Voorstellen : Bastiaan

G

Guest

Guest
Ik zal dan de gelegenheid ook maar eens aangrijpen om mijzelf voor te stellen:

Bastiaan dus, man van 49 en wonend in Papendrecht.

Ik ben al een tijdje bezig met voeding, vooral omdat ik daarover eindeloze discussies had met mensen die vonden dat ik niet gezond at, dat ik mijn gewicht moest verminderen door minder vet, minder suiker en meer vezels te eten en vooral ook veel te gaan sporten. Vaak klonken die adviezen niet logisch, of leverden ze totaal geen resultaat op. Op internet las ik ook vaak heel tegenstrijdige dingen. Telkens weer bleek daar uit dat de conclusies uit een studie heel anders waren dan wat er in de media werd gepresenteerd. Uiteindelijk heb ik het heft in eigen hand genomen en me er echt in verdiept. Weston Price was een site waar ik al snel terecht kwam. De presentaties van Sally Fallon en Mary Enig, de boeken van Barry Groves, overal las en hoorde ik plots dingen die mij zo volkomen logisch in de oren klonken! De puzzelstukjes begonnen op zijn plaats te vallen. Ik ben lid geworden van Weston Price in Amerika omdat er hier in Nederland al wel een site was, maar er stond verder nog helemaal niets op. Gaandeweg is voeding een van mijn passies geworden, ik lees er alles over wat los en vast zit en merk dat heel veel van de kennis die ik vergaar en die hier op het forum gemeengoed is, bij mensen werkelijk totaal onbekend is.

Een aantal jaren geleden heb ik een opleiding gevolgd tot coach en ben ik ook voor mezelf begonnen, met als mijn motto "groeien door delen". Voor mij betekent dat dat je kennis of inzichten die je vergaart lopende je leven, niet voor jezelf houdt, maar deelt met anderen, die ook jou zelf weer verder helpen te groeien. Iedereen weet iets, dat jij nog niet wist. Van daar uit is de stap naar mensen te gaan informeren over mijn vergaarde kennis op het gebied van voeding -hoe beperkt ook nog!- een logische. Inmiddels was ik zo ver dat ik een pand had gehuurd waar ik allerlei aan gezondheid gerelateerde activiteiten wil faciliteren. Infoavonden over voeding was er één van.

Toen ik weer eens op de site van WAPF nl terecht kwam, zag ik dat deze nu wel actief was geworden. Om die reden ben ik ook een keer naar een infoavond in Soest geweest, dat was werkelijk een feest der herkenning! Eindelijk trof ik gelijkgestemde zielen die je niet met grote verbaasde (vooral geschokte) ogen aankijken als je vertelt wat je hebt geleerd. Van Mike was ik zeer onder de indruk.

Inmiddels heb de eerste avond met mijzelf als spreker al verzorgd en de rest mag ook duidelijk zijn: ik heb contact gelegd met Mike en de eerste avond met Mike als spreker zit er ook aan te komen. Ik hoop dat het gaat werken, want ik wil dit ook regelmatig terug laten komen. De opzet zal grotendeels hetzelfde zijn als de avonden in Soest maar ik denk dat het goed is om vanuit meerdere plaatsten aan het werk te gaan zodat er altijd wel ergens een lokatie is dicht bij iemand in de buurt.

Weston Price zei het al zo mooi: "you teach, you teach, you teach" en ik hoop daar in mijn steentje te kunnen bijdragen, zij het door zelf te onderwijzen of door anderen daarvoor de gelegenheid te bieden.

Naast bovengenoemde passie ben ik al zo'n 30 jaar actief als gitarist en zanger in een rock- en bluesband. Achteraf heb ik Mike in zijn 'zieke jaren' wel verschillende keren zien spelen met Mike & the Mellotones.

 
Hoi Bastiaan :wink: Welkom!

Misschien komt er in de toekomst ook een chapter-bestuur zoals in Amerika maar hier dan per provincie.

Oké zo leer je ook weer een andere kant van Mike kennen :D .

Op de één of andere manier had ik het hoofd van Ron Fonteine opgeslagen bij de naam Mike, vraag me niet waarom... :lol:

 
Ach ja, ik had me eigenlijk wel verheugd op de aanblik van een Tom Selleck-snor haha :lol: .

 
Bastiaan, leuk dat je je hier voorstelt en ik zal je vast een keer ontmoeten op een kennisavond of misschien 11 februari ?

is het toeval dat er 2 gitaristen zijn die alletwee op westonprice zijn gevallen en hierover willen onderwijzen?

 
Welkom Bastiaan,

Wanneer gaan jullie samen optreden?

Misschien op de volgende WP dag?

kom je ook op 11 februari naar de Bilt?

 
Nou, die kans schat eerlijk gezegd niet zo hoog, maar je weet maar nooit!

 
Helaas, 11 februari kan ik niet van de partij zijn dat weet ik zeker.

 
Hallo Bastiaan, dan ken je vast wel vestzaktheater Biggelmee aan de Kinderdijk? Daar heb je vast wel een keer opgetreden met je band?

 
Jazeker, daar heb ik regelmatig gespeeld.

Sterker nog : aanstaande zaterdag moet ik daar weer spelen!

 
Grappig ik heb in het verleden in het bestuur gezeten. Hoe heet je band?

Ik ben er al een aantal jaar niet meer geweest maar ik denk dat ik je wel ken.

 
Mijn band heet FoolProof.

Van huis uit ben ik Alblasserdammer dus het is goed mogelijk dat we elkaar wel eens hebben ontmoet ja.

 
Bastiaan, ja de naam roept wat op, er was in die tijd ook een FootLoose. Ander genre dat wel.

Veel succes zaterdag !!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan