Voorstellen Codexx

Codexx

New member
Lang verhaal maar dan heb ik me in ieder geval fatsoenlijk voorgesteld ;)

Ik ben een mannelijke rechten student van 22 jaar en studeer aan de universiteit Utrecht(Codex= latijns voor wetboek)

Ik heb sinds vier jaar last van chronische pijn en spijsverterings klachten

Na drie jaar zonder resultaat rond geschopt te zijn in het reguliere circuit door mijn huisarts, besloot ik een jaar geleden een ortho molecaire arts te bezoeken.

Hij vertelde mij dat ik last had van bijnieruitputting. Ik kreeg bio identieke hormonen en merkte al snel dat de pijn minder werd.

Daarnaast ben ik met een orrhomoleculair dieetist mijn voeding gaan aanpassen door onder andere rekening te houden met mijn voedingsintoleranties, meer natuurlijk en minder bewerkt voedsel te eten.

Ook ben ik bij een homeopaat onder behandeling voor een handvol vergiftigingen die ik door mijn waardeloze levenstijl had opgelopen.(bijv methanol en aluminium door liters light frisdrank uit blik)

Recentelijk ben ik op dit forum terecht gekomen en overtuigd geraakt van de waarde van WAP voeding.

Een lijst van de dingen die ik eet:

Diverse kruiden thee gemengd met keltisch zeezout

Gluten vrije granen: haver, gierst, teff

Stoofpotten en bouillon van lam/rund/kip/vis en groentes(geen nachtschades)

Olijfolie

Ghee

Geiten en schapenkaas

Peulvruchten: linzen en zwarte bonen

Diverse 'superfoods' (chia zaad, maca, hennep zaad, bijenpollen)

Zoete bataat

Ik probeer aan rauwe melk te komen,

Tot nu toe alleen rauwe paardenmelk gehad

Morgen rauwe kamelen melk proberen.

Grappig genoeg is daar makkelijker aan te komen dan koe/geit/schaap maar ook deze ga ik in huis halen.

Dit alles eet ik in een rotatie schema om het ontstaan van nieuwe intoleranties te voorkomen.

Ik weet dat sommige dingen niet volgens WAP zijn, ik weet nog niet of ik 100% volgens WAP wil eten. Ik luister naar mn lichaam en kijk wat goed voelt.

Helaas stuit ik op veel onbegrip rondom mijn eetpatroon: vooral mijn ouders en familie vinden dat ik maar "normaal" moet eten en dat mijn klachten dan vanzelf wel minder zullen worden.

Tot slot heb ik helaas veel problemen met mijn woonruimte.

Mijn ouderlijk huis is verbouwd en geschilderd. Als ik langer dan vijf minuten binnen ben gaan mn bijnieren protesteren en na een uur ga ik me echt doodziek voelen.

Ik kan daar dus echt niet meer wonen en ga opzoek naar woonruimte in de omgeving van utrecht.

Dit valt nog niet mee. Studentenhuizen zijn vaak rokers holen en de laatste hospita waar ik gekeken heb had een chemische luchtverfrisser die het huis vol stuifde, dat vond mijn lichaam niet zo leuk.

Mocht er een wap'er zijn die het leuk vind een aankomend wap'er onderdak te verlenen in de provincie utrecht dan houd ik me aanbevolen ;)

Er is een wereld voor me open gegaan het afgelopen jaar, ongelofelijk hoeveel je kunt bereiken en verwoesten met voeding en leefstijl!

Vergeleken met een jaar terug gaat het veel beter met me maar ik heb nog een lange weg te gaan.

 
Welkom Codexx! Een mede-UU-er hier ;) Ik weet niet waar je precies in Utrecht woont (provincie of stad?), maar als je een auto hebt, kun je in Kamerik ergens rauwe melk halen. Dat is redelijk dichtbij? Misschien nog wel dichterbij, maar dat weet ik zo gauw even niet. Heb je al op www.voedingisgezondheid.nl gekeken voor andere adresjes?

In ieder geval reageer je wel heel heftig op dingen waarvan anderen het effect niet merken (verf, luchtverfrisser). Ik zou denken dat je lever aandacht verdient, want die is verantwoordelijk voor de afbraak van chemische producten.

Qua eten ben je al een stuk verder dan de gemiddelde student.

En de weerstand in de omgeving en bij reguliere artsen kennen genoeg mensen hier op het forum. Helaas. Je eigen ding blijven doen (en laten zien wat het je brengt) lijkt het enige dat helpt.

 
Kamerik is goed te doen ja!

Die overgevoeligheid heeft inderdaad met mijn lever te maken.

Mijn homeopaat denkt dat dit door de eerder genoemde methanol en aluminium vergiftigingen komt die mijn lever belasten.

Ik krijg hiervoor twee kuren(duurt 3 maanden in totaal)

Daarna zou die gevoeligheid een stuk minder moeten zijn.

 
Codexx, welkom hier

Ik zie in je lijstje dat je geen zuivel eet, heb je daarvoor een reden.

Je geeft aan dat je voedselintoleranties hebt. Je kunt zorgen voor meer maagzuur (beter voor je vertering) door 's ochtends een glas water met sole en citroensap/appelazijn te drinken.

En heb je al eens aan een gal-leverreiniging gedacht: http://www.voedingisgezondheid.nl/lever-_en_galblaas.html

Lia

 
Welkom Codex! wat zit je in een moeilijke situatie wbt leefruimte..vervelend dat je zo heftig reageert zeg.Ik weet helaas geen woonruimte voor je maar hoop wel dat je snel iets passends vindt.

Ben je nu van je spijsverteringsklachten af door de bio identieke hormonen?

 
Dag Codexx,

Welkom. In een ver verleden ook in Utrecht gestudeerd en goede woonruimte vinden is daar inderdaad geen eenvoudige opdracht.

Zelf heb ik destijds een kamer gevonden buiten de stad.

Kan het zijn dat je af en toe last ondervindt van spanningen en stress ? In dat geval is een tijdelijke inname van extra vitamine B5 (pantotheenzuur)een goed hulpmiddel.

 
Hoi allemaal!

@poekie

Ik eet geen zuivel afkomstig van koeien, die valt erg slecht.

Wel probeer ik dit te vervangen door zuivel van andere dieren: geit, schaap, paard, kameel

Ik drink elke ochtend op een lege maag een glas thee met keltisch zout erin opgelost, is sole effectiever?

Ik ben intolerant voor azijn en citrusvruchten dus dit voeg ik nog niet toe.

De gal/lever reiniging is om dezelfde reden problematisch, ik ben intolerant voor ei, citrus en azijn.

Daarbij is mijn bijnieruitputting nogal ernstig en zie ik dat zo'n reiniging in dat geval wordt afgeraden.

Ik zou eens wat vaker lever kunnen eten.

Ik gebruik betaine hcl om mijn maagzuur productie toch nog te stimuleren.

 
sole is in feite een oplossing van water en zout. Jij lost korreltjes zout op in water. Het zal op hetzelfde neerkomen alleen is een gemaakte sole-oplossing een goede verhouding om tot je te nemen.

Lia

 
Mijn ervaring is dat sole 1/2 uur (keltisch zout opgelost in water) voor het ontbijt beter werkt dan keltisch zout in de thee.

In combinatie met een allergie voor koemelk kunnen er inderdaad andere allergieën voorkomen. Vaak hangt dit samen met een slechte eiwitvertering.

Hier goede ervaringen met darmreiniging op basis van chlorella waardoor ik mijn energie terug kreeg. De chlorella dien je geleidelijk aan op te bouwen van 2 capsules voor elke maaltijd tot 6 tot het moment dat je weer volledig fit bent. Daarna volstaat onderhoudsdosering van 2 capsules voor elke maaltijd.

Hier heb ik Vital Green van Bloem in huis.

 
Welkom Codexx

Codexx wrote:
Ik gebruik betaine hcl om mijn maagzuur productie toch nog te stimuleren.



Hoe gebruik je dit? Voor het eten, tijdens het eten, na het eten? Welk merk? Hoeveel?

Weerstand tegen 'ons soort' voedsel is een bekend verschijnsel voor (bijna-)WAP'ers. Mensen zijn gehersenspoeld als het om voeding gaat. Ze kunnen zich niet voorstellen dat zoveel vet gezond is. Men gelooft liever het voedingscentrum. Erg cliché, maar het beste is om je er niets van aan te trekken en je eigen hart/gevoel/intuitie te blijven volgen. Mijn ervaring is dat na 5 maanden WAPF-voeding mensen toch steeds meer over mijn voeding en de achtergronden gaan vragen nu ze zien dat ik er echt heel serieus mee bezig ben (ik sleep overal mijn voeding mee naartoe). Afgelopen week kreeg ik zelfs enkele complimentjes van mensen die vonden dat ik er goed uitzag. Een persoon dacht zelfs dat ik aan krachttraining deed, haha. Dat zijn wel de leuke binnenpretmomentjes. Maar goed, zolang je nog veel weerstand ervaart van mensen, voelt het soms als Remi (Alleen op de wereld). Ga je voedingskeuzes in ieder geval niet verdedigen en geef alleen een toelichting als mensen ernaar vragen.

 
Ik gebruik betaine na een paar happen voedsel en laat het aantal capsules afhangen van wat ik eet. Ik weet hoe mijn maag aanvoelt als het te weinig maagzuur beschikbaar heeft. Meestal krijg ik een soort lichte steek links bovenin. Deze verdwijnt weer na het nemen van eeen extra capsule.

 
Wat leuk van die complimentjes: ik denk dat je inderdaad meer spiermassa hebt aangemaakt omdat je hormonen beter in balans zijn(testosteron)

Ik heb ook wel complimentjes gekregen nu ik wat zwaarder ben, ik had eerst heel zwaar ondergewicht.

Dat is wel fijn tussen al het onbegrip door:)

Zo naar de winkel voor kamelen melk!
 
@alexandra

Van mijn alvleesklier weet ik niet, waar zit die en waar kan ik die voelen?

Linksbovenin?

Het is wel opvallend dat de steek ook weer verdwijnt na betaine capsules

Meestal gebruik ik toch wel drie capsules per maaltijd trouwens

 
Inderdaad, links bovenin. Vandaar dat ik de link legde. De link tussen maag en alvleesklier weet ik zo niet, maar zal vast wel al over geschreven zijn op t forum.

Ik ben wel benieuwd waar je rauwe kamelenmelk koopt!

 
Het valt me op dat eigenlijk niemand op het forum zich bezig lijkt te houden met voedingsintoleranties, heeft dit een reden?

Rekening houden met mijn intoleranties heeft een groot aandeel gehad in mijn vooruitgang het afgelopen jaar.

 
Ik zou zeker met intoleranties bezig zijn als ik ze ook zou ervaren. Ik denk dat de meeste mensen net als ik gewoon alles kunnen eten zonder grote nadelige consequenties. Jij hebt met jouw heftige voedselintoleranties wat dat betreft pech of geluk, afhankelijk van hoe je het bekijkt. In jouw geval maar het beste van de zonnige kant bekijken. Jouw lichaam communiceert met je en stelt je in de gelegenheid het beter te leren kennen. Is een moeilijk proces maar ook erg mooi, voor wie het wil zien.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan