Voorbereiding op de crash.....

Ik ga mij niet voorbereiden op welke crash dan ook. Alles is energie en energie trekt energie aan. Door met deze energie bezig te zijn trek je dit soort energieën ook juist aan.

Dat is iets anders dan naïef zijn. Dan laat je je, totaal onwetend, alles maar overkomen. Door te weten dat zich zeer ingrijpende situaties kunnen voordoen en nu al het vertrouwen te hebben dat je die situaties op dat moment goed kunt trotseren, trek je andere, volgens mij meer positieve, energieën aan.

En hoe één en ander zich uiteindelijk zal manifesteren, kun en hoef je nu nog niet te weten. Ik zelf ga uit van mijn overlevingskracht, flexibiliteit, creativiteit en vermogen om onvoorwaardelijk te vertrouwen. Altijd al. En ik kan zeggen dat dit in mijn leven ook altijd en alleen maar positieve effecten heeft gehad. En zo zal dat altijd zijn. Dat kan niet anders want dat is een natuurwet.
 
Daar zit je dan met een huis vol voer. Terwijl buiten op straat de hel losbreekt.
Blijft erg lastig om je goed te kunnen voorbereiden op wat dan ook.
 
In 2012 was er in de herfst ook een prep-hype en ik deed -enigszins- mee. Ik heb het uiteindelijk wel allemaal opgekregen, maar dat duurde toch wel een tijdje nog! Nu ben ik prep-moe jammer genoeg. Misschien juist nu het moet, maar ik heb er geen zin meer in. Er schijnt in de kruipruimte van de keuken van vrienden nog ingemaakte prepzooi te staan van uit de tweede wereldoorlog. Ik ben benieuwd of dat nog te eten is!
 
Eerlijk gezegd weet ik ook niet zo goed wat ik hier van moet denken/vinden. Alles is energie, dat weet ik en ik laat me dan ook niet in de angst jagen. Toch is het een kleine moeite om wat dingetjes in huis te halen (drogeworst-tip van Mike). Al zou het alleen al zijn om mijn bejaarde ouders te kunnen ondersteunen indien nodig. Haha, misschien wil ik (mijn ego) gewoon de nobele ridder(es) uithangen.
 
Een huis vol voer of 1 maand voorraad is nogal een verschil.
Koop gewoon iets meer van de dingen die je normaal ook eet.
Zoals rijst, quinoa, kokosolie en ghee.
(ook handig voor als je een been breekt of de auto gaat kapot)
Vlees zoals gehakt e.d. kan ook, mocht echt alles uitvallen dan is het klaar te maken op een houtvuur en in te potten.

Jaar voorraden geloof ik ook niet in, vooral omdat de kans groot is dat je dat pas over 5 of 10 jaar nodig hebt en dan zit je ermee.
Een boek over eetbare wilde planten en paddenstoelen is dan waardevoller.
 
Bedankt Medusa!

Ik heb eigenlijk ook niet echt voorbereid maar als ik al die nieuwsberichten lees maak ik me wel zorgen. Zeker omv mijn 14 maanden kleintje...
Is het misschien verstandig om wat blikvoeding in te slaan? Maar ja dan zit je weer met pba..
Als ik zo kijk bij reacties van YouTubefilmpjes dan merk ik dat er toch wel een behoorlijk aantal mensen goed voorbereid zijn. Van voeding tot survival skills, medische spullen etc.
 
Ik heb er eens naar gekeken. Niet alles is haalbaar en sowieso niet op snelle termijn.

Ik heb me een boek besteld om beter zonder geld uit te komen, mocht het nodig zijn.
hier is het in het Engels:
http://geldloos.nl/boek-moneyless-manifesto

Ik heb het echter in het Duits besteld omdat ik dat beter begrijp:
http://www.bol.com/nl/p/der-mann-ohne-geld/9200000034515322/

Het boek zal vandaag of morgen binnen komen en ik ben er zeer benieuwd naar. Jammer genoeg is de man een veganist, dus hij hoeft niet aan vlees/vis/eieren/melk te komen. Ik zal dat dan toch moeten kopen. Maar ik denk dat ik er veel van kan leren.
 
Wat gebeurt er op 23-09-2015
23 september: De Jezuïetenpaus Francis komt aan in Amerika en zal die dag een ontmoeting hebben met Obama in het Witte Huis. Deze ontmoeting vindt plaats op de 266e dag van het jaar en volgens sommigen zal er die dag “iets worden geboren” omdat 266 dagen eveneens de gemiddelde draagtijd van de mens is.

Je zou kunnen stellen dat dit deze dag het keerpunt is, de laatste dag dat we nog in een soort vrije wereld leven, maar dat vanaf die dag de wereldregering eigenlijk een feit is geworden. Een wereldregering die dan de volgende dagen aan de wereld zal worden geopenbaard.

Zie:http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=9724:is-23-september-2015-zomaar-een-datum&catid=37:wereld&Itemid=50
 
De "wereldregering" is natuurlijk al tientallen zoniet 200 jaar een feit. Sinds de jaren dat Chinezen, Portugezen, Hollanders en Engelsen (en tegenwoordig de USA) de wereldheerschappij nastreefden is er niet veel veranderd. Dezelfde partijen maken nog steeds de dienst uit, manipuleren ons (99%) zoals het uitkomt en laten ons denken dat het leven is wat het is. En dat terwijl we met zijn allen zoveel plezier zouden kunnen hebben op deze planeet...

 
Klopt.
Maar volgens dit artkikel zou er dan toch iets veranderen.
Ik weet het natuurlijk niet en hoop dat we er toch goed vanaf komen.
Maar ik heb er een beetje een hard hoofd in.

Dat met de asteroïde zou dan toch niet gaan gebeuren.

De bankencrash wel. Er staat: Wat wel een absoluut reële dreiging is voor die datum is de complete ineenstorting van de financiële markt.
Laten we maar eens afwachten wat er gaat gebeuren. Veel goeds kan het bijna niet meer zijn na al die ontwikkelingen tot nu toe. En inderdaad, het zou zo mooi kunnen zijn.
 
. Jammer genoeg is de man een veganist, dus hij hoeft niet aan vlees/vis/eieren/melk te komen.

Veganisten zijn ten dode opgeschreven. Je kunt op alleen planten overleven. Bekijk de film Into the Wild!

Mike
 
Hoi Mike,

Hij deed dit slechts als een 2,5 jarig experiment. Daarna leefde hij weer gewoon. Hij heeft het dus wel overleefd. Ik weet wat je bedoelt. Alleen lijkt het me een interessant boek, omdat hij ook allerlei tips geeft en zijn ervaringen mededeelt. Ik denk dat ik daar best wel zaken van kan opsteken. Ik zal toch anders leven dan deze man en ga niet in een camper overleven.
Maar met minder geld kunnen uitkomen, zeker in deze tijden, is altijd goed. Ik haal mijn vlees, eieren en melk toch op boerderijen, dus niet zo duur en goed spul.
 
In de wilde natuur zou hij geen schijn van kans hebben. Zijn voedingspatroon is een luxe die hij zich in een moderne samenleving kan veroorloven, daarbuiten niet.

Mike
 
Daar zal je zeker gelijk in hebben. Maar ik zou al niet overleven op de manier hoe hij het doet, in een camper zonder geld.
Daarom maak ik me ook zo'n zorgen over een crash etc.
 
Aardperen:
Tijdens de Hongerwinter in de Tweede Wereldoorlog is aardpeer in Europa gegeten als noodgewas; er was weinig ander voedsel. http://tinyurl.com/nt62hsw

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.513
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan