Voorstellen Mwtje

G

Guest

Guest
Hallo Allemaal,

Ik ben 29 jaar man wonend in Maastricht.

Na het boek van WP te hebben gelezen heb ik me ook aangemeld. De interesse in voeding is er altijd geweest dit in combinatie met mijn sport.

Ik heb het boek gekocht omdat ik steeds meer mensen in mijn omgeving zie met verschillende klachten en ik vroeg me af waardoor het komt dat mensen steeds meer ziektes ontwikkelen.

Sinds die tijd heb ik wat gelezen op dit forum. Ondertussen zit ik aan de rauwe melk, levertraan, boterolie, rauwe eieren enz. En het bevalt super.

Ik heb ook een dochtertje van 4 jaar en haar probeer ik ook op de goede wijze te laten eten.

Helaas is dit niet even makkelijk omdat de omgeving dit niet begrijpt of wil begrijpen. Dit geeft op sommige punten toch wel wat wrijving. Mijn partner gaat hier gedeeltelijk in mee en ze probeert haar best te doen. Waarschijnlijk gaat het zich vanzelf bewijzen door het eten op de goede manier.

Wat ik zelf merk is dat ik voorheen vaak honger had zo rondom de twee uur. En dat was dan honger van IK MOET ETEN. Dit is geheel verdwenen en er is veel meer rust en energie voor in de plaats gekomen.

Nou als laatste ik drink iedere dag KEFIR. Dit "plantje" blijft maar groeien en groeien. Ik heb er teveel van dus als iemand interesse heeft mag hij of zij het gratis komen ophalen. Versturen kan ook maar dan moeten we even iets afspreken.

 
Welkom hier, en dit het allerbeste wat je kunt doen voor je kind. Kennis en gezonde voeding.

Hopelijk gaat je vriendin ook lezen en begrijpen waarom.En het is echt leuk hoor, neem haar mee naar de boer om rauwe melk te halen, laat haar helpen met zaaien en oogsten van groente. Bak samen zuurdesembrood, geweldig proces en kinderen vinden dit erg leuk.

Echt. hierdoor leert je kind over echte voeding, en niet met een karretje door een drukke supermarkt volgooiend met allerlei produkten die de naam voeding niet eens mag hebben.

 
welkom en sluit mij aan bij Dirtsa. wat voor sport doe je?

 
Helaas is het me nog niet gelukt om zuurdesembrood te maken. Ben er wel mee bezig.

Eerst wilde mij dochtertje geen rauwe melk. Toen heb ik gewoon een ochtend stiekem rauwe melk aan haar gegeven en sinds die tijd blijft ze het drinken.Helaas is ze ook op een ochtend ziek geweest flink overgeven. Dit was eigenlijk dezelfde morgen al over.

Mijn vriendin was in paniek en dacht dat het de rauwe melk was. Heel erg lastig om de angst eruit te krijgen.

Mij dochtertje vraagt ook al zit hier suiker in, als ik dan ja zeg zegt ze hier groei ik niet van. Erg leuk voor mij maar als andere mensen het horen zie je ze al scheef kijken.

Soms is het lastig uit te leggen als ze zegt, die andere kindjes groeien toch ook als ze bijvoorbeeld een ijsje/snoep eten.

Dat is ook mijn grootste probleem om uit te leggen waarom je iets doet en waarom het goed is. En dat ook aan andere mensen. Kost enorm veel energie.

Als je in de supermarkt kijkt wat allemaal gekocht wordt weet je meteen waardoor de welvaartziektes ontstaan. Zonder het te weten gaat het vreselijk mis en dat is zo jammer.

 
Quote:
welkom en sluit mij aan bij Dirtsa. wat voor sport doe je?


Ik doe voornamelijk trainen met gewichten. Meestal drie keer in de week en dan maximaal 30 tot 45 minuten. Dit doe ik al een tijdje en heb zelf al ondervonden als je 4 a 5 keer gaat dat je binnen de kortste keren ziek bent. Ik teminste. Je lichaam laat snel genoeg merken als het teveel wordt. Nu neem ik ook meer rust tussendoor. Voel ik me niet goed/hersteld dan gaan we een dag later. Werkt goed vooral in combinatie met deze voedingswijze.

 
er zitten voordelen, en nadelen aan denk ik. spiermassa creeren is goed, omdat je energie (glucose) makkelijker verbrand. maar aan de andere kant, put het je bijnieren uit, en heb je sneller kans op blessures. ik doe het dan ook regelmatig (1x in de week), en ongeveer 1 uurtje. denk dat dat wel goed is.

 
Je verbrandt geen glucose, je vergist het. Het lichaam verbrandt vetten. Daarom is vet verwarmend en bevatte de voeding van de Eskimo's 80% verzadigd vet.

Mike

 
Het uitputten van de bijnieren heeft dit te maken dat je het lichaam onder spanning/stress zet?

Waaraan zou je dit kunnen merken buiten meer kans op blessures?

 
Het is mijn stellige overtuiging dat zo'n beetje elke moderne ziekte gerelateerd is aan uitgeputte bijnieren. Denk aan: kanker, hart- en vaatziekten, diabetes, reuma/artritis/jicht, neurologische ziekten, spierziekten, gedragsstoornissen, leerstoornissen, evenwichtsstoornissen, 'hooggevoeligheid', schildklierproblematiek, gebrek aan libido, onvruchtbaarheid, spijsverteringsproblematiek, candida, gal- en nierstenen, hoge en lage bloeddruk, hartritmestoornissen, problemen met bloeddoorstroming, autoimmuunziekten, nierproblemen, gewrichtsproblemen, gebitsklachten, botziekten, bloedarmoede, epilepsie, migraine, chronische vermoeidheid, verslavingen, hooikoorts, longontsteking, astma, hyperventilatie, infectieziekten, oogklachten, leverklachten, hormonale klachten, huidklachten, allergieen, intoleranties, haaruitval, angststoornissen, depressie, agressie, hyperactiviteit, autisme. Je kunt je beter afvragen waar je het niet aan kunt merken!

Mike

 
Als ik daar een paar ziektes uitneem en ga dan eens naar mijn omgeving kijken inclusief voeding dan valt de puzzel wel op zijn plaats ja. Ongelooflijk. 8O

Nu is het niet zo dat ik altijd alles goed heb gedaan.Heb evengoed meegedaan aan al het verkeerde eten drinken enz. Maar als je dan zo met de neus op de feiten gedrukt wordt dat is wel even schrikken.

 
Mwtje, je mag even schrikken maar vanuit hier kijk je vooral naar de mogelijkheden. En kennis is alles. Je kunt niet alles in 1 keer lezen en bevatten. Ik ben al jaren bezig, en iedere dag leer ik weer nieuwe dingen. Ik heb niet alleen alles gelezen wat op dit forum staat maar ook boeken al Flood your body with oxygen/edmccabe/menopauze,alles wat de dokter je niet verteld, e-book over bijnieruitputting/voeding en fysieke degeneratie/magnesium,de oplossing en nog veel meer wat zo op mijn pad komt.

Ik google op fluor en gif, en zodoende gebruik ik geen fluor meer en ook niet mijn kinderen. Als ik de kinderen nog klein had, kregen ze zeker geen vaccinaties meer(kleinzoon heeft in ieder geval de eerste 2 jaar geen spuiten gehad en toen alleen nog een paar)

Ik heb langzamerhand de amalgaan laten verwijderen, gebruik geen deo en synthetische smeerseltjes meer.

 
Fluoride in tandpasta gebruik ik ook niet meer. Ik gebruik wat kokosolie en keltisch zeezout. Eventueel later H202 als deze binnen is.

Ik weet vroeger nog kreeg je die gebitjes bij de tandarts gevuld met fluoride om je tanden "sterker" te maken. Ik hield het geen seconde binnen nu weet ik ook waarom puur vergif.

Er valt inderdaad nog veel te leren maar dat vind ik nou zo leuk eraan. Opzoek gaan naar de rauwe melk bijvoorbeeld en het vinden en gewoon merken dat het werkt. Je gaat heel anders tegen dingen aankijken.

Het boek voeding en fysieke degeneratie heb ik gelezen. Dit boek heeft meer bewust gemaakt dat we verkeerd bezig zijn en hard moet gaan werken naar een betere toekomst.

 
Mwtje, waar haal jij je rauwe melk? Misschien wil ik wel een kefirplantje bij je op komen halen als dat mag... Ben je zaterdag thuis? Ik heb tot nu toe alleen weleens kefir gekocht, maar nooit gemaakt. Ik woon niet in Maastricht hoor, mijn moeder wel, vandaar dat ik er het weekend ben. En dan kan ik misschien ook eens rauwe melk halen als ik in Maastricht ben (als ik weet waar jij rauwe melk haalt).

 
Dan moet ik het plantje even splitsen. Ik haal de rauwe melk hier op loopafstand vandaan.

Je kunt de melk pas rond 17:30 ophalen. De koeien staan voornamelijk buiten in het zonnetje en eten ook voornamelijk gras. Ik ben zaterdag thuis in de middag.

 
Alleen als het niet teveel moeite is hoor, dat splitsen. Ik weet echt niet hoe dat werkt...

Je kunt aan Mike mijn mailadres vragen als je wil, dan kun je mij je telefoonnummer of adres mailen, mocht je je plantje nog willen delen :).

 
Ja is geen probleem zoveel werkt is het ook niet. Het zit allemaal bij elkaar in 1 grote pot nu.Hier neem ik een stukje vanaf en gaat in een nieuwe potje met verse melk. Eehh misschien domme vraag maar hoe kan ik aan mike vragen wat jouw email adres is.

 
De kefir staat klaar Lay. Helaas heb ik nog geen antwoord gekregen van Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan