Voorstellen Barbara

B0101

New member
Na een aantal maanden mezelf te hebben ingelezen, zal ik mij nu eens voorstellen.

Ik ben Barbara, 42 jaar, getrouwd, moeder van 3 en al "levenslang" zoekend naar de juiste voeding. In mijn puberteit kreeg ik na de scheiding van mijn ouders last van uitputting verschijnselen. Uit een bloedtest kwam ziekte van pfeiffer. Toen volgde een salmonella vergiftiging en een lintworm. Daarna begonnen mijn pijnklachten; eerst mijn knieën, later mijn rug. Ik ben onder zeer stressvolle omstandigheden jong uit huis gegaan. Tijdens een latere zwangerschap kreeg ik bekkeninstabiliteit. Tien dagen na mijn bevalling volgde een baarmoeder ontsteking en een vreselijke bloeding na achtergebleven placenta resten. In het ziekenhuis heb ik wat zakken bloed en antibiotica gehad en zo begon mijn niet zo roze wolk. De baby zou 9 maanden huilen en ik huilde 9 maanden mee. Ik voelde me moe, leeg en uitgeput. Uit een bloedtest kwam een ijzer tekort en een traag werkende schildklier. In die tijd had ik nog een homeopathisch werkende arts en zolang ik het niet wilde kreeg ik geen medicijnen. Ik heb wel wat homeopathische middelen uit geprobeerd en veel zelfinzicht "cursussen" gevolgd. Aan de medicijnen wilde ik niet.

Begin jaren 90 heb ik een paar jaar het fit for life dieet gevolgd. Ook besloot ik vegetarisch te gaan eten. Tijdens mijn tweede zwangerschap ging het een stuk beter met me maar begon ik schouder ontstekingen te ontwikkelen, wat resulteerde in twee verkalkte schouders, die ik niet meer kon bewegen. Mijn derde zwangerschap verliep ook voorspoedig en weer voelde ik me fantastisch. Helaas begonnen toen mijn rug en bekkenklachten weer op te spelen.

Inmiddels zijn we 10 jaar verder en mijn pijn heeft zich uitgebreid naar mijn benen. S ‘morgens ben ik te stijf om mezelf aan te kleden en ondertussen ben ik kind aan huis bij de fysiotherapeut. Via een nieuwe huisarts (de oude stopte er plotseling mee) kreeg ik een verwijsbrief voor de reumatoloog. Geen reuma, maar wel fybromyalgie en een revalidatieprogramma. Ik moest leren omgaan met mijn beperkingen en pijn en zolang ik dit niet kon accepteren zou de revalidatie niet werken. Met mijn vraag of ik iets zelf kon doen met voeding, supplementen, kruiden etc. kreeg ik steevast te horen dat de therapie alleen zou slagen als ik mijn zoektocht zou staken en mijn pijn leerde te accepteren. Ik moest er mee leren leven.....oh ja ook kon ik slaapmedicatie krijgen en iets voor de pijn.

Ik ben een driejarige kruidenopleiding gaan volgen waar vooral werd geadviseerd zo min mogelijk dierlijke eiwitten te nuttigen. In het tweede jaar kregen we de "opdracht" een paar weken het SCDiet te volgen. Binnen een paar dagen was ik van mijn darm en maagklachten af. Geen maagzuur meer, geen gegas, geen gerommel en geen buikkrampen. Geen koolhydraten meer voor mij dus! Zo heb ik ruim een jaar gegeten, wat een verademing. Ook at ik nog steeds vegetarisch wat het dieet niet makkelijker maakt.

Helaas namen mijn vermoeidheids en pijnklachten niet af en kreeg ik er nieuwe klachten bij. Spiertrekkingen in mijn armen en benen, krampen, stijve gevoelloze handen, krachtverlies, tintelingen in mijn benen, maar ook concentratie problemen en vergeetachtigheid. Weer heb ik mijn bloed laten testen maar nu ook op vitamines: b12, D, en Ferritine tekort. (ik las ergens (WAPF:) dat veel noten eten zouden zorgen voor een mineralen tekort). En met het SCDiet krijg je heel veel noten binnen. (fytinezuur). Via mijn huisarts heb ik een paar B12 injecties gekregen, maar deze was voornamelijk bang om over te doseren. Vervolgens ben ik volgens advies van een homeopaat zelf een half jaar gaan injecteren en heb verschillende supplementen voorgeschreven gekregen. Helaas nog steeds zonder verbetering van mijn klachten.

Inmiddels toch wel een beetje radeloos ben ik een aantal maanden geleden op het WAPF forum terecht gekomen. Omdat ik een vervanging zocht voor vlees, waarin wel gezonde dierlijke vetten zouden zitten. Zo ben ik rauwe melk gaan drinken en inmiddels ben ik ook vegetariër af. Sinds een maand of twee slik ik levertraan/ boterolie, drink ik Sole en heb een kuurtje H2O2 gedaan. Ook eet ik elke dag soep van schenkel. Veel van de andere adviezen volg ik al een aantal jaren: Genoeg (rustige) lichaamsbeweging, geen specifieke koolhydraten, Keltisch zeezout, roomboter, 24 uurs (rauwe) yoghurt, aman prana kokosolie, imkerhoning (echtgenoot is imker) en ik ben gek op vetten. (ik kan het hebben :) Ook gebruik ik geen belastende lichaamsverzorgingsproducten.

Nu ben ik bang dat ik met de drastische verlaging van koolhydraten tijdens het SCDiet mijn bijnieren om zeep geholpen heb. Inmiddels eet ik af en toe zuurdesem speltbrood en witte basmati rijst, maar dit valt toch niet zo lekker. Toch weer gasvorming, obstipatie. De noten en het zoete (gedroogde) fruit heb ik eruit gegooid. Ik ben erg snaai gevoelig en vreet zo een zak noten of gedroogde dadels weg, met alle gevolgen van dien. Ik ben daarna letterlijk dronken met kater en al. Het fermenteren, kiemen en roosteren van de noten vind ik te omslachtig. Dus dan maar niet.

Twee maanden geleden heb ik een scan gehad met een vitatec apparaat, daaruit kwam onder andere dat mijn spieren er slecht aan toe zijn en mijn maag. En dat er vooral veel gifstoffen in mijn lijf zitten. Goh! Terwijl ik toch een paar maal de Moritz leverreiniging heb gedaan en al een poos mezelf probeer te ontgiften met spirulina, tarwegras, hennep proteïne en maca.

Ik zou de gifstoffen niet goed af kunnen voeren (obstipatie). Ben nu bezig met een darmreinigingskuur. (3x spoelen en opbouwen met prebiotica en probiotica en L Glutamine). Ga wat vaker naar de sauna en neem regelmatig een basisch bad. Verder kwam uit de levend bloed analyse dat ik een Vit C en magnesium tekort heb. Ook zit er veel plaque in mijn bloed en ontstekingscellen. Op een iriscopiefoto was te zien dat mijn pancreas het erg moeilijk heeft. (hypoglycemie???)

Binnenkort krijg ik weer een vitatec scan om te kijken of er al wat verbetering inzit. Al voel ik het lichamelijk nog niet.

Ik slik nu al weer een poos een hele rij met allerlei superfoods en supplementen o.a. magnesiumcitraat, ascorbinezuur, kelp (wordt lugols). Maar dit zit me toch niet lekker. Ik wil het gewoon uit mijn (normale) voeding kunnen halen. Ik heb sinds een jaar of 7 een eigen groentetuin en verder eet ik alles biologisch en onbewerkt.

Met veel interesse lees ik dan ook de berichtjes met Betaine/ enzymen en bijnier extract. Maar ook de stukjes over progesteronzalf (al heb ik geen overgangsklachten) maar waarschijnlijk wel een progesteron tekort (cyclus van 21 dagen en zeer hevig bloedverlies). Zal wel ergens vandaan komen.

Ik ben altijd werkzaam geweest in de gezondheidszorg. Sinds twee jaar werk ik op oproepbasis in de kinderopvang en mag ik blij zijn als ik 1 dag in de week werk heb. Voor het inkomen is het funest, maar lichamelijk en geestelijk gedij ik hier prima op.

Voorlopig ben ik er nog niet maar ik hoop dat ik met WAPF eindelijk op de goede weg terecht ben gekomen.

 
Hallo Barbara,

Een lange weg heb je afgelegd, welkom hier op het forum.

Ik lees niets over appelazijn of citroensap. Dat kun je een half uur voor elke maaltijd drinken in een glas water. Dat zorgt ervoor dat je meer maagzuur krijgt, dat weer voor een betere eiwitvertering zorgt. Als je weet dat reuma, jicht en osteoporose komt door een slechte eiwitvertering dan snap je waar je problemen vandaan komen. Dus aan de appelazijn en/of citroensap.

En de bijnierextract zou je ook zeker verder kunnen helpen.

En je kunt inderdaad wel willen ontgiften maar als je lever, nieren en darmen het niet aan kunnen dan werk je jezelf behoorlijk tegen.

Dan wil je te hard.

Ik ben er zeker van dat je door goede voeding heel ver kunt komen maar je moet veel geduld, geloof en vertrouwen hebben in je lichaam.

Gasvorming is o.a. een gevolg van een slecht werkende alvleesklier. Dit kun je versterken met natriumbicarbonaat, staat wel het een en ander hierop het forum. Enzymen neem je al tot je d.m.v. rauwe melk.

Je zult ook merken dat naarmate je langer WAPF eet dat je menstruatie klachten ook af zullen nemen, hier spreek ik uit ervaring.

Lia

 
Hoi Barbara, welkom.

Een heel verhaal zeg. Ik denk dat Poekie goed advies heeft gegeven en dat je het de tijd moet geven en geduld moet hebben. Misschien kun je ipv ascorbinezuur rozenbottelpoeder en/of acerola poeder nemen. Het is toch geen schande om een paar dingen toe te voegen om je op weg te helpen? Succes!

 
Quote:
Terwijl ik toch een paar maal de Moritz leverreiniging heb gedaan en al een poos mezelf probeer te ontgiften met spirulina, tarwegras, hennep proteïne en maca.


Je bent nogal van de 'superfoods', lees ik, een overblijfsel uit je vegetarische tijd. Hennep is niet gschikt voor menselijke consumptie en maca hoort niet rauw te worden gegeten, omdat er schildklieronderdrukkers in zitten.

Mike

 
Dank jullie wel voor de tips. Steeds heb ik geweten dat voeding de oplossing zou zijn. Jammer dat er dan zoveel mogelijkheden zijn waarin je soms hopeloos verstrikt kunt raken. Die superfoods zijn inderdaad een overblijfsel van mijn vegetarische dwaling (van 15 jaar :) Ik heb troebele appelazijn in huis, tijdens de sole kuur heb ik dat gebruikt en ik geef het de katten en hond door hun rauwe vlees (i.v.m. blaasklachten). Ga het gelijk voor het eten innemen. Het citroensap doe ik smorgens door mijn yoghurt/ rauwe melk/ eidooier/ levertraan/ kurkuma/ zwarte peper/ honing/ stuifmeelkorrels/ tennisbloemolie/ silicium/ en tot vorige week gebroken en geweekt lijnzaad en lijnzaadolie (dit heb ik al geschrapt i.v.m. oestrogenen werking) net als dat ik nu de Maca en hennep ga schrappen. (ik las het stukje toevallig gister over de rauwe Maca).

Het blijft erg verwarrend als je van de ene "peut" hoort dat je linksom moet gaan en de ander zegt rechtsom. Ondertussen gaan er bakken met geld doorheen. Als het middel vervolgens na zo'n drie maanden niet helpt, moet je het vooral nog een tijdje door slikken c.q. betalen.

Ik betrap mezelf erop dat ik inderdaad wat ongeduldig wordt. (Pijn is niet fijn). Grijp me dan ook zo'n beetje vast aan degene die zegt mij te kunnen helpen. Ik heb een oma en een moeder met dezelfde klachten. En zo wil ik niet eindigen. Gelukkig heb ik van huis uit geen glucose overschot en bewerkte voedingsmiddelen-tik mee gekregen. Wij aten vroeger altijd al anders dan de middenmoot. (niet vegetarisch overigens) Waar je als kind dan van baalde (geen snoep, geen frisdrank en sapjes, geen potjes en pakjes, wel veel brood). Nu balen mijn eigen kinderen, die allemaal rond de puberteit zitten, van deze voedingsstijl en zich nu vreselijk tegoed doen aan zelf gekochte rotzooi, grrrr.

Maar wat herken ik dat, die drang naar suiker. Ik krijg zelfs na een paar rozijnen al een vreetkick. Maar zolang ik er af blijf, trekt het me niet eens.

Het natriumbicarbonaat heb ik in huis, maar met al die glaasjes met sole, citroensap, magnesium, ascorbinezuur, h2o2, bitterzout (bij obstipatie) en alles dat ik nog vergeet, heb ik het zuiveringszout nu even gelaten. Ik was bang dat ik met al die mengsels een lopend chemisch mengsel zou worden. BOEM! :) Zeker omdat overal een bepaalde tijd tussen moet. Als ik thuis ben, wil dat nog wel lukken, maar als ik werk wordt het toch wat lastiger. Het ene moet voor het eten, het andere erna en voor je het weet, kun je alweer eten. Helaas/ gelukkig ken ik het gevoel van honger niet en vergeet ik zo mijn "normale" voeding. Is natuurlijk ook niet de bedoeling. Gelukkig heb ik nog kinderen (en een man) om voor te zorgen.

Ik heb het wel gedronken hoor, wordt er erg boerig van.

 
Barbamama alweer zo'n leuke naam! Met de mond open las ik jouw eerste stuk en met een big smile het tweede.

Zo te lezen weet jij al heel goed voor jezelf wat wel en niet een goede uitwerking heeft op jouw lijf.

De kids moeten er zelf achter komen denk ik zo langzamerhand, je wilt je kinderen beschermen voor de buitenwereld die vol rotzooi zit, maar dat kan niet.

Ik geef ze mee hoe ik het zie en waarom, later moeten ze zelf de keuze maken en wellicht komen ze bij jou terug met de klachten die ze dan hebben. Ervaren is de beste manier om te ondervinden dat je verder kan kijken dan je neus lang is.

Ik hoop dat je vind wat je nodig bent om lekkerder in je vel te komen zitten.

ratel

 
Beste Barbamama,

Zelf herken ik heel wat van de klachten die je meldt. Het goede nieuws is dat het aanpassen van de voeding inderdaad het begin betekent van minder pijn, minder klachten en een gedeeltelijk, misschien wel volledig herstel.

Je ziet het goed dat het begin in een niet goed werkende darm zit. Ontgiften in combinatie met een eventueel eliminatiedieet is goed. Wat Poekie meldt over de slechte eiwitvertering is inderdaad geen pretje. Zorg er ook goed voor dat je meer Omega-3-vetten ten opzichte van Omega-6 gebruikt. Hierin kan ook een deel verklaring voor spier-en gewrichtspijn zitten.

Zelf heb ik de weg bewandeld van chlorella en groene thee en het volledig schrappen van tarwe en tarwemeel uit mijn menu. Er is nl. een verband tussen granen die een hoog gehalte aan gluten bevatten en het ontstaan van reuma. Sommige mensen hebben dan ook nog een overgevoeligheid voor melkproducten. Na jaren gesukkel bleek ik niet goed te functioneren op zowel rauwe als bewerkte koemelk. Eet je toevallig vaak kaas ? Ik was er verslaafd aan tot op het moment dat ik tot het inzicht kwam dat dit mede de oorzaak van heel veel ellende was.

Vorige week kwam Mike met de opmerking dat bij reuma de beestenbotbouillion een goede en betaalbare bron van glucosamine / Chondroïtine is. Op dat vlak ben je goed bezig.

Voor de bijnieren hier goede ervaringen met de sole en de edelsteen rode jaspis. Tegen spierpijn en wakker liggen is inname van magnesiumcitraat in combinatie met een appel / sinaasappel en sinaasappelsap perfect. Zelf neem ik dit in 1/2 uur voor het slapen gaan en na het ontbijt 's ochtends.

Met betrekking tot de schildklier en hormoonproblematiek ben ik goed gevaren met jodiumrijke voeding. Hier al meerdere malen gemeld dat ik het goed doe op 4 tot 5 scharreleieren van grasgevoerde kippen en het bij voorkeur 2 maal in de week eten van kabeljauw, wildwaterzalm, hollandse nieuwe of haring. Ik smeer hier ook 2 weken in de maand progesteroncreme van Dr. Lee en zelfs het PMS is hierdoor zo goed als weg. Op dat vlak zijn ook de edelstenen citrien, lapis lazuli en roze toermalijn ter ondersteuning heel effectief.

 
Rateltje schreef
Quote:
De kids moeten er zelf achter komen denk ik zo langzamerhand, je wilt je kinderen beschermen voor de buitenwereld die vol rotzooi zit, maar dat kan niet.

Ik geef ze mee hoe ik het zie en waarom, later moeten ze zelf de keuze maken en wellicht komen ze bij jou terug met de klachten die ze dan hebben. Ervaren is de beste manier om te ondervinden dat je verder kan kijken dan je neus lang is.


Mijn middelste heeft vaak last van groeipijnen en nu van haar knieën. Achteraf is het bij mij op die leeftijd ook zo begonnen. In de puberteit, de tijd van zelf snoep en frisdrank kopen (omdat je het thuis niet kreeg). Maar luisteren, ho maar. Ik wou dat er toen iemand was geweest die er tegen mij iets van zei. (weet alleen niet of ik het gehoord zou hebben :) Er werd alleen gezegt: Jij kan het wel hebben. Wij zijn generaties lang al gezegend met slanke/ lange genen (en een flink portie eigenwijsheid). Ach we zullen zien. Ze moeten het inderdaad toch zelf ondervinden.

Vivianne, je brengt me weer erg aan het twijfelen. Overal lees je dat de verhouding omega 6 hoger moet zijn dan omega 3.

Jij zegt meer omega 3 dan 6. (lees ik hier ook vaker).

De ideale verhouding omega-6 op omega-3 zou ongeveer 3:1 zijn. Als ik deze verhouding bekijk, twijfel ik zelfs of ik niet teveel omega 3 eet. (Kan dat ook???)

Omega 6 olie = teunisbloemolie, eieren van mijn eigen kippies, die de hele tuin binnen een paar weken onherroepelijk kaal hebben gevreten en nu dus voornamelijk (bio)graantjes (slecht, weet ik, maar heb helaas geen weitje waar ze kunnen grazen) en elke dag wat groen eten dat ik ze geef.

Omega 3 = levertraan met boterolie(??), teunisbloemolie, vette vis (zalm, makreel twee keer per week) lijnzaadolie, eieren van vrije uitloop kippen, melk en vlees van dieren die gras eten.

(voorheen noten, pitten en zaden).

Omega 9 = olijfolie.

Geen transvetzuren, geen zonnebloemolie, geen margarines, maisolie etc etc.

Wel veel kokosolie en boerenroomboter, rauwe melk, rauwe kaas (niet veel, omdat ik eigenlijk bijna geen spelt desembrood meer eet).

De "botten" soep eet ik sinds een paar weken. Ik trek een bouillon en maak daar de soep voor het weekend van. Wat overblijft vries ik in porties voor mezelf in voor de rest van de week.

Ik denk gewoon dat ik veel te ongeduldig ben. Bij het SCDiet merkte ik aan mijn darmen direct dezelfde week zo'n groot verschil. Nu het zo stil is in mijn buik, merk ik wel direct of ik iets niet verdraag (speltbrood, rijst).

Eigenlijk wil ik hetzelfde effect op mijn spieren. Vandaag WAPF, morgen geen pijn meer. Zou toch wat zijn!

Ik draag nu een maansteen. Die werkt ook goed op de hormoonhuishouding. Ik weet eigenlijk niet of ik PMS heb, ben soms wel iets prikkelbaarder, maar wie niet. In ieder geval heb ik zelf geen problemen met mijn menstruatie al is die maar 21 dagen. Iets langer zou wel handiger zijn. Nu ik gestopt ben met de lijnzaad ben ik benieuwd of dat effect gaat hebben.

 
Quote:
Ik weet eigenlijk niet of ik PMS heb, ben soms wel iets prikkelbaarder, maar wie niet.


Mensen die goed eten, die niet!

Mike

 
Hahaha, goed eten?? :roll: Nu wel natuurlijk. Ik was gewoon van mezelf al heel stabiel (proest). Laten we het maar houden op een genetisch doorgegeven niet zo'n gemakkelijk karakter :D

Maar dat voeding daar invloed op heeft moet ik zeker beamen. Ben benieuwd wie ik uiteindelijk ga worden....(mezelf uiteraard :lol:). Wat voor invloed zal deze ommezwaai in voeding op mijn karakter hebben met de tijd.....

Hoop dat echtgenoot het kan waarderen, hahaha (misschien merkt hij het niet, stiekem eet hij natuurlijk ook steeds meer WAPF).

 
Mike??

Ik ben op zoek naar bijnier extract van Nutricology op de nova vitae site. Daar kom ik Adrenal Glandular 100 mg, 150 capsules voor € 35,95

(biedt weefsel uit de hele bijnier, zowel medulla en cortex delen) en Adrenal Glandular 250 mg, 100 capsules € 78,95 tegen (biedt weefsel uit de cortex gedeelte van de bijnier. Gevriesdroogd).

Welke moet ik nou nemen? (Ik heb geen creditkaart).

Barbara

 
Iemand zoeken die voor je mee wil bestellen? Deze prijzen zijn echt veel duurder dan bij iherb! Ik he afgelopen keer ook meebesteld voor iemand anders. Heb voorlopig nog genoeg, dus kan ik je niet helpen. Maar misschien staat iemand anders op.het punt om te bestellen. Ik heb er trouwens een creditcard voor aangeschaft. Met mijn eerste bestelling had ik de kosten van de kaart er al uit.

 
Inderdaad, I-Herb is vele malen goedkoper. Ik heb ook net een levering binnen, anders had ik mee besteld. Maar wat Alexandra zegt: aanschaf van een creditcard is zeker de moeite waard. Bij je eerste bestelling krijg je ook een aardige korting trouwens. En ze hebben daar ook wel eens de bril niet op, of ze hebben me gewoon gematst: ik had 2 potjes Adrenal besteld, en kreeg er 3!

 
Hoi Barbara, ik overweeg ook om de adrenal aan te schaffen. Ik heb nogal last van pms en ondanks dat ik al sinds september wapf eet lijkt het er niet echt beter op te worden. Ik heb net het befaamde boek: menopauze, alles wat je dokter je niet vertelt over kunnen nemen en dat hoop ik dit weekend te lezen om te kijken wat ik daar van kan leren. Ik beschik wel over een credit card dus als ik ga bestellen zou ik eventueel ook voor jou kunnen bestellen. Ik weet niet hoe snel je het wilt hebben?

 
Quote:
Hoi Barbara, ik overweeg ook om de adrenal aan te schaffen.



Lief Wommes, dat je dat wilt doen. Ik heb de tijd hoor!

Maar ik kom er nog steeds niet uit. Bij i-Herb hebben ze zelfs drie keuzes....

Heeft die van 250 mg soms een andere samenstelling? Die is een stuk duurder. Die bevat de cortex, maar wat bevatten die andere twee dan?

A. adrenal natural glandular

(adrenal tissue, bovine, lyophilized)

100 mg, 150 caps = 14,40 pond

B. adrenal cortex

adrenal cortex tissue, bovine, lyophilized

250 mg, 100 caps = 51,23 pond

C. adrenal natural glandular

(adrenal tissue, bovine, lyophilized)

300 mg, 75 stuks = 18,80 pond

Bij I herb zijn ze inderdaad een stuk goedkoper, maar helaas niet allemaal leverbaar op het moment.

 
Dag Barbara,

De zgn. wetenschappers en fabrikanten helpen ons graag aan de Omega-6 omdat dat dit goed zou zijn voor de cholesterol vanuit het principe van winstbejag. Ze denke nog altijd niet vanuit het perspectief van de gezondheid van de gebruiker.

Vooral niet twijfelen en lekker doorgaan met meer Omega-3 ten opzichte van Omega-6. Teveel omega-6 ten opzichte van omega-3 creëert jammer genoeg andere gezondheidsproblemen.

Bijwerkingen van een gebruik van teveel omega-6 zijn o.a. spier- en gewrichtspijn en het bevorderen van onstekingen. Een te Omega-6 rijk voedingspatroon wordt in verband gebracht met het ontstaan van kanker. Hier in mijn nabije omgeving hier jammer genoeg enkele aantoonbare voorbeelden van gezien. Voorkomen is nog altijd beter dan genezen.

 
De 300 mg is nergens meer verkrijgbaar. Die gebruikte ik eerst, 3 per dag. Hij wordt denk ik niet meer gemaakt.

De tweede die je beschrijft is van een gedeelte van de bijnier. Dus de eerste van 100 mg wordt door de meesten hier op het forum gebruikt. Deze bevat de gehele bijnier. En toevallig is het ook de goedkoopste. De pillen zijn best klein en je kan er meerdere tegelijk innemen. Voordeel van de 100 ten opzichte van de 300 vindt ik dat je per 100 kan gaan afbouwen. Maar zover ben ik persoonlijk nog niet.

 
Welkom Barbara,

Ik lees nu pas je stukje. Misschien hebben wij samen het SCdiet gevolgd;) Ik heb dat nl. ook gedaan. Herken je Annemiek's kookboek?

Ik vond het een erg omslachtige leefstijl. Ik heb er trouwens in het begin ook wel resultaten mee geboekt, later viel ik weer terug.

Als iets bij mij niet werkt, dan zal ik het ook niet volhouden. Ik hoop dat je hier vindt wat je zoekt, al moet ik zeggen dat ik niet echt alles volgens wapf doe.

 
@ Wommes,

Ik zie dat hier de Adrenal nog goedkoper is (myworldhut) €11.34 bij i-Herb is het 14,40 pond.

Mijn man zegt dat je daar ook met paypal kunt betalen.

@ Angela
Quote:
Misschien hebben wij samen het SCdiet gevolgd;) Ik heb dat nl. ook gedaan. Herken je Annemiek's kookboek?



Dat kookboek ja, dat herken ik. Heel wat jaren geleden heb ik het voor mijn moeder uit geprint. Die ging wel wat receptjes eruit maken, maar vond de ingrediënten zo lastig. Die begreep niet dat je je hele voeding om moest gooien. Na een maand zei ze dat het niet werkte, dus kreeg ik de hele handel weer terug. Pas anderhalf jaar geleden was ik zover dat ik het ging proberen, en werken deed het.... Tot ik me na een jaar zo vreemd ging voelen. Vooral kreeg ik last van krampen, tintelingen en spiertrekkingen, dode handen en krachtverlies. Ook enorme gaten in mijn geheugen (heel eng). Maar voor mijn darmen was het een enorme stap in de goede richting :)

Ik heb een half jaar b12 gespoten en dat leek niets te doen. Nu ben ik er vorige maand mee gestopt, en komen toch de spier tics en gaten in mijn geheugen weer terug.

Ik hoop zo dat ik met WAPF op ga knappen.

Ik denk dat het begin van mijn zoektocht niet bij mijn darmen ligt, maar in mijn maag, doordat de voedingsstoffen niet opgenomen worden door te weinig maagzuur, door die uitgeputte bijnieren.

Dus daar eerst maar beginnen. Stress heb ik al overboord gegooid :)

 
Ehhh Wommes,
Quote:
Hoi Barbara, ik overweeg ook om de adrenal aan te schaffen.



Mijn man is zo aardig geweest om alvast 4 potjes te bestellen :roll: (hij is mijn geneuzel geloof ik een beetje zat)

Mocht je interesse hebben...dan hoor je wel als ze binnen zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan