Voedselcombinaties

ruud

New member
Ik merk dat als ik te veel verschillende dingen door elkaar ga eten, dat mijn lichaam het niet trekt.

Dus hoe minder dingen door elkaar, hoe makkelijker het langs mijn middenrif naar beneden glijdt.

Herkent iemand dit?

Ik heb een niet al te hoge verteringsenergie van mezelf.

En mijn lichaam dwingt me te luisteren volgens mij naar wat het zegt: "keep it simple".

Maar dan vraag ik me af: stel ik ben gezond: is het dan niet steeds ook belangrijk om het simpel en overzichtelijk te houden wat ik aanbied aan "de tempel van mijn ziel"?

Uiteraard wel met als vereiste, dat wat ik aanbied voldoet aan de voorwaarden van de verteringsketen: vetten-mineralen-vitaminen voor een goede opname van voedingsstoffen.

 
Lievergezond,

Ik heb er zelf geen erg in of ik nu verschillende dingen samen eet of de maaltijd heel simpel hou.

En we houden de maaltijden steeds meer simpel. Een stukje vlees met gebakken ui/knoflook, een beetje mosterd en een beker kefir. Daarnaast een plukje rauwe zuurkool en een lepeltje levertraan. Wat heeft een mens nog meer nodig.

Het enige waar wel veel in gaat zijn de yoghurtsmoothies met veel kruiden en veel vet, minder eiwitten en een beetje koolhydraten in de vorm van boekweitvlokken.

We komen de laatste dagen eigenlijk uit op twee maaltijden per dag. Wat later in de ochtend en dan weer aan het einde van de middag.

Tussendoor een beker kefir of een glas kombucha en dan redden wij het tot de avond.

Lia

 
Ik herken het zeker Lievergezond. Ook mijn verteringsenergie lijkt laag te zijn. Mijn maaltijden lijken qua samenstelling op wat Poekie beschrijft.

Alleen als ik uit eten ga, lukt het niet altijd om bepaalde voedselcombinaties te vermijden. Soms wordt ik dan ziek en soms niet.

 
Maar wordt je dan ziek van de combinaties of van het eten zelf, de toevoegingen en andere dingen waar je niet meer tegen kunt?

Lia

 
Even off-topic: Poekie, het recept voor leverworst dat op jouw site staat, is mij erg goed bevallen :) , dank hiervoor!

On-topic: Ik heb geen moeite met het eten van verschillende dingen door elkaar gemengd. Daarentegen vraagt mijn lichaam wel steeds om rauwe melk, sinds ik dat drink. Ook merk ik nu veel duidelijker het onderscheid tussen wel en geen zin in eten. Voorheen met Paleo had ik nog wel veel food cravings, niet per se naar koolhydraten, maar vaak in de vorm van noten en toch ook bittere chocolade. Het was nog een overgangsfase van suiker- naar vetverbranding. Daarbij at ik nog veel salades en noten en relatief weinig dierlijke vetten. Bij nader inzien schreeuwde mijn lichaam daar wel om. Die fase heeft zo zoetjes aan :lol: plaatsgemaakt voor evenwicht en ik voel niet meer de behoefte om van alles door elkaar te eten, zoals tijdens zo'n craving (dat was haast ongecontroleerd). Maar lievergezond, als antwoord op jouw vraag, ik kan zonder problemen een gerecht bestaande uit meerdere ingrediënten eten of een smoothie drinken. Mijn lichaam zit nu alleen nog in een soort van 'ik wil zekerheid' mode en vraagt dus om rauwe melk, waar toch al het broodnodige :wink: in zit. Wel zo makkelijk!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan