Vloeibaar dieet - genoeg voedingsstoffen?

Gadsie

New member
Ik wil tijdelijk een vloeibaar dieet uitproberen.

Ik bedacht me 1 liter rauwe melk, 3 liter yoghurt, een beker slagroom, 8 rauwe eieren en levertraan.

Krijg ik op deze manier gewoon voldoende vitaminen en mineralen?

 
Je zou ook kefir kunnen gebruiken voor nog meer voedingsstoffen, of een combi van kefir en rauwe melk als je toch wat meer koolhydraten wilt. Volgens mij kom je al een heel eind op deze manier.

Volgens mij kun je kokosolie, rode palmolie en andere vetten ook prima onder vloeibaar rekenen, al zijn ze in de kast nog niet 100% vloeibaar, in je mond zijn ze dat wel. Bijv een eetlepel rode palmolie voor de vit e en een eetlepel/theelepel kokosolie voor de middellange vetketens en meer mineralen en voedingsstoffen.

Jodium blijft een lastige, ik weet niet of je voldoende binnenkrijgt met levertraan, rauwe melk en Keltisch zeezout. Maar dit zit ook in kokosolie volgens mij.

 
Bottenbouillon is bij mij niet vloeibaar hoor. Het is zo dik dat een lepel rechtop kan staan :)

 
3 liter yoghurt op 1 dag? En een liter melk? Ik denk dat je meer dan voldaan zal zijn aan het einde van de dag, als je het allemaal op krijgt tenminste. Sta er niet van te kijken als je minder "eet". Zeker niet als je al die tips erbij gaat nemen.

 
Alexandra je bent de 8 rauwe eieren vergeten ha ha dat is inderdaad een behoorlijke hoeveelheid, Gadsie ik denk dat je wel voldoende binnenkrijgt. Ik weet niet hoe lang je het van plan bent te gaan doen? Volgend mij kun je goed van melk, yoghurt en eieren leven, met bouillon erbij al helemaal.

 
Ja het is veel. Maar ik doe krachttraining (ja ik weet dat sommigen hier "tegen" zijn) dus wil wel aankomen, en bedankt voor jullie tips :)

 
Ik heb nu vakantie dus wilde morgen beginnen aan m'n vloeibaar dieet. Ik vroeg me 1 ding af. Mag ik zachtgekookte groente met wat (lichtelijk) gesmolten kaas erover heen eten? Ik zit namelijk nog met remeker kaas die ik natuurlijk niet ga weggooien :)

 
@Gadsie

Je zegt het al "aan m'n vloeibaar dieet", het is jouw vloeibaar dieet dus dan kan jij dat gewoon doen... dus waarom zou je iets 'moeten' weggooien vanwege een eigen protocol?! gewoon lekker eten man ;) ik zou bottenbouillon er zeker bij doen...

 
edwin wrote:
Bottenbouillon is bij mij niet vloeibaar hoor. Het is zo dik dat een lepel rechtop kan staan [:)



Ook als je het opgewarmd hebt?

 
Ja snap ik :) maar ik doe het omdat ik vermoed dat mijn spijsvertering niet helemaal in orde dus wil ik het wel even goed doen.

 
Begin je toch een dag later en eet je eerst lekker de kaas op? Niet te streng zijn hoor Gadsie, het is vakantie, beetje relaxed doen :D

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan