voorstellen Esther en vraag om advies

rotterdam

New member
Hallo,

Ik ben Esther. Sinds december kreeg ik last van mijn darmen(pijn, slijm) en nadat ik in twee weken tijd 8 kilo was afgevallen (55,5 bij 1.77) kreeg ik een colonscopie met de diagnose functionele buikklachten. Overigens kwam er wel een lactoseintollerantie uit bij een test. Uiteindelijk ook een gastroscopie gekregen en achteraf had ik dat maar nooit gedaan. Vreselijk moeten opboeren tijdens het onderzoek en gelijk bij het uittrekken van de scope voelde ik al dat het mis was. Ik bleef boeren en bleef een van de plekken voelen waar een hapje uit was genomen. Uit deze scopie bleek niets. In de maanden daarna kreeg ik steeds meer pijn en bleef mijn eten hangen in mijn slokdarm. Ik kan geen hapje eten of slokje drinken nemen zonder te boeren. Daarnaast kreeg ik keelpijn en pijn bij borst/tussen schouderbladen. Typische klachten van brandend maagzuur. Nu inmiddels weer voor onderzoek geweest in ander ziekenhuis en tijdens deze scopie zijn poliepen in mijn maag en kleine ontstekinkjes gevonden. Onschuldig maar behoorlijk overheersend is nu de pijn en het niet goed door kunnen slikken van voedsel. Inmiddels weer een kilo afgevallen, haaruitval, ijzertekort en noem maar op. En deze klachten had ik niet voor de gastroscopie en ook geen onstekingen/poliepen. Inmiddels heb ik ook een zeldzame retentiecyste in mijn keel. Ik krijg nog een slokdarmmeting en een camerapil maar ik zie het al gebeuren dat ik straks met maagzuurremmers weggestuurd word. Iets was ik totaal niet wil (ben ook wel overtuigd van de lezing dat brandend maagzuur eerder veroorzaakt wordt door een tekort). Via het scdieet maak ik al wel lactosevrije yogurt en gebruik ik de kippensoep. Ik ben nog niet geheel over op het dieet maar al wel een heel eind. Ineens kwam ik op deze site en moet ik zeggen dat dit dieet/leefwijze mij wel meer aanspreekt. Maar nu heb ik de volgende vraag: Zijn er meer mensen met dit soort klachten/ontstekingen in de maag en hoe hebben jullie dit aangepakt. Vanuit de 'reguliere' geneeskunde wordt geadviseerd om een maagbesparend dieet te volgen. Dit houdt in weinig vetten. Dit strookt dus niet met het scdieet en dit dieet/voedingswijze. Daarnaast gebruik ik sinds kort keltisch zeezout en was ik van plan om sole te gaan maken. Maar nu ik weet dat ik ontstekingen heb vraag ik mij af of dat nu wel handig is, of het extra maagzuur dat dan wellicht gemaakt wordt de ontstekingen niet erger maken of ik niet eerst iets moet doen om mijn maag rustiger te krijgen en hiermee de ontstekingen weg (als dat al mogelijk is) voordat ik extra maagzuur ga opbouwen. Ik heb betaine met pepsine pillen gekocht en glutamine (ik begrijp dat voedingssupplementen hier tot op zekere hoogte worden afgeraden omdat je alles met de juiste voeding eruit kunt halen)maar dit is de weg die ik nu (tijdelijk) volg. Ik hoop op jullie advies, in de 'reguliere' geneeskunde heb ik qua behandeling weinig vertrouwen. Overigens is het misschien nog wel interessant om te vermelden dat de mdl-arts zei dat het type ontstekingen dat ik heb kenmerkend is voor mensen de maagzuurremmers gebruiken waarbij ik dan de link leg dat doordat er te weinig maagzuur is dit de ontstekingen veroorzaakt.

 
Gecorrigeerd, dank je. Gaat iedere keer fout als ik wil verwijzen naa dat specifieke boek, vreemd genoeg.

Mike

 
Dank voor jullie snelle reacties. Nachtschade en gluten heb ik inderdaad er al uitgehaald. Ik zal het boek bestellen. Weet een van jullie of het ook in gaat op reeds bestaande ontstekingen?

Overigens mijn complimenten over alle informatie die jullie hebben verzameld en dan met name mike! Ik dacht al aardig wat te weten maar dat is vooral gebaseerd op supplementen en eigenlijk heel logisch dat dit ook niet de bedoeling is. Nogmaals dank voor al jullie informatie en advies.

 
Hallo Esther, ik heb even je verhaal (nog eens) gelezen.

Het is toch ongelofelijk: je hebt klachten, gaat het circuit in en je komt er met nog meer klachten uit.

Ik heb (ook) spijsverteringsproblemen en dit is nu precies de reden dat ik het circuit niet meer inwil.

Lijkt mij dat h202 je ook goed zou kunnen doen om de aangedane plekken te helen in je slokdarm/maag.

Verder: heb je geen last van vermoeidheid/stress?

Vaak hangt vermindering van maagzuur dacht ik daar wel mee samen.

 
@poekie

Dank. Deze info had ik als eerste gevonden en kwam via die site juist op dit geweldig forum terecht!

@lievergezond

Ik denk dat er bij mij zeker sprake is van een bijnieruitputting. De ernstigste klachten zijn begonnen na een miskraam (en weet dat juist zwangerschappen een van de veroorzakers zijn van bijnieruitputting) en heb inderdaad behoorlijk pittige jaren gehad. Maar als ik ben er van overtuigd dat wanneer ik die gastro niet had gehad ik niet met een beschadigde slokdarmwerking en pijn zat en dat 'brandend' maagzuur.

 
Beste Esther,

Quote:
Nachtschade en gluten heb ik inderdaad er al uitgehaald.



Goed gezien ! Hier de ervaring dat een lactose en glutenintolerantie een niet goed functionerende darm met zich kan meebrengen. In dat geval krijg je te maken met pijn, ontstekingen en vermoeidheid. Het onderzoek heeft mogelijk je klachten in een stroomversnelling gebracht. De oorzaak van alles ligt volgens mij in een niet optimale darmwerking.

Quote:
Inmiddels weer een kilo afgevallen, haaruitval, ijzertekort en noem maar op



Een niet goed functionerende darm brengt te weinig opname van essentiële voedingsstoffen en mineralen met zich mee. Er kan hierdoor b.v. te weinig opname van jodium en vitamine B12 plaatsvinden.

Quote:
Ik denk dat er bij mij zeker sprake is van een bijnieruitputting.



Er is een wisselwerking tussen de bijnieren en schildklier. Keelpijn en pijn tussen de schouderbladen en het mislopen van een zwangerschap komen me hier bekend voor. Hier bleek in mijn geval een te traag werkende schildklier de onderliggende oorzaak van te zijn.

Misschien dat je aan je boekenlijst nog het boek van Broda Barnes over de trage schildklierwerking kan toevoegen.

 
Hallo,

Zo veel informatie en inmiddels stapsgewijs jullie adviezen aan het opvolgen en uitproberen wat goed voelt. Heel veel gelezen afgelopen week. Ik zit alleen met de volgende vraag waar ik jullie advies graag bij zou willen. Ik heb een lactose intollerantie. Ik heb alleen niet de gebruikelijke klachten na het nuttige van lactose. Omdat ik er toch positief op teste en ik met het sc-dieet begon en hier de lezing is dat lactose schadelijk is voor de darm gestopt met lactose producten. En dus zelf yogurt gaan maken die 24 uur gefermeteerd is. Hier is het devies rauwe melk en de opmerking dat mensen met lactose intolleranties meestal wel positief reageren op rauwe melk. Pas wanneer ik rauwe melk natuurlijk probeer weet ik hoe ik er op reageer maar toch niet helemaal omdat ik het eerder met melk uit de winkel ook niet merkte. Toch geloof ik wel dat de lactose mijn op dit moment beschadigde darmen geen goed doet. Mijn vraag is, heeft iemand een vergelijkbare ervaring? Als tussenoplossing had ik mij wel bedacht yogurt te maken van rauwe melk die 24 uur fermeteerd. Wat ik wel deed vanuit scdieet is de melk uit de winkel eerst tot kookpunt brengen en dat kan met de rauwe melk natuurlijk niet. Maar wanneer ik hem in mijn yogurtmachine zet en deze heeft als temperatuur 40 graden dan blijven de enzymen toch heel? M.a.w. de voedingswaarde blijft toch behouden? Of klopt dit niet?

@Vivianne, dank voor de leessuggestie over traagwerkende schildklier. Zeker interessant. De test met temperatuur kan ik pas over aantal weken doen. Maar ik lees veel over dat wanneer je traagwerkende schildklier hebt je moeite hebt met gewichtsverlies. En helaas heb ik daar totaal geen moeite mee. Of laat ik mij nu te veel leiden door dit ene kenmerk? Hoe ben jij achter jouw te traag werkende schildklier gekomen?

@Mike

Heb jij nog advies voor bij een verstoorde slokdarmbeweging, achalasie?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 
Tot 40 graden overleven enzymen, ook kefir bevat na 48 uur nagenoeg geen lactose mee, ik heb een vriendin met crohn, die dit wel verdraagt, terwijl ze van rauwe melk ziek wordt.

 
Hallo,

Graag zou ik jullie advies willen m.bt. onderstaande:

Ik blijf steeds meer afvallen (kreeg door de pijn in mijn slokdarm ook steeds moeilijker veel tegelijk en hard voedsel door mijn keel maar wel goed vloeibaar en zacht voedsel gegeten zoals beestenbottenbouillons, yogurt, eieren, rijst, groenten, glutenvrije pannekoekjes, koolhydraten max 100 gram maar vaak haal ik dat niet) en doordat ik een goede week geleden er ook duizelingen en flauwvallen bij kreeg ben ik uiteindelijk opgenomen in het ziekenhuis en daar 3 dagen aan vochtinfuus gelegen waar ik wel weer wat van ben opgeknapt. In het ziekenhuis kreeg ik uiteraard veel commentaar op mijn 'dieet' en advies van dietiste en arts om vooral toch gluten en suiker te gaan eten want ik maakte het mezelf wel moeilijk met geen lactose, geen gluten, geen e-nummers, geen gist, geen suiker en geen varkensvlees. Het flauwvallen werd ook geweten dat ik geen suiker zou eten. En het werkte ook niet mee dat mijn man en ouders met de huisgemaakte kippensoep, gekookte eieren, keltisch zeezout, verse kaas, zoethoutthee enz. langskwamen. Ik kreeg zo'n beetje het gevoel de diagnose eetprobleem te krijgen. En hoe meer je het ontkent of probeert uit te leggen, nou ja jullie begrijpen het wel. Ik mocht blijven voor sondevoeding of weer naar huis. Omdat de duizelingen weg waren weer naar huis.

Voor mijn maagzuurklachten gebruik ik betaine hcl en verteringsenzymen (o.a. met ossengal)en best veel appelazijn (in een ander topic heb ik de vraag gesteld hoeveel appelazijn 'goed' voor je is). Van de betaine hcl word ik wel onrustig 's nachts en slaap slecht en licht en voel mij overdag ook een beetje gespannen/alert. Maar een alternatief om verminderd maagzuur echt aan te pakken (i.p.v. symptoombestrijding) is er niet volgens Wright dus ik ga er toch mee door. Mijn vraag is of iemand deze 'bijwerking' herkent?

Aan de adrenal en h202 ben ik nog niet begonnen. Reden hiervoor omdat ik per product wat ik invoer wil weten wat het met mij doet en bij te veel tegelijkertijd lukt dat niet. En ook omdat ik las dat je van de h202 buikklachten kunt krijgen en ik deze eerst rustig wil zien te krijgen. Verder gebruik ik lugol's 2x p.w. 1 druppel, magnesium, 2 paranoten per dag voor selenium, propolis, bijenpollen, vit.c (rozenbottelpoeder) en levertraan en uiteraard sole. De goede olijfolie en kokosolie wordt al geruime tijd gebruikt.

Daarnaast heb ik ook een verhoogd bilirubine gehalte (overige leverwaarden zijn normaal). Ik zat hierdoor te denken aan een milde leverreiniging maar ik ben pas een maand aan het overgaan met WAP en weet zeker dan ik enstige bijnieruitputting heb en daarnaast niet optimaal werkende schildklier. Nu heb ik ook gelezen dat voordat je met leverreiniging begint je eerst aan bijnieren moet werken. Maar die hoge bilirubinewaarde kan duiden op galstenen, geblokkeerde lever/galwegen. Wat is wijsheid? En de hoeveelheid appelazijn die ik nu neem doet dat al iets voor de lever/galwegen?

O ja ik heb sinds 2 weken inneens allemaal kleine bloedrode speldenprikjes over mijn lichaam voornamelijk buik. Las dat dit ook iets met lever te maken kan hebben. En opvallend meer moedervlekken (maar dat kon duiden op ontgiftingsverschijnselen toch).

Een heel verhaal maar ik zou het erg waarderen wanneer ik jullie waardevolle adviezen als reactie hierop kreeg.

 
Quote:
En opvallend meer moedervlekken (maar dat kon duiden op ontgiftingsverschijnselen toch).


Hoi Rotterdam, dat is zuurstoftekort.

Je kunt vitamine c-inname ophogen of toch maar met h2o2 aan de slag gaan.

Misschien kun je beter beginnen met natriumascorbaat omdat je zoń zwakke maag hebt.

Maar ascorbinezuur is reactiever.

Je kunt ook ozonwater maken/drinken.

Mariadistelzaad gebruiken: http://www.kenkkruidenshop.nl/a-19781689/mariadistelzaad/mariadistelzaad-1-kg/ voor je lever.

Malen in een elektrisch koffiebonenmalertje en heet water erop.

Halve eetlepel per dag.

Mariadistel zorgt dat de lever extra cellen aanmaakt en hoogt glutathiongehalte van de lever op.

Koffieklysmaś zijn helemaal goed voor met name de leverreiniging en het glutathiongehalte (afscheidingsgehalte) van de lever omhoog gooien.

Uvb-lichtbaden, infraroodsauna: beide zorgen voor een goede nachtrust als je het doet voor het slapen gaan: ene dag ene, andere dag andere, ontgiftiging (zweten is een goede bypass voor de leverontgiftiging), rust in je lichaam, doorbloeding, vitamine d (uvb), melatonine-aanmaak (uvb), structurering van het water in je lichaam (we hebben nogal veel water in het lichaam).

 
Dat je eerst je bijnieren/schildklier moet helen voordat je een lever/galreiniging kunt doen is achterhaald, las ik vorige week op het forum. Ik zou dus voor de lever/galreinigingen gaan, wie weet hoe je hier van ophaalt.

Goed dat je niet aan het ziekenhuisvoer gegaan bent en het zo geregeld hebt, toppie.

Je geeft aan dat je de 100gram koolhydraten niet haalt, misschien zit het daarin dat je duizelingen hebt. Zorg dat je die 100gram wel haalt, je kunt waarschijnlijk nog niet zonder.

Als je te weinig koolhydraten eet en je hebt daar geen verzadigde vetten tegenover gezet dan krijgt je lichaam niet genoeg brandstof om alles gaande te houden.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan