Voetschimmel? en h202

kaasmeisje

New member
Ik heb vermoedelijk weer voetschimmel. Ik heb er vorig jaar een schimmelzalf opgesmeerd. Nu is het weer warmer weer. Ik loop al zoveel mogelijk zonder schoenen en toch krijg ik weer rode vlekken op mijn voeten, die wat verdikt zijn en jeuken. Moet ik nu die zalf smeren (die ongetwijfeld rommel is) of weet iemand anders een oplossing?

Ik heb laatst mijn mond gespoeld met h2o2 (3%) en daar ging mijn mond van schuimen. Is dat normaal? Ik voelde ook een lichte pij bij mijn kiezen.

 
Dat schuimen is normaal, het is de zuurstof die vrij komt in het speeksel en die combinatie schuimt volop (uitdrukking ontleend aan de dreft-reclame).

Voor voetschimmel kan je H2O2 gebruiken, azijn kan ook goed helpen en ascorbinezuur ook.

Huidproblemen wijzen op niet goed functioneren van het organisme. De echte oplossing moet dus uit een andere hoek komen dan het bestrijden van de verschijnselen.

 
Maar is voetschimmel niet een soort van overdraagbare aandoening? Of kan het ook te maken hebben met een vorm van candida, nu ik ook kalknagels heb?

 
Was ik nog vergeten: het pijnlijke tandvlees: dit is ook normaal, dat wil zeggen: een beetje pijn kan wel. Als het goed is gaat het binnen enkele minuten weer weg. Als het tandenpoetsen te pijnlijk is, dan afwisselen met kokosolie

Elke schimmel of bacterie is overdraagbaar, maar of je ook de verschijnselen krijgt hangt van het organisme af. Ziekte is niet zozeer een kwestie van geïnfecteerd worden, maar van het organisme zelf, of de weerstand voldoende is. Onze omgeving zit vol met micro-organismen, wij hebben het leven zelf daaraan te danken, ze maken deel uit van de oneindig intelligente natuur. Ook de mens hoort in de kringloop thuis van eten en gegeten worden. Een goede gezondheid kan het gegeten worden een tijdje uitstellen ;-)

 
Wat je ook eens kan proberen en goed werkt bij schimmels is Spilanthes

Bijvoorbeeld hier te koop

http://anniesheilzamekruiden.nl/webshop/index.php?main_page=advanced_search_result&search_in_description=1&keyword=spilanthes

of van Vogel.

Er is wel info te vinden hoe je dan het beste kan doen. Ikzelf gebruik het alleen bij beginnen keelpijn en helpt perfect.

En daarnaast het "binnenklimaat"van je lichaam veranderen, meer vit A en E binnen krijgen en meer maagzuur.

 
Ik heb nog even nagedacht wat ik anders heb gegeten dan anders. Ik heb gesmokkeld. Ik heb namelijk de laatste weken een paar keer een banaan gehad en jus d'orange. Dat is natuurlijk een ware suikerexplosie. Ik heb eerder fruit moeten laten staan van een natuurarts omdat ik daardoor eczeem kreeg rond mijn ogen. Ik weet het niet zeker, maar misschien heb ik door die zoete vruchten een milieu gecreerd waar die voetschimmel goed op kan gedijen. Vorig jaar had ik verschrikkelijk veel klachten op mijn voeten. In die tijd at ik mago's bananen aan de lopende band. Sinds ik daar mee gestopt ben dankzij wapf was de rust wedergekeerd. Ook minder jeukbultjes op mijn lichaam en flauwtes. Tot zover mijn analyse.

 
Lever, dierlijke vetten, levertraan, ei, kiwi, kokosolie enz

Groentes

 
Henk slaat deze laatste post op wat ik moet eten om mijn huid rustig te houden.

Ik kan wel schrijven dat ik goed bezig ben. Ik maak leverworst (met dank aan het recept van Poekie), ik drink bottenboillon, melk en kefir, eet eieren van eigen kippen. Maar af en toe smokkel ik nog (toch een kopje koffie, toch een glas jus dórange, toch een banaan).

 
één ding is duidelijk: de buitenkant van je lichaam zegt iets over de binnenkant

Of je ontgiftigt niet goed, of zit nog te vol troep, de huid is ook een ontgiftigingsorgaan, volgens mij als laatste middel.

Of je komt nog voedingsstoffen tekort, of oude troep moet er nog uit.

Leverreiniging zou ook goed voor je doen.

Het kan nooit allemaal binnen een week gebeuren, overhaast het ook niet, rustige stapjes/stappen is beter voordat je lichaam in de stress schiet.

En zorgen voor meer maagzuur.

 
kokosolie hielp bij mijn man perfect bij schimmel op voeten.

 
@ kaasmeisje

Een belangrijke bron van vitamine E was ik vergeten te vermelden, dat is rode palmolie, tevens ook een bron van omega 6.

@ Marijan,

Kokosolie helpt inderdaad ook goed, kokosolie bevat caprylzuur en daar zijn schimmels niet zo dol op.

 
Ik was me voeten met natriumcarbonaat en warm water en wat krijg je daar een mooie voeten van. Schilvers lossen op. 500gr voor 1.40

 
Kokosvet smeren was bij mij ook de remedie die ik gebruikte wanneer ik last van voetschimmel had. Ik vind dit bijna net zo effectief als de zalfjes die je bij de drogist kunt kopen, maar dan zonder al rotzooi erin.

 
Ik had voetschimmel, waarschijnlijk door het dragen van pantykousjes.

Misschien helpt het om een teentje knoflook te halveren en dat erop te smeren.

Het was zo weg bij mij, uit het boek van James Wong!

 
Ik heb sinds 4 jaar weer een soort zwemmerseczeem (denk dat het dat is). Betekent dit altijd dat je een candidabelasting in de darmen hebt? Ik las namelijk van wel, op de site van Dr.Candida, maar vroeg me af of dat altijd opgaat.

Helpt H2o2 ook tegen candida in de darmen? Daar lees ik nl. wisselende berichten over. Vanavond maar in een voetenbad met KZZ en H2o2 sowieso.

 
Ik heb zeer waarschijnlijk candida. Tegen de voetschimmel

Gebruik ik h202 en kokosolie afgewisseld.

Ik ben nu pas gestart met het candida dieet, dus daar kan

Ik nog niets over schrijven.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan