Voorstellen en vraag over pijnlijke tong

G

Guest

Guest
Hi,

Mijn naam is Claudia, ik ben 36 jaar en heb sinds een jaar de diagnose Asperger.

Zal proberen mijn historie aan lichamelijke ellende zo kort mogelijk te houden.

(Over de wisselwerking met het geestelijke nog maar te zwijgen...)

Mijn moeder is zwakbegaafd en had van kinds af aan heel veel spanning en was ondervoed.

In haar huwelijk was ook heel veel ellende door overvraging en overbelasting (ook toen zij al gescheiden was en kinderen nog bij haar thuis).

Ik ben maand te vroeg geboren en was paars door navelstreng om nek.

1e jaar alleen maar gehuild en gespuugd. Door alle spanning anorexia ontwikkeld.

(Ik vond mijzelf alleen nooit te dik maar had wel de reflex om bij spanning niet / weinig te eten.)Als schoolkind kwik op mijn tong gehad door aan een lekke batterij te likken... Ging veel te vroeg extreem puberen (wijd dit nu aan teveel adrenaline / onbalans allerlei hormonen).

Vanaf mijn 15e tot mn 30e "gegynacoloogd" vanwege extreem vloeien, spotting, pms en verklevingen. Alleen de prikpil hielp (ook psychisch verbetering) maar was geen succes vanwege snel uitwerken (binnen 2 maanden weer injectie nodig ipv 1x per 3 maanden) en extreem overgewicht (kan ook de combi met antidepresiva geweest zijn).

Bewust gekozen om op mn 31e mijn baarmoeder te laten verwijderen (eierstokken zitten er nog), dit was werkelijk een verademing qua klachten vermindering. Zelfs de pms is minder geworden ondanks dat ik dus nog steeds een eisprong heb ect.

Naast mn hormonale klachten heb ik ook CVS, bloedplaatjes die verlaagd zijn EN klonteren (blijkbaar auto imuum reactie), chronisch geirriteerde slijmvliezen (door heel mn lichaam), voorhoofd/bijholte ontstekingen, kortademigheid, slechte conditie, extreem snel verzurende spieren, migraine, B12 / vit D / calcium tekort, allerlei vage allergie reacties maar zonder dat er iets uit bloedonderzoeken komt, geen suiker maar wel vage suikerspiegel klachten, veel dorst, droge ogen (Sjorgen syndroom wordt geroepen door reumatoloog), fibromyalgie klachten maar nog niet duidelijk (nu onderzoeken bij reumatoloog), al jaren scheuren in mn tong en de randen van tong worden steeds pijnlijker, maag/darmklachten die bij spanning erger worden, in gezicht maar ook in liezen en oksels steeds terugkerende ontstoken talgklieren, vieze geur en smaak in mn neus / mond (buis van Eustachius zit aan beide kanten verstopt)met langdurig te gebruiken neusspray is er wel verlichting.

Deel van mijn klachten zijn verminderd doordat ik nu al een jaar een goede (activerende / geen duf makende) antidepresiva slik en heel veel rust neem / bewust voor ontspanning zorg (minder overprikkeling ect). Wil niet zeggen dat dit de oplossing is maar wel een positieve ondersteuning qua spanning regulering. Eetpatroon, slaappatroon en bewegingspatroon zijn verbeterd het afgelopen jaar en dit zal ongetwijfeld mijn hormoonhuishouding goed doen (serotonine opname ect).

Vermoed dat door ander voedingspatroon, supplementen nemen en meer wandelen / buiten zijn nog wel meer winst te behalen is maar dat zal ook nog veel tijd en geduld vergen.

Vraag over mijn tong; ik heb dit gehavende ding al aan zoveel artsen laten zien en niemand weet hoe / wat. Ooit iets gehoord over een term met "eilanden" maar weet niet meer precies hoe het genoemd werd. Het wordt ieder jaar erger (zowel de groeven als de pijn). Inmiddels lijkt mijn keel ook steeds vaker pijn te doen, alsof ik heel veel gepraat heb maar dat is dan niet zo. Vaak het gevoel van opgezette klieren maar wellicht kunnen dit mijn amandelen niet zijn? Dit zou dan wel ook de vreemde geur/smaak verklaren?

Heel verhaal en ik verwacht zeker geen pasklare oplossingen / antwoorden maar alvast dank voor het meedenken :wink:.

 
Welkom Claudia!

Ik zag vandaag toevallig "landkaart tong" in een andere topic. Lijkt het op deze plaatjes?

Ik weet er verder helemaal niets vanaf maar als ik de foto's zie doet het me erg denken aan een schimmel infectie. Ik hoop dat anderen je verder kunnen helpen.

 
Hoi Claudia,

Wat een verhaal zeg.

Het is al laat en bedtijd maar wilde je toch alvast welkom heten.

We gaan morgen weer verder.

Lees hier alvast maar even over juiste voeding.

Is mijn eigen site waar heel veel informatie staat vanaf die forum.

 
Hoi Claudia,

welkom op deze site:

je verhaal gaat bepaald niet over rozen als ik een understatement mag noemen.

twee dingen: let op met antidepressiva: nu voel je je misschien een stuk beter, maar mocht je er ooit mee willen stoppen dan krijg je pas echt problemen.

volgende is over je tong: toevallig dat Debsy vandaag begon over de landkaarttong: bedoel je dat?

sterkte!

 
Dank voor het welkom dames!

Geloof dat het idd landkaarttong heet (ik ga morgen ook wel ff verder snuffelen hier naar dat topic).

@ Lievergezond: wat bedoel je met stoppen icm problemen?

Ik weet dat de afkickfase heel naar kan zijn (al eens eerder een ander merk gehad met paar jaar niks tussen toen en de huidige ad). Toen werd ik echt "opgeblazen" dik (minder goed afvalstoffen kwijt kunnen vermoed ik). Dit heb ik nu niet en ik zit al vanaf start op startdosering, niks opbouwen / verhogen. Ook op langer termijn heb je nog steeds voordelen van lage dosering, duurt alleen veel langer voordat de resultaten er zijn. En dat kan niet in de snelle maatschappij...)

 
Claudia,

De grootste bel die bij mij ging rinkelen bij het lezen van je verhaal is deze:

Quote:
Als schoolkind kwik op mijn tong gehad door aan een lekke batterij te likken...



Opgeteld bij je valse start. Je moeder heeft haar achterstanden/tekorten aan je meegegeven en dat heb je niet kunnen inhalen. Autisme en kwikvergiftiging zijn gelinkt, misschien belangrijk voor je om te weten.

Hier een lijstje met overige(!) symptomen:

http://www.mercurypoisoned.com/symptoms.html

Ik vermoed daarom dat je wel iets meer te doen gaat krijgen dan je voeding aanpassen en een rondje wandelen. Jouw problemen zijn - ben ik bang - iets te groot voor alleen een forum en ik zou je aanraden goede begeleiding te zoeken op het gebied van ontgiften van zware metalen, hormoondisbalans en bijnier-/andere klieren-problematiek (Correct me if I'm wrong!). Misschien dat anderen je hierin de weg kunnen wijzen, ik ben slecht op de hoogte van wie goed is en wie niet.

Ondertussen kun je natuurlijk wel alvast wat doen. Lees je goed in op het alleen lezen forum en maak een plannetje voor jezelf. Voeding zal belangrijk gaan worden. Op dit forum vind je alle ins en outs.

Er valt veel meer te zeggen maar ik denk dat je hier alvast wat mee kunt. Het voornaamste lijkt mij dat je hormonen terug in balans komen, je dat kwik kwijtraakt, je organen weer goed gaan functioneren en je immuunsysteem op orde komt. De rest volgt - al kost het tijd - vanzelf.

Als je goed engels leest is dit ook nog een mooie site. Voor mij nog steeds een grote inspiratiebron.

Succes!

Hilda

 
@ Claudia: over antidepressiva: ze behoren tot de SSRI-medicijnen: ze veranderen het brein ( = niet de bedoeling) &feature=related

Tijdelijk krijg je meer serotonine, maar dat is dus alleen tijdelijk: je hebt er steeds meer van nodig ( "tolerantie") , beschadigen de hersenen en stoppen wordt een hel (je hersenen zijn afhankelijk net als een gemiddelde drugsverslaafde) .

De bijwerkingen van het stoppen heb je nu inderdaad niet omdat je weer aan de antidepressiva zit.

Of je last gaat krijgen van dit antidepressivum weet je pas weer als je stopt.

Je zou geleerd moeten hebben van het vorige antidepressivum en de desastreuze gevolgen voor je lichaam.

Depressie haal je in de grond niet weg door een pilletje, je maakt het probleem hoogstens alleen nog groter.

Beter is dat je je darmen (the second brain) heelt: je hersenen gaan dan mee.

De persoon die de Gut and Psychology dieet (gapsdieet) http://www.gapsdieet.nl/ heeft ontwikkeld, Natasha Campbell McBride, die had een autistisch kind: zij was neurologe en met wat ze wist kon ze haar kind niet beter krijgen.

Wel toen ze voedingsdeskundige werd: toen wist ze de sleutel te vinden om haar kind weer gezond te krijgen.

Veel dorst: dat kan duiden op (pre-)diabetes: heb je je laten testen daarop?

Je zou veel kunnen hebben aan de tips van deze site, maar bouw het langzaam op: het is bovendien trial en error.

Fermentatieproducten kunnen je misschien helpen met je spijsverteringsproblemen en/of allergieen en intoleranties.

Bijv. volle 24 uurs yoghurt (best van volle rauwe melk) https://www.fatsforum.nl/topic/yoghurt-maken en melkkefir http://tinyurl.com/cfgfd7x bijv.

Die krijgen je darmen rustig(er).

En-of een resonantietherapeut: omdat je zoveel allergieen/vergiftigingen lijkt te hebben en om de heling te ondersteunen.

Het is allemaal lange termijn werk, maar zeker niet de moeite niet waard.

Ontgifting ondersteunen is voor jou ook echt belangrijk.

Biergisttabletjes nemen (bijv 3 x 3 pd): deze is het goedkoopst http://www.iherb.com/KAL-Nutritional-Yeast-Flakes-22-oz-624-g/19095?at=0 deze heb ik in NL : maakt uit welke je hebt want sommige zijn niet schimmelvrij http://www.toppharm.nl/showpage.aspx?steID=9&itmID=1514, vitamine c (bijv 3 x 1 gram pd), de (milde) leverreiniging is misschien wat voor je en de lever ondersteunen met mariadistelzaad -halve eetlepel pd http://www.kenkkruidenshop.nl/c-940740/mariadistel/ bijv 15 min uitkoken in water en daarna afkooksel drinken of het zaad in koffiemolen malen en dan in de yoghurt o.i.d..

De lever is het ontgiftigingsorgaan bij uitstek.

De koffieklysma is ook echt een aanrader voor de lever en de glutathionhuishouding in het lichaam -belangrijk voor het ontgiften, maar wel ff een drempeltje voor sommige mensen.

https://www.fatsforum.nl/topic/klysma

Elke dag wat keltisch zeezout in je eten gebruiken gebruiken, en daarnaast best ook in een zogenaamde sole-oplossing http://www.breizh-import.nl/. Het ongeraffineerde Keltisch zeezout boordevol mineralen zorgt voor een goede electrolytenhuishouding in het lichaam: heel belangrijk.

https://www.fatsforum.nl/topic/keltisch-zeezout

En de goede vetten en orgaanvlees: absoluut transvetten (verhitte omega 6 vetten zoals zonnebloemolie) vermijden en dierlijk vet en kokos-palmolie in je dieet introduceren o.a. om de vitaminen ADEK op te kunnen nemen uit je eten. Een combi van gefermenteerde levertraan en dito boterolie via www.vitavie.nl te bestellen stelt je in staat om belangrijke vetten en vitaminen aan te vullen in je lichaam in de juiste verhoudingen: vitamine d-a-k vooral.

 
Dank voor alle info Hilde & Lievergezond, ik ga het allemaal doorlezen.

Nu snap ik dat afbouwen / stoppen met ad een drama is (al eens gehad) maar stoppen is inmiddels geen optie meer en meer opbouwen ook niet (meer bijwerkingen wegen niet op tegen de lichte verbetering). Ik heb geen behoefte aan meer of gevoel van mindere werking. Nu na bijna 1,5 jaar met deze ad is mijn keuze tot meer kwaliteit in leven gemaakt door hier niet meer vanaf te stappen. Daarnaast probeer ik van alles om toch ook nog op een meer natuurlijke manier kwaliteit toe te voegen en dit gaat stapje voor stapje beter. Het heeft alleen zoveel tijd nodig dat daar de moed mij weleens van in de schoenen zinkt ook al vind ik het heel logisch dat het niet zomaar opgelost is.

Ik vind het nogal arrogant van een voedingsdeskundige om na ander voedingspatroon te zeggen dat haar kind genezen is van autisme. Dit kan niet, hoogstens de symptomen verminderen (daar zit wel logica in). Dit is net zo krom als dat mensen denken dat ad de oplossing van problemen is. Nee, het is symptoombestrijding. Zo zit de hele westerse medische wereld in elkaar...

Autisme is een aangeboren hersenafwijking waarbij letterlijk de informatieverwerking anders verwerkt wordt. (Ook prikkelverwerking / zintuiglijke hypergevoeligheid.)

Er komen inmiddels bij autisme onderzoek wel steeds meer informatie boven waaruit blijkt dat fysiek er ook aangeboren zaken anders in elkaar steken dan bij anderen.

Qoute uit Psychologie Magazine april 2012 (autisme dossier van 12 blz) =

"Meerdere onderzoekers constateerden de afgelopen jaren een afwijkend bloedbeeld bij autisten. Zo werden er verhoogde koper-, kwik- en loodniveau's vastgesteld.

Daarmee lijkt oa milieuvervuiling (voeding, vaccinaties ect)een goede verklaring, ware het niet dat het er alle schijn van heeft dat de metaalstapeling die bij mensen met autisme vaker voorkomt, een gevolg is van hun aandoening en niet de oorzaak. Hun lichaam zit biochemisch gezien kennelijk net iets anders in elkaar en heeft daardoor meer moeite met het uitscheiden van zware metalen."


Er staan nog meer afwijkende lichamelijke bevindingen bij oa de longen maar ik kan niet alles gaan overtypen en ik zit hier niet om deze discussie te voeren.

Ik laat me al jaren regelmatig testen op diabetisch en allergieën in het algemeen, er komt nooit wat uit. Aan ene kant prettig aan de andere kant blijft het onduidelijk.

Mijn zonne allergie is gelukkig wel minder geworden (hoe vreemd ook), mijn vit B12 vul ik aan met 2 wekelijks injecties (maandelijks is ook na paar jaar te weinig)en mijn vit D + calcium vul ik aan met hoge doseringen via recept. Dit is (net als de ad) geen oplossing maar wel ter voorkoming van nog ergere symptomen / doorbreken neerwaartse spiraal. En van hieruit is het tenslotte ook "makkelijker" opbouwen. "Als het niet gaat zoals het zou moeten, dan moet het maar zoals het wel gaat", denk ik dan maar. :)

 
Quote:
Ik vind het nogal arrogant van een voedingsdeskundige om na ander voedingspatroon te zeggen dat haar kind genezen is van autisme.


Arrogant? Wat nou als het gewoon zo is?

Pas las ik een citaat dat geloven in de dodelijkheid van kanker dodelijk is.

Daar moet ik nu bij jou aan denken.

"Geloven in de ongeneesbaarheid van autisme is ongeneesbaar" (of zoiets).

Pas als je je horizon durft te verleggen worden dingen mogelijk.

Jouw capaciteit om te ontgiften kan vergroot worden, zeker weten.

Een manier om die ontgiftiging te ondersteunen is door jezelf te voeden met de juiste nutrienten.

Als je kwalitatief ondervoed bent ontgift je niet goed.

Ik kan me voorstellen in jouw geval dat het lastig/moeilijk is om te stoppen met antidepressiva, besef wel dat je zo het probleem voor jezelf om te ontgiften in stand houdt en/of groter maakt.

Serotoninen kun je zelf aanmaken in je darmen ipv uit een pilletje halen: "Approximately 90% of the human body's total serotonin is located in the enterochromaffin cells in the gut". http://en.wikipedia.org/wiki/Serotonin

Oja: als een aandoening aangeboren is, wil dat nog niet zeggen dat je er niet vanaf kan komen.

Dat is een misvatting.

Je zegt dat je moeder slecht doorvoed was tijdens haar zwangerschap van jou.

Als het een genetische kwestie zou betreffen dan is daarmee niet verklaard waarom in zo'n rap tempo zoveel meer kinderen autistische aandoeningen gekregen hebben.

Bovendien is daar ook nog de epigenetica: dat je gedurende je leven invloed hebt op je eigen genen.

 
Claudia, welkom hier. En met jou klachten/geschidenis heb je zeker een lange weg te gaan. Maar deze is ook erg leuk hoor. Ik hoop dat je je open stelt voor de adviezen en durft te kijken zonder vooroordelen.

je moet soms eerst dingen los durven laten voordat je nieuwe kennis tot je kunt nemen.

(zoals : je kunt niet genezen van autisme)

Als je op de site van gaps kijkt dan is het hartverwarmend om de filmpjes te bekijken van autistische kinderen, hoe ze veranderen na het volgen van dit dieet.

Wij zeggen niet dat het gemakkelijk zal zijn, en het blijft een proces van vallen en vooral weer opstaan.

Eerst maar eens veel succes met het lezen, en begin dan stapje voor stapje, maak een plan en leg dit hier voor. je zult zien dat je veel feedback zult krijgen.

 
Quote:
Ik vind het nogal arrogant van een voedingsdeskundige om na ander voedingspatroon te zeggen dat haar kind genezen is van autisme. Dit kan niet, hoogstens de symptomen verminderen (daar zit wel logica in).


Alweer iemand die gelooft in genetica i.p.v. epigenetica. Volgens mij is dit wel de meest autistische gedachtengang die er bestaat! Nog 1 maal: de genen volgen, ze leiden niet. Zeg me na: de genen volgen, ze leiden niet. Nog 1 keer en nu hardop: DE GENEN VOLGEN, ZE LEIDEN NIET!

Quote:
Nu na bijna 1,5 jaar met deze ad is mijn keuze tot meer kwaliteit in leven gemaakt door hier niet meer vanaf te stappen.


Je geeft zelf toe dat anti-deprssiva niets meer dan symptoombestrijding zijn. Alles wat je vanaf nu hier oppikt en verandert aan je voeding zal dan ook niets meer zijn dan schadebeperking.

Wat ik oppik uit jouw woorden is determinisme (oorzaak en gevolg op basis van de foute genetica-theorie) en fatalisme ('het is nu eenmaal zo, er is niets meer aan te doen'), precies de twee gedachtengangen die onze hedendaagse pseudo-wetenschap promoot, waardoor we onbewust, onwetend en onmachtig gemaakt en gehouden worden. Lees dit artikel eens, misschien verander je dan van gedachten.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.747
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan