Volgorde en tempo?

MissM

New member
Elke dag lees ik hier op het forum, en ik voel me elke dag een beetje wijzer worden... :)

Toch zit ik nog met heel veel vragen.

Onder andere:

1) Wat is een goede volgorde en na hoeveel tijd mag je iets nieuws introduceren?

Kan ik bijvoorbeeld na een maand al beginnen met H2O2?

Of belast ik mijn bijnieren dan te sterk?

En klopt het dat het geen zin heeft om probiotica te nemen als je met een H2O2 kuur bezig bent? Dat stond zo in de bijsluiter... Wil dat zeggen dat de H2O2 ook de goede darmflora doodt?

2) Is het 'witte beslag' op je tong een betrouwbare graadmeter voor een candida-infectie in de darmen? Of zijn daar andere parameters voor?

3) Is die lepel sole 's ochtends voldoende om je reserves aan mineralen weer op peil te brengen? Of moet je beter nog een mineralensupplement erbij nemen? En zo ja, het welk?

Ik eet sinds een maand glutenvrij, zuivelvrij en suikervrij. Ook ben ik bezig met een darmzuiveringskuur met een Wormwood-preparaat en caprylzuur. Daarnaast drink ik elke ochtend sole met Pro Symbioflor en liters soep met botten/vleesbouillon.

En ik merk duidelijk een verschil in 'stabiliteit', ik voel me rustiger dan voordien. Wat niet wil zeggen dat ik nu helemaal zen en in evenwicht ben, daar is nog wel wat werk voor nodig...

Qua stoelgang/vertering merk ik weinig verschil. Obstipatie afgewisseld met 'normale' dagen.

Heb 1 keer 'gezondigd' met een koffie verkeerd en heb daar niets van gemerkt achteraf... (gelukkig! :D)

Alvast erg bedankt voor jullie advies!!

MissM

 
Er is geen spoorboekje of afvinklijst, jij alleen kunt het beste jouw reis uitstippelen op basis wat goed voor jou voelt. Niet iedereen is gelijk en het tempo waarin je nieuwe voeding introduceert hangt oa af van hoe je lichaam daarop reageert.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je lijf 30 jaar een bepaald eet- & leefpatroon heeft aangehouden, is dat niet in 2 dagen veranderd. Neem je tijd, doe de dingen 1 voor 1, dan merk je ook wat het met je doet. Als je teveel tegelijk doet en je krijgt problemen, weet je niet waar het aan ligt. Zelf was ik bijv. te snel teruggegaan in mijn koolhydraten, ik werd ziek. Weer even opgehoogd en toen weer langzaam verlaagd en u is het ok.

Misschien ook even lezen op http://www.voedingisgezondheid.nl/welkom.html

H2O2 (foodgrade) kun je gewoon mee beginnen, iedere dag een beetje ophogen (een druppel per dag), kijken/voelen wat het met je doet.

Neem je H2O2 met een speciale reden?

Je kunt ook nog voor het slapen gaan een sole nemen, altijd goed.

Je bent zuivelvrij schrijf je, maar wel eens rauwe melk geprobeerd? Daarin zitten nog tal van goede (en noodzakelijke) bouwstoffen voor je lichaam.

 
Scheermes, bedankt voor je reactie. Je hebt natuurlijk gelijk dat er geen algemene regel is.

Ik merk bij mezelf dat ik het liefst hocus pocus weer mijn eigen vrolijke zelf wil zijn... Die haast is waarschijnlijk een kwaal waar wel meerdere forumleden aan lijden... :wink:

Ik wil graag snel met de H2O2 beginnen omdat mijn bloedwaarden wijzen op een tekort aan zuurstof (verhoogd hemoglobine). Ook zou ik 'dik bloed' hebben. Whatever that means...

Maar omdat ik ook probeer om mijn darmen weer op orde te krijgen, vroeg ik me af of die H2O2 je goede darmflora aantast. Op de bijsluiter van mijn fles H2O2 staat namelijk dat je geen probiotica mag nemen tijdens de kuur...

Rauwe melk wil ik volgende week proberen. Da's het volgende op m'n lijstje. :)

 
:D Toch goed bezig zo.

Dik bloed ofwel traag bloed kan duiden op te veel suiker.

De vertraging van je doorstroning komt dus oa door versuikering van eiwitten, waardoor lichaamscellen onvoldoende zuurstof krijgen.

Je dient dan je glucose omlaag te brengen en laag te houden.

Op je vraag van H2O2 in relatie tot probiotica kan ik je helaas niet helpen.

Aha, je hebt toch een afvinklijst ter beschikking 8O

 
Tnx Scheermes. :)

Mijn glucose nuchter is meestal rond de 90 (vanaf 100 alarm, vanaf 120 diabetes).

Er is nog een andere waarde berekend om te kijken of je risico loopt op diabetes, maar dat is altijd negatief.

Maar ik merk wel dat suikervrij eten me goed doet. Ik denk dat ik behoorlijk last had van bloedsuikerschommelingen...

Heeft iemand anders een antwoord op mijn vraag over H2O2 en probiotica???

 
Dik bloed kan ook komen door straling cq. Mobieltjes, dect telefoon, radiowekker........

Lia

 
It is therefore essential that you repopulate your good bacteria once the course of H2O2 is complete, using a good pro-biotic.

@Annes: bedankt voor de link. En inderdaad, H2O2 doodt ook de goede darmflora. Vandaar de noodzaak om na een kuur probiotica te nemen. Dat wist ik dus niet precies, maar dit artikel legt het wel zo uit...

@Poekie: hoop dat dat niet de oorzaak is, want wij telefoneren 'met snoer', hebben geen elektrische wekkers, slapen in een houten bed, hebben geen draadloos internet... Qua straling zijn we erg voorzichtig, maar ja, een gsm hebben we wel, en als de buren wel draadloos internetten, kan ik daar niet veel tegen beginnen... :?

MissM

 
Is dit echt zo? Dat H2O2 ook alle goede bacterieen doodt? Dan lijkt het mij niet verstandig om dit dagelijks te nemen als je er geen pro-biotica bijneemt....

 
Dit is erg kort door de bocht. H2O2 zorgt er juist voor dat aerobe bacterien gedijen en anaerobe bacterien niet. Het is hiermee dus zowel een antibioticum als een probioticum. We blijven de denkfout maken om H2O2 te scharen onder de 'vrije radicalen'. Zie ook dit artikel.

Mike

 
Bedankt voor je reactie + link, Mike.

Als jij stelt dat H2O2 zowel een probioticum als een antibioticum is, hoef je dan geen extra probiotica te nemen na een H2O2-kuur (zoals vermeld op de bijsluiter van mijn H2O2 flesje)?

Ik blijf het toch verwarrend vinden... 8O

MissM

 
Bij twijfel gebruik je toch gewoon beiden. Kan nooit kwaad en heb je ook geen last van stress......... :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan