Vloeibaar voedsel

Ik eet tegenwoordig veel vloeibaar voedsel. Dat bevalt prima. Maar nu kreeg ik de opmerking van een vriendin, dat dat niet goed voor het gebit zou zijn. Want "je hoort te kauwen en anders krijg je niet de nodige enzymen (bacteriën?) binnen". Ik heb haar zo goed mogelijk antwoord gegeven, maar zou hier toch wel graag een betere reactie op willen en kunnen geven. Bedankt alvast :)
 
Ik eet tegenwoordig veel vloeibaar voedsel. Dat bevalt prima. Maar nu kreeg ik de opmerking van een vriendin, dat dat niet goed voor het gebit zou zijn. Want "je hoort te kauwen en anders krijg je niet de nodige enzymen (bacteriën?) binnen". Ik heb haar zo goed mogelijk antwoord gegeven, maar zou hier toch wel graag een betere reactie op willen en kunnen geven. Bedankt alvast :)
Ja daar ben ik weer met mijn rauw eten. Met het eten van rauw eten krijg je genoeg enzymen en bacteriën binnen, het voedsel verteert zich zelf, je hoeft niet eindeloos te kouwen om enzymens te produceren. Je gebit wordt niet sterker door te kouwen maar door het voedsel dat je eet, door kouwen krijg je wel sterkere kaakspieren.
 
Wat is het voordeel van vloeibaar?
We hebben niet voor niets tanden gekegen.
Vroeger schenen bij idianen jongeren het voedsel voor ouderen voor te kauwen zodat dat voedsel beter te verteren was voor de ouderen en vloeibaarder was 😋
 
Wat is het voordeel van vloeibaar?
We hebben niet voor niets tanden gekegen.
Ik denk energie besparing!? Vloeibaarvoedsel als bottensoep, rauwe melk neem je zo op toch en zet dat eens af tegen de westerse gemaksvoeding.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.166
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan