goed voor je lever, 3 uur niets eten drinken (sommigen nemen dit dus 's morgens ik voor het slapen gaan), dan 2 eierdooiers(biologische) met 3 uitgeperste citroenen,lepel olijfolie en beetje honing voor de smaak. Dit kloppen, maar niet met metalen bestek. Ik vind het zelfs erg lekker.

Heel veel succes met alles.

 
Poekie of Lia,

Met jou te beginnen.

Dit is voor het eerst dat ik me actief op een forum waag. Wel e-mailen, bestellen op internet natuurlijk.

Eerst wat huishoudelijke vragen:

Waarom andere namen dan die van jezelf. Ik zou kunnen denken dat je anders verwarring krijgt met de veel toegepaste namen en je zodoende een onderscheid maakt.

Ik heb mijn aanmeldingsbericht eerst in Word gemaakt (er een dikke avond over gedaan) en toen geplakt naar deze site. Alleen wat ik netjes met vette letters had om e.e.a. overzichtelijker te maken,werd ongedaan gemaakt. Hoe je hier iets onderstreept, vet of cursief moet maken ?? Er komen tekens tussenhaakjes. En wat je met de rest kan doen ook?? Boven het 2e vak onder "reageren" staat Tags. Wat doe je er mee??

Misschien iets voor Mike om voor leken zoals ik in een "alleen lezen" een onderwerp te maken. Daar zou je tevens de algemene regels voor dit forum kunnen vermelden. Want ik las van de week dat iets op dit forum niet thuis zou horen.

Hoe gaat dat verwijzen naar jou site met een tekst?

Ik was al kort bekend met jou site en staat bij mij op een lijstje om door te geven naar anderen, o.a. eergisteren mijn overbuurvrouw die ik probeer om aan de rauwe melk te gaan.

Doe je mam de groeten terug met het streven naar heel veel gezonde jaren.

ToN

 
Dirtsa, bedankt voor de reactie.

Kon maar niet inloggen, wel met copieëren en plakken. Ik ik zag de kleine el aan voor een één. Het zijn verwarrende tekens, net als de o, de 0 en de O.

Ik heb mijn computer lekker gezellig in een hoek van de woonkamer.

En zo mijn vrouw(die bijna altijd aan het lezen is) voorgelezen over jou advies voor haar schouder. Het zo specifiek aanduiden geeft haar waarschijnlijk meer indruk om het zo uit te voeren.

Het aanmaken van yoghurt van de rauwe melk lukt niet zo goed. Blijft nogal dun, smaakt best. Het gaat `s avonds over de muzli voor de volgende ochtend en als toetje met of zonder vruchten bij het avondeten.

Met de fabrieksyoghurt deed ik er altijd een beetje diksap door. Raar eigenlijk, karnemelk zo drinken vind ik lekker. Die rauwmelkse yoghurt is ook zo zacht, net slagroom.

Als een fles met melk een tijdje staat, wat een room zie je dan.

Zo`n milde reiniging heb ik gisteravond gedaan. De smaak was beter dan de uitslag. Ik heb niets bijzonders gemerkt. Vanavond maar weer doen.

Ik fiets regelmatig buiten. Dan doe ik nu toch voldoende vitamine D op, dacht ik zo.

Is boterolie nu hetzelfde als roomboter?

Moet ik iets aanklikken dat je weet dat ik weer reageer op jou bericht?

Ik zag van de week dat Hinmeijer Chemie ook H2O2 30% foodgrade levert.

Een liter, omgerekend naar 35% kost met verzendkosten, Eur38,50.

Bij Unlimited 1/2 liter Eur 35,25.

Hebben jullie ervaring met die firma of is het beter dit in de topic H2O2 op te nemen?

Vol ongeduld, bij voorbaat dank weer voor jou reactie.

ToN

 
De fa. Hinmeijer is deze link.

Het is een 30% oplossing food grade. Zou het wat zijn. Ik denk dat ik maar eens een mailtje zend aan die firma hierover.

Je kunt er bijvoorbeeld 10000ml kopen voor € 82,23

500 ml 30% (foodgrade) € 15,55 € 18,50

1000 ml 30% (foodgrade) € 19,80 € 23,56

2500 ml 30% (foodgrade) € 27,90 € 33,20

10000 ml 30% (foodgrade) € 69,10 € 82,23

ToN,

Ik ben op dit forum ooit gestart met de naam Poekie, omdat ik (net als vele anderen) anoniem wilde zijn.

Dat heb ik sinds gisteren opgegeven, ik onderteken nu vaak met Lia.

Mede door mijn site ben ik nu toch met naam en toenaam bekend geraakt.

Vind het niet erg meer. Ik vond toen poekie wel een leuke naam, die iemand anders mij trouwens ooit toebedeeld heeft. Die persoon vond poekie wel bij mij passen en vroeg of ze mij zo mocht noemen. Leuk toch?

Quote:
Misschien iets voor Mike om voor leken zoals ik in een "alleen lezen" een onderwerp te maken. Daar zou je tevens de algemene regels voor dit forum kunnen vermelden.



Daar zal en kan Mike geen tijd aan besteden, zal ik dat maar op mij nemen? Je mag me wel even mailen op info@voedingisgezondheid.nl

Dan wil ik je wel even een word documentje zenden met hoe het werkt om een link te maken, te onderstrepen en zo meer. En dan geef ik ook even aan hoe je je wachtwoord kunt veranderen.

Kun je even wat beter uit de voeten op dit forum. Stoer hoor, dat je de stap genomen hebt.

En je bent nooit te oud om te leren he.

Vandaag herinnerde mijn man zich een mooie spreuk:
Quote:
Nu werken aan je gezondheid is een kadootje dat je later uitpakt


Lia

 
ToN,
Quote:
Moet ik iets aanklikken dat je weet dat ik weer reageer op jou bericht?



nee hoor, je hoeft niets aan te klikken. De leden die veel op het forum lezen lezen alle topics door om weer bij te raken.

Dus Dirtsa leest het vanzelf wel.

 
Quote:
Vet slecht/ goed.

Rauwe groenten slecht/ goed

Water drinken veel / weinig.

Zout weinig / veel meer.

Base/zuurbalans heel belangrijk/ niet meer op letten.


Vet is goed mits de juiste vetten: dierlijke verzadigde vetten. Lees dit eens.

Rauwe groenten:
Quote:
Plantaardige voeding bevat wel een vezel genaamd cellulose, een behoorlijk lastig te verteren substantie die de darmwand flink kan irriteren.

In deze cellulose zitten mineralen en andere positieve plantenstoffen opgesloten. Zolang deze vezel niet wordt gebroken door middel van verhitting, zal het menselijk lichaam deze beschouwen als onverteerbaar afval en via de ontlasting afvoeren, inclusief de voedingsstoffen in de cellulose.

En de raw foodists maar beweren dat rauw voedsel ‘levend’ voedsel zou zijn. Ondertussen kwijnen ze weg door een tekort aan voedingsstoffen die juist in rauwe vorm niet of nauwelijks verteerbaar en opneembaar zijn.

Dit is ook waarom groente traditioneel gekookt wordt, met name de dikke, leerachtige planten in de koolfamilie.

In tegenstelling tot wat vegetariërs, veganisten en raw foodists beweren, zijn vlees en zuivel door het uitblijven van vezels juist makkelijker om te verteren en zijn planten moeilijker te verteren, vooral rauwe plantenvoeding.

De gangbare ‘wijsheid’ is dat plantenvezels een goede stoelgang bevorderen, maar de afvoer van onverteerbaar plantaardig materiaal geeft slechts de illusie van een goede stoelgang. Als iedereen eens een week een vezelarm dieet zou volgen, is mijn voorspelling dat er een epidemie van verstopping zou optreden!

Rauwe plantaardige voeding bevat eveneens giftige afweerstoffen waarmee de plant zich beschermt, zoals tannine en oxaalzuur of fytinezuur in granen, bonen, zaden, peulvruchten en noten. Opnieuw zien we hier een noodzaak voor het koken van bepaalde voedselsoorten.

. De rest van dit verhaal vind je hier.

Water drinken:
Quote:
Grote hoeveelheden water drinken zorgt ervoor dat je om de haverklap naar het toilet loopt. Je lichaam probeert je te vertellen dat het helemaal niet zit te wachten op al dat vocht en gooit het er net zo hard weer uit als dat het erin kwam. Er is echter een groot nadeel verbonden aan veel waterconsumptie: het verdunt je maagsappen, waardoor je minder maagzuur krijgt (water is ook alkalisch, een base), en het voert elektrolyten, kostbare mineralen, af. Door het drinken van veel water kunnen je cellen dus uitgedroogd raken en minder effectief functioneren! Als je lichaam uitgedroogd raakt, moet het nl. van zichzelf gaan lenen, van de vochtvoorraad van zijn eigen cellen. Dit verklaart rimpelvorming en littekenvorming. Rauwe melk drinken of mineraalrijke en vette beestenbottenbouillons zijn een veel betere keuze. Het gaat om waterstof!

. De rest van het verhaal vind je hier.

Zout:

je gebruikt gelukkig ongeraffineerd keltische zeezout, dat is al goed. je gebruikt het ook als sole oplossing in je water.

je kunt het ook in de thee doen of in je rauwe melk/kefir/yoghurt.

Gebruik het gewoon wanneer je wilt en luister naar je lichaam. Je hebt in al die jaren een tekort opgebouwd je lichaam zal er alleen maar blij mee zijn.

Zuur/base balans:

Ik stel voor dat je het alleen lezen forum gaat doornemen want daar staan dus heel veel antwoorden op je vragen.

Lia

 
Poeki,

Toch kreeg ik je beantwoording 2,3 en 4 middels een e-mail te zien. Het lijkt mij zo ondoenlijk als er veel berichtenverkeer is met veel onderwerpen, om die aan jou er dan uit te halen. Er kunnen wel veel meer antwoorden en vragen er na geweest zijn.

In mijn e-mail zie ik diverse keren Quote staan en dan staat de tekst er hier met een balk wat naar rechts. Dus op quote klikken, desbetreffende tekst kopiëren en plakken, weer op quote drukken. Juist?

Poekie, ik heb al vele uurtjes hier e.e.a. gevolgd. Ik wilde alleen maar met wel of geen vet e.d. mee aanduiden dat dit zo verwarrend overkomt. En dan nog eens die nachtschades er boven op, terwijl je dacht dat je al aardig bezig was. Ik ben niet voor niets naar een bijeenkomst van Mike geweest.

Ik ben vandaag met mijn vrouw op de fiets weggeweest en de Stichting het Utrechts landschap aangedaan om eens te informeren naar Wildernisvlees. Wat gekocht om het uit te proberen. En dan praat je daar ook over voeding. Ik heb ook die dames aangeraden de WPsite eens gade te slaan. Een van hen had het over een goede orthomoleculaire arts in Utrecht. Dat adres kreeg ik mee en ik wil dat mijn vrouw er naar toe gaat i.v.m. haar grote vermoeidheid. Zo zie je maar, mijn reclame heeft wat opgeleverd.

Als je meer weet van die H2O2 van Hinmeijer, zou ik het graag willen weten.

Bedankt voor de bestede tijd.

ToN

 
Ton,

Die orthomoleculaire arts is zeer waarschijnlijk Paul van Meerdonk. Niets ten nadele van hem, maar al die orthomoleculaire potjes, poedertjes en tabletjes zijn niets meer dan een pleister op de wond, symptoombestrijding dus. Je doet er verstandiger aan te beginnen met je voeding (zie hieronder).

Ik heb nog niet eerder tijd gehad om uitgebreid te gaan zitten op je eerste post. Lia heeft gelijk als ze zegt dat ik geen tijd heb om je een cursus te geven hoe je moet werken met de forumsoftware of allerlei aanpassingen te gaan doen aan de structuur van dit forum. Waar ik wel tijd voor wil vrijmaken is voedings- en gezondheidsadvies.

In de categorie suikers zie ik voorbij komen in je eerste post:

muesli met vruchten

gedroogde pruimen

rozijnen

speltbrood

roggebrood

fruit (banaan!)

koffielikeur

aardappelen

rijst

magere (!) yogurt

diksap

chocola

tompoezen

koffie

toastjes

Vervolgens schrijf je dat je vrouw op het randje zit qua suikerziekte en dat ze al 4 bypasses heeft gekregen, nog steeds vernauwde aderen heeft, aan 4 medicijnen zit, last heeft van vermoeidheid en slaapproblemen heeft. Jijzelf begint vergeetachtig te worden en hebt een vergrote prostaat. Drie keer raden hoe dat komt. Bekijk het bovenstaande lijstje aan suikers nog eens. De meeste daarvan consumeren jij en je vrouw DAGELIJKS! Jullie zijn volledig suikerverslaafd en het sloopt jullie elke dag een beetje meer. In plaats van aan de supplementen te gaan kun je je geld beter investeren in echte, onbewerkte voeding. Ik adviseer je ook om maar eens te beginnen met het Alleen lezen-gedeelte van dit forum, te beginnen met deze artikelen:

https://www.fatsforum.nl/topic/de-bron-van-alle-kwaad-suiker-zetmeel-en-koolhydraten

https://www.fatsforum.nl/topic/leptine

https://www.fatsforum.nl/topic/hoe-je-de-zuurstoftovoer-naar-je-cellen-kunt-verhogen

Mike

 
Ton, ik volg jou topic hoor, momenteel niets toe te voegen aan wat lia en Mike aan adviezen al hebben gegeven. je hebt eerst genoeg werk met het lezen en verwerken van alle informatie. En met vragen kun je uiteraard altijd hier terecht.

Wat het forum/computer betreft moet je niet bij mij zijn, want ik snap echt nauwelijks iets van dit alles, maar lees gewoon de verschillende topics, plaats opmerkingen erbij of stel je vragen.

Geniet vooral van het wildernisvlees, wees niet te zuinig met de roomboter als je dit braad, of maak een lekkere vette bouillon. Je weet vast nog wel hoe vroeger de bouillons smaakten, met die heerlijke vetoogjes erop. jammie.

Als je suikers/zetmeel gaat vervangen voor verzadigd vet zul je merken dat je steeds minder behoefte hebt aan snaaien, dat je uren een heerlijl verzadigd gevoel kunt hebben van je ontbijt/lunch en avondeten.

Dat je uiteindelijk de aardappels, toastjes,muesli niet meer mist. Ook niet de koekjes/gebak.

Vervang de magere yoghurt voor heerlijke volle biologische, en de muesli voor boekweitvlokken, blauwe besjes erdoor en je hebt een lekker ontbijt. Ik doe er nog gesmolten kokosolie door.

Als je eigengemaakte yoghurt wat aan de dunne kant is kun je deze prima even uit laten lekken(zeef met dunne theedoek) dan heb je weer dike yoghurt, geklopte slagroom erdoor en je hebt een zalig product.

 
Dirtsa.. even een vraagje kook jij die boekweitvlokken voordat je ze in de volle yoghurt doe??? en welk merk gebruik jij als ik vragen mag??

grt lola

 
Ik kook ze niet, ik heb nu : de halm en van de andere natuurwinkel ander merk, maar momenteel geen pakje thuis liggen, dus die naam weet ik niet.

Ik las een poosje terug, ergens op dit forum, dat er in boekweitvlokken nauwelijks fytinezuur zou zitten. Ik gebruik handjevol in de yoghurt.

 
Ik week ze wel en ik kook ze (tenminste, ik ga ze nu voor het eerst door de yoghurt eten om wat koolhydraten toe te voegen).

Ik heb ze nu als een soort pap in de koelkast staat, ik heb het gisteren gekookt. Ik heb er een paar lepels kefirwei doorheen geroerd na het afkoelen. Normaal fermenteer je eerst en kook je daarna, maar ik neem aan dat sit ook effectief is?

 
Ton, ik heb me doodgelachen om je verhaal van de AH. Dat je echt ben teruggegaan met de rommel die je notabene zelf ooit een keer gekocht had en je geld hebt teruggekregen. Wat een giller!

 
Tja, Lay, ik moet lachen om jouw observatie.

De grootste ontluistering is natuurlijk over ons zelfbedrog en vals vertrouwen ondanks tekenen aan de wand dat er vast wel goed voor ons gezorgd wordt.

Zo is dat althans bij mij en het gaat vaak niet over, die ontluistering ondanks dat ik allang beter weet.

Geen idee hoelang het nog duurt:)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.684
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan