Voorstellen: Elia

G

Guest

Guest
Als nieuw lid op dit forum zal ik mij even voorstellen. Ik ben een man van 38 jaar, woon in Alkmaar en ben getrouwd en heb 2 jonge kids. De jongste is 4 maanden en de oudste bijna 4 jaar. Naast een druk gezinsleven heb ik ook een pittige baan.

Toen ik 11 was ben ik ernstig ziek geweest en heb ik een week op het randje gelegen. De artsen vonden mij een “ interessant geval” (dit werd mij letterlijk gezegd) maar hebben niets anders voor mij kunnen doen dan het geven van alle gifcocktails die ze kenden. Wat ik had heeft niemand van het medisch team vast kunnen stellen. Daarna was ik “gered’ maar had ik er wel een motorische stoornis aan overgehouden. Van een sportieve en vitale gozer was ik geworden tot een jongen die letterijk geen bal meer kon vangen of raaktrappen. Door mij te storten op diverse vechtsporten heb ik dit langzaam weten te overwinnen. Rond mijn 20 ste had ik het gevoel dat ik weer op een acceptabel niveau kon presteren. Migraine, allergieen en griep velden mij alleen nog wel met grote regelmaat.

Ik probeer al een tijd gezond te leven maar door het overlijden van mijn schoonvader ben ik mij recentelijk meer gaan verdiepen in voeding. Hij stierf op 62-jarige leeftijd aan alvleesklierkanker (volgens mij de gevolgen van heeeel veeel stress).

Gezond leven is voor mij: 7 a 8 uur slapen, stress vermijden, hydrateren, genieten van de zon en frisse lucht, sporten/actief zijn, drugs vermijden en natuurlijk …dieet. Juist op dit laatste punt ben ik eerlijk gezegd nog erg zoekende. Ik zwerf van het lezen van informatie over 80/10/10 van Douglas Graham naar info van Leonard Coldwell tot alles op dit geweldige forum! Ik wil jullie alvast bedanken voor het toegankelijk maken van zoveel waardevolle info.

Groet,

Elia

 
Hallo Elia en welkom!

Ziek op je elfde zonder duidelijke reden? Op je elfde heb je misschien de herhaling gehad van je vaccinatie tegen mazelen/rubella/bof? Kijk het eens na in je vaccinatieboekje. Als dat zo is kan ik je haast verzekeren dat je daar de oorzaak kunt zoeken.

En omdat je jonge kinderen hebt raad ik je zeer dringend aan om ook DEZE website heel goed te bestuderen!

 
Elia, welkom hier.

Bastiaan, ik kwam ook al op die gedachte, de vaccinaties.

Sinds ik het boekje heb gelezen van Tinus Smits gaan er bij mij allerlei bellen rinkelen als men problemen beschrijft die begonnen zijn vlak na het 10e levensjaar. Over vaccinaties heb ik ook een hoofdstuk op mijn site gezet.

Elia, je zou je even kunnen verdiepen in deze site/therapie. Dan zul je denken, homeopathie. Maar dit een speciale tak van homeopathie: ceasetherapie / isotherapie.

Ze ontstoren dan vaccinaties/medicijn etc. met een zeer sterke verdunning van de vaccinaties/medicijnen die je 'genoten' hebt.

En dit lost heel veel problemen op, ook op latere leeftijd. Je zult op die site lezen dat ze het over autisme hebben maar volgens mij kunnen ze voor jou ook veel betekenen. Je mag blij zijn dat je niet autistisch geworden bent na de BMR.

Je kunt het zien als een symptoom bestrijding maar ik zie het als een hulpmiddel om je lichaam te helpen bij het zelfhelend vermogen.

Het geeft een zetje in de goede richting, daarna kan je lichaam het zelf aan. En als je het dan nog verder helpt door gezond te gaan eten.... En daar lees je dan hier op dit forum veel over en op de site van Bastiaan en mijzelf.

Lia

 
Ik weet niet hoe lang je al meeleest maar ga eens op mijn site kijken bij 'juiste voeding'.

Die informatie komt van dit forum, ik heb allerlei info verzameld en overzichtelijk bij elkaar gezet.

Lia

 
Hi Elia,

Heb je het 'alleen lezen' deel ook al doorgenomen? Dennis heeft bijvoorbeeld een mooi stuk geschreven over voeding en degeneratie en Mike heeft ook een aantal mooie artikelen. Succes met het uitzoeken.

Kijk ook eens bij de Paleo tak van voeding. Dat heeft veel overeenkomsten met WAPF en er is veel en goed gedocumenteerde info daarover te vinden met goede onderbouwing.

 
Thanks Micave en Lia! Ik had het "alleen lezen" forum inderdaad nog niet gevonden. Misschien is het een idee om een topic te maken dat "info voor nieuwe leden" wordt genoemd? Daarin zou dan bijvoorbeeld een verwijzing naar dat forum en een link naar jouw site in kunnen worden opgenomen Lia. (Ik las op het forum namelijk dat het aantal nieuwe leden snel toeneemt en dat de "basiskennis" bij ons soms ontbreekt. :wink: Misschien dat dit kan helpen?)

 
Inmiddels ben ik 3 maanden verder en introduceer ik (rustig aan) steeds meer vet in mijn dieet. Ik moet zeggen,...ik vind het heerlijk! Ook orgaanvlees vind ik smullen. Een paar weken geleden heb ik voor het eerst(orgaan)vlees en botten gehaald bij 1 van de adresjes uit de lijst van Lia en dat bevalt mij en mijn gezin super goed. Ik denk dat ik qua vetinname behoorlijk aan het "inhalen" ben. Ik geniet ervan en kan echt uitkijken naar een vette maaltijd. Wat mij tot nu toe is opgevallen is dat ik veel rustiger ben dan hiervoor. Stress ervaar ik eigenlijk niet meer zo erg, terwijl de situatie op mijn werk niet veranderd is. Daarnaast heb ik de indruk dat ik socialer word?! 8O Ik heb opeens meer zin om mensen uit te nodigen en vier mijn verjaardag na jaaaaaren weer eens...raarrrr proces! :D

Ik heb wel het idee dat bij het sporten mijn energie wat minder is.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden en ga ik zo door!

 
Quote:
Ik heb wel het idee dat bij het sporten mijn energie wat minder is.


Houden zo! Al dat gesport is helemaal niet zo goed voor je als wel beweerd wordt. Maak liever rustige wandelingen in de natuur.

Mike

 
Ja eens, vwb excessief sporten. Ik sport nog 1 of soms 2x in de week. Soms ook een week niet. Ik vind het lekker om naast een baan, waarbij ik de hele dag op mn krent zit, ook nog wat te bewegen. Het liefst doe ik dat dan ook kort en intensief. 20 minuten kettlebell training in mijn tuin bijvoorbeeld. Ik zie daar niet zoveel verkeerds in… als je je lichaam ook maar goed laat rusten/herstellen.

 
Inmiddels ben ik een paar maanden verder en heb ik mijn vetinname weer wat verhoogd. Mijn energieafname is geen issue meer.Blijkbaar moest mijn lichaam wennen aan het hogere vet aanbod. Ik merk inmiddels wel dat er zich een vetlaag rond mijn buik begint te vormen. Dat is een nogal raar gevoel. Ik weeg nu 93 kilo. 6 kilo zwaarder dan de fase waarin ik heb geexperimenteerd met hoge Kh inname in de vorm van met name fruit.

 
Hoe gaat het nu met sporten Elia? Ik heb toevallig gister weer hardgelopen maar had juist een zeer ontspannen gevoel in mn spieren (niet verkrampt). dacht dat dat wel eens aan het vet kon liggen;)

 
het sporten gaat eigenlijk weer prima.Aanvankelijk kwam ik energie tekort maar nu ervaar ik dat niet meer. Verder geen noemenswaardig verschil geconstateerd in kracht, conditie of spierherstel. Het ontspannen gevoel dat omschrijft herken ik niet in mijn spieren maar wel in zn algemeenheid! :)

 
Oke, nou, mooi dat t weer goed gaat! Ik hoop echt dat ik meer uit m'n lopen zou kunnen halen middels dit eten, vind t gewoon heel lekker en m'n conditie vind ik ook belangrijk! Een tijdje had ik echt geen zin meer, geeoon omdat ik te moe was en eenblessure had, nu gaat het weer beter. Denk je dat het toegenomen gewicht er ook weer af zal gaan?

 
Haha, ik denk het wel Eli. Niet teveel willen in korte tijd,denk ik. Je bent goed bezig!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan