Voorstellen en histamine klachten

Mijn slijmvliezen reageren helaas ook heftig op olie, als ik bijv. oregano olie ruik dan begint het al te branden. Ik weet niet of dat dan zo'n succes zou zijn. Maar bedankt voor het meedenken.

Binc: ja ik denk dat daar ook een onbalans in zit, sowieso een GABA tekort maar GABA toevoegen (poeder) leek ook niet te werken omdat ik daar weer op reageerde phew. Moeilijk stuk hoor...
Daar gebruik je geen oregano olie voor, die is erg pittig trouwens. Ook van belang is de kwaliteit.veel oliën kloppen niet. Ik wil je weleens klein proefje sturen om te proberen..
 
Hoe gaat het nu met jou Best? en met Wida?
Hallo l-lady,

Ik gemerkt dat histamine een zeer complexe puzzel is. Ik leer nog elke dag bij. Er is bij mij in de afgelopen twee maanden veel gebeurd en telkens dacht ik, ik doe een update op het forum, maar dan veranderde alles weer.

Sinds december krijg ik injecties van de autovaccinatietherapie. (Niet schrikken, geen echte vaccinatie!) Hier vind je meer info https://www.cvhg.nl/behandelwijzen.php#autovaccintherapie Kort gezegd is er bij mij sprake van celwanddeficiënte bacteriën (cwdb) die het immuunsysteem bezighouden, met als gevolg histamineproductie en MCAS. Door mijn bloed af te geven en twee maanden in een broedstoof te doen, degraderen die bacteriën tot hun oorspronkelijke DNA. Ik krijg nu elke twee weken een injectie met dit eigen bloed, waardoor ik opnieuw die bacteriën binnenkrijg, maar dan in de juiste vorm. Daardoor maak ik antistoffen aan. Door de behandeling langdurig te herhalen, ontstaan er op een gegeven moment genoeg antistoffen dat het immuunsysteem die overgebleven cwdb ook gaat opruimen. Na 15 injecties (7,5 maand) merkte ik dat er iets veranderde. Ik ging ontgiften op een dieper niveau. Dat uit zich in aanvallen van hoofdpijn+misselijk+extreem vermoeid+diarree. Daarna gaat t weer en voelt het alsof er iets opgeruimd is. Ook stinkt mijn zweet, daar worden dus ook gifstoffen afgevoerd.

Een poosje geleden las ik in een ander histaminetopic op dit forum een verhaal dat antihistaminica de maagzuurproductie ontregelen. Ik merkte al een tijdje dat mijn eten lang in de maag bleef, dus ik ben gaan afbouwen. Ik nam 1,5 pilletje loratadine (hooikoortstablet) per dag en ging in een week terug naar 0,5 per dag. Nog een week later stopte ik helemaal. Drie weken later kwam histamine weer om de hoek en raakte ik depressief, oververmoeid, overprikkeld, puistjes, slaapproblemen etc. (Je kent het vast wel.) Dus toch weer 0,5 per dag genomen. Ook heb ik in deze tijd 1 capsule betaïne HCl bij de maaltijd genomen, dat hielp eerst wel, maar na een tijdje verdroeg ik het niet meer (werd heel onrustig in mijn hoofd). Ik heb - in de tijd dat het wel hielp - ook nog geprobeerd om 2 capsules te nemen bij de maaltijd, maar dan werd het echt te zuur in mijn maag. Hieruit concludeer ik dat ik niet een heel groot maagzuurtekort had.

Een paar weken geleden begon een andere werking van de autovaccinatietherapie: oude trauma's komen los. Vraag me niet hoe dat kan, hoe dat werkt in het bloed etc, maar ik heb van mede'patiënten' gehoord dat dit gebeurt. En dat is ook goed, want uiteindelijk is volgens mij trauma/stress de oorzaak van dit hele histaminegedoe en alle klachten eromheen. Ik krijg dus herbelevingen van de situatie van toen ik net geboren was (extreme doodsangst). Dit uit zich in een paniekaanval met heel veel histamineaanmaak. Bloeddruk daalt, hartslag stijgt, paniek overal in het lijf en hoofd en ik denk dat ik doodga. Soms moet ik dempen met een extra dosis antihistaminicum, omdat het anders niet uit te houden is. Maar ook is het me nu een paar keer gelukt om zo'n aanval te begeleiden als een herbeleving waar trauma-energie ontladen wil worden. Hierna zakt de histamine. Voor mij is het voor het eerst dat ik het histamineprobleem met traumawerk kan oplossen en dat voelt heel bevrijdend. Alsof ik geen slachtoffer meer ben, maar verantwoordelijk voor wat me overkomt.

Qua voeding leef ik nog steeds op witte rijst, zoete bataat, rundvlees, ghee en keltisch zout. Ik weet het, heel eenzijdig, maar telkens als ik iets anders probeer, slaan de stoppen weer door. Daarnaast heb ik momenteel veel last van huisstofmijt. Ook kan ik veel kleren die langer dan een paar weken in de kast liggen niet meer aan. Ik moet ze wassen en dan een paar dagen in de diepvries doen om het stof eruit te krijgen. Ik word niet zozeer benauwd van het stof, maar er gebeurt iets in mijn hoofd: ik word meteen depressief, angstig en moe als ik een 'stoffig' kledingstuk aantrek. Doe ik het weer uit, dan word ik weer rustig.

De ontgifting die plaatsvindt n.a.v. de injecties gaat op een dieper niveau, op immunologisch niveau. Hierbij komt geen histamine vrij. Ik heb in het verleden vele manieren geprobeerd om te ontgiften, maar telkens liep ik vast omdat er zo extreem veel histamineaanmaak kwam op de vrijkomende gifstoffen, waarna ik niks meer kon. Ook heb ik Kangen-water geprobeerd en dat ging een paar weken goed, maar daarna ook te veel histamineklachten. Toen heb ik Kangen-water i.c.m. magnesiumspray gedaan, ging ook een week goed en toen liep ik weer tegen de histaminemuur aan. Ook van alleen magnesiumspray (2-4 sprays per dag) ga ik al ontgiften en dus histaminereacties. Blijkbaar moet ik niet op het normale niveau ontgiften, maar op een ander niveau, waar de histamine niet bij kan. Gelukkig kan dit nu met de autovaccinatietherapie . Het is een lang (en kostbaar) traject, maar voor mij de juiste route. Ik doe de injecties nu zelf, thuis. Dan ben ik een paar dagen moe en krijg ik ontgiftingsverschijnselen en na anderhalve week voel ik wel meer energie vrijkomen.
 
Laatst bewerkt:
Spike-eiwitten verzamelen zich o.a. in de bijnieren. Histaminereacties hebben te maken met een cortisoltekort = bijnieren. Ivernectine ruimt s-eiwitten op en stimuleert GABA, waardoor angst en nervositeit worden geremd en je emotioneel stabieler wordt, waardoor je bijnieren kalmeren. Kortom, slik ivermectine!

Mike
 
Spike-eiwitten verzamelen zich o.a. in de bijnieren. Histaminereacties hebben te maken met een cortisoltekort = bijnieren. Ivernectine ruimt s-eiwitten op en stimuleert GABA, waardoor angst en nervositeit worden geremd en je emotioneel stabieler wordt, waardoor je bijnieren kalmeren. Kortom, slik ivermectine!

Mike
Bedankt, Mike. Ik had er ook al aan gedacht ivermectine te nemen, maar ga dat pas doen als ik weer kan ontgiften. Ik kan het me nu niet permitteren om die s-eiwitten op te ruimen, gezien de extreme histaminereacties die tijdens dan opruimproces kunnen optreden. En ik weet het, ik moet juist gifstoffen kwijtraken om die histamineproductie naar beneden te krijgen, maar die route kan ik nu niet bewandelen. Wie weet doe ik nog een gok als mijn vriend weer thuis is van het reizen en ik in ieder geval niet alleen ben als er iets gebeurt. Laatst ben ik met een biotensor getest op ivermectine en die gaf aan dat het niet goed is voor mij nu. Maar ik houd het in mijn achterhoofd.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.906
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan