voor mij toch wel belangrijk

jappe007

New member
merci mensen voor al de tips!
maar weet gewoon echt niet wat te doen.
ook omdat jullie zeggen dat je rauwe melk enzo moet drinken maar omdat ik echt niet tegen lactose enzo kan..

en ik wil een dokter die mij echt is helemaal binnenste buiten draait!
bloedtesten,urinetesten,speekseltesten.

dat ik echt weet wat juist te doen.
en ook iemand die er echt iets van kent.
en weet welke supplementen echt goed werken bij mijn klachten.
en die het beste zijn voor mij.

en als mij dit 500euro kost en ik weet eindelijk wat ik er aan moet doen.
dan heb ik dit er voor over.

en ik ben zelf van antwerpen.
eindhoven is voor mij een 45min rijden.

hoop dat jullie een goede kennen.

maar kent er ook niemand jeroen hoogakker van vitaliteit en gezondheid.
omdat ik daar wel nog een afspraak heb staan in april..
en ja als er iemand slechte ervaringen met heeft weet ik dat ik daar ook niet mijn geld aan moet verspillen.

beter iemand die mischien wel duur is, maar die echt weet waar hij mee bezig is en genoeg onderzoek doet..

enja dr hertoghe maar kan hem niet bereiken..
 
Ik weet niet of Jeroen Hoogakker voor jou de juiste keus is. Mij heeft hij tien jaar voordat ik me zelf ging verdiepen in voeding en gezondheid enorm geholpen.

Mike
 
Mike,

Kan je een paar boeken noemen die jou veel geholpen hebben? Ik wil me ook verdiepen, en ik wil wat meer lezen. Misschien een paar boeken die je een beeld geven van hoe we moeten eten/leven...
 
Nu ik helemaal ben gaan inlezen betreft exorfinen/ dpp iv enzym en ook jouw klachten heb gelezen zou ik denken aan een consult bij Lucas Flamend in Lier?
Ik zou er zelf ook graag wel naar toe willen gaan, alleen financieel niet mogelijk.
 
http://exorfinen-analyse.nl/dpp-iv-enzym/

Factoren die het DPP-IV enzym remmen zijn:
Antibiotica
Statines (cholesterolverlagers)
Fosfor (smaakversterker in frisdranken)
Fluor
Kwik (vaccins, amalgaam, vis)
Organofosfaten (insecticiden)
Stress (cortisol)

Jappe heeft een vorm van autisme, dat kwik als oorzaak kan hebben.
Kwik kan daarnaast ook een probleem veroorzaken met het DPP-IV enzym.
Ik zie een overeenkomst.
 
ook omdat jullie zeggen dat je rauwe melk enzo moet drinken maar omdat ik echt niet tegen lactose enzo kan..

nou, moeten.. als je er tegen kan.
En evengoed, niks moet he, er zijn er hier volgens mij genoeg die niet veel om melk geven en het om die reden niet drinken.
Ik drink het ook veel, maar kan er niet meer tegen, zoek nu A2 melk maar nog niet gevonden.

En dat binnenstebuiten keren.. ik ben bang dat je met €500 lang niet klaar ben hoor.
Basis Ontlasting onderzoek 135. Uitgebreider kan van 250 tot zo'n €400 meen ik te herinneren.
Haar en urine samen 250 dacht ik.
Bloed erg afhankelijk van wat er geprikt word, veel dingen kosten tussen de 2 en de 10 euro maar homocysteine bv kost net geen €50..
Een paar van zulke en het loopt hard op..
En de consulten dan natuurlijk nog..

Tja, t is duur hoor, maar als het je helpt mag dat natuurlijk.

Ik heb je klachten niet gelezen maar ik zeg het tegenwoordig vaker, zie rust in je zelf te krijgen, bv niet teveel bedenken wat er allemaal wel niet mis kan zijn.
Je kunt alle symptomen lijsten af lezen en bij verreweg de meeste zal je goed in passen, maar het betreffende voorgestelde probleem niet hebben.
Maak jezelf niet bang dus.

het klinkt waarschijnlijk heel cliché maar ik geloof wel dat dit het belangrijkste is in gezondheid.

Wij westerlingen denken altijd wat te moeten doen, of dat 'we het zelf moeten doen'.
En supps, ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat na het starten van een supplement dat ik 'ineens veel sneller beter werd ofzo.

Zie gezond en goed te eten, en wat je dus verdragen kan, en maak jezelf niet gek door al die symptoom lijsten.
Dat is zoals ik het 'probeer' te doen, niet altijd makkelijk en zeker voor iemand die er erg slecht aan toe is geloof ik dat dat moeilijk is.
 
Ik heb je klachten niet gelezen maar ik zeg het tegenwoordig vaker, zie rust in je zelf te krijgen, bv niet teveel bedenken wat er allemaal wel niet mis kan zijn.
Je kunt alle symptomen lijsten af lezen en bij verreweg de meeste zal je goed in passen, maar het betreffende voorgestelde probleem niet hebben.
Maak jezelf niet bang dus.

Ik weet niet hoe het met jou zit Maarten maar de meeste mensen met chronische onbegrepen klachten zijn helemaal niet bang om een of andere nare ziekte te hebben maar willen gewoon van hun klachten af cq een betere kwaliteit van leven.
Dat was bij mij iig wel het geval.


 
@pike: helemaal mee eens! Er was een tijd dat ik alles 'losliet' nou werd er echt niet beter van hoor ( zelfs slechter). Als je dan namelijk niet weet dat je bijv niet tegen bepaalde voedingsmiddelen kunt en uit onwetendheid toch eet dan blijf je op die manier je lijf belasten en stress neemt toe. En zo zijn er veel meer voorbeelden.

Was het maar zo simpel. Ik blijf graag lezen en zoeken en onderzoeken, tja het is een zoektocht.
 
Jappe hoeveel inentingen heb je gehad toen je jong was? is dat bekend?
Sinds wanneer weet je dat je autistisch bent? Als baby al?
Heb je rauwe geitenmelk al geprobeerd of geitenyoghurt> Is er een boerderij bij jullie in de buurt waar je die kunt kopen? Dit is A2 melk. voor zover ik weet (@Maarten)
 
Pike,

Ja misschien trek ik het wat te veel op mijn ervaringen, de meeste therapeuten die ik bezocht heb ik het idee bij dat ze je stiekem wat bang proberen te maken over wat het zou kunnen zijn en de risico's en bla bla bla.

En als ze verder wel helpen is het me nog prima, maar dat was niet het geval maar je moet toch zeker terug komen..

Ik geloof dat het zover als kan los laten me wel geholpen heeft, jaar geleden elk uur slapen en nu niet meer en even goed aan het eind van de dag niet perse moe hoeven zijn, vind ik een héle vooruitgang!
Hoofd klachten is nu darmen niet altijd lekker, en soms wat koud, maar lang niet zo als klein jaartje geleden.

Wat betreft chronisch zieken niet bang zijn hn ik mijn twijfels over maar goed, dat kan ik fout hebben natuurlijk.

Sampjes.

Ik vermelden ook dat er wel dingen gegeten moeten worden die verdragen worden, doorgaans is het altijd toch wel te merken als iets niet verdragen word dacht ik toch?

Liesje,

Ja ik weet t, deze kan ik dus nog niet vinden, wil er ook niet heel ver voor hoeven rijden.

Alleen bepaalde rassen koe hebben A1 melk, al het andere is A2
 
Alleen bepaalde rassen koe hebben A1 melk, al het andere is A2

Andersom :)
De moderne koeienrassen geven A1 melk. De ouderwetse rassen zoals Jersey, Montbeliarde en Blaarkoppen geven overwegend A2 melk.
 
Als lactose een probleem is, oude kaas is in de regel lactosevrij door de fermentatie. Een rauwmelkse kaas (Remeker Puur is het enige voorbeeld dat ik zo weet te noemen) is dan aan te raden.
 
Edwin,

Ja met 'een paar rassen' bedoel ik de moderne melk koeien' ik nam aan dat daar maar een paar rassen van waren.
Er zijn er wel ongelooflijk veel van maar doorgaans allen t zelfde ras.
Maar dat is wat ik aannam.

Koen, ja ik haal de kaas altijd bij remeker, super kaas!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan