Vlees van dierlijke oorsprong aangetroffen in Belgische supermarkten

@Sheila,

In de bioindustrie worden de koeien preventief gevaccineerd. De biologische boer doet dat niet. Toch zal ook een biologische boer, een zieke koe niet onnodig laten lijden.

Indien hij de koe niet op natuurlijke wijze kan genezen, zal hij toch naar injecties met geneesmiddelen grijpen.

Een goede biologische boer zorgt er vervolgens voor dat de betreffende koe niet meer als biologisch vlees verkocht zal worden.

Een biologisch-dynamische boer, zal nog meer moeite doen om de koe op natuurlijke wijze te laten genezen.

Kortom, de kans dat je met biologisch vlees restanten van vaccinaties en groeihormonen binnenkrijgt is veel kleiner, dan dat je vlees uit de bioindustrie koopt.

Overigens worden biologische geiten over het algemeen wel gevaccineerd, namelijk tegen Qkoorts. Dit is wettelijk verplicht.

 
Ufo :In Engeland, Ierland en de Verenigde staten, wordt het eten van paardenvlees maatschappelijk niet aanvaard. Joden mogen vanuit hun geloofsovertuiging geen paardenvlees eten.

Dit vind ik gewoon een ziek denkbeeld van mensen.

Ik heb 2jaar terug 3weken op een ranch gelogeerd net buiten buenos aires

Die mensen daar eten gewoon paarden vlees als een paard op is of dood gaat dit doen ze en om dat het gezond vlees is de paarden worden niet gefokt voor de slacht Zij leven gezond, bewegen veel, eten goede voeding en ondervinden door hun ‘vrije‘ leven geen stress. Dit zorgt ervoor dat de kwaliteit optimaal is. En omdat zij vinden wat ze van de natuur krijgen moeten ze ook benutten(zij denken zo van als wij het paard of de koe liefde geven en gezonden voeding dan krijgen wij dat terug) zij vinden het heel raar dat sommigen mensen hun paarden cremeren. dit vinden zij verspilling de mensen daar boerde ook gewoon op natuurlijk wijze terwijl ze daar niet eens de termen biologisch of biologisch dynamisch voor gebruikte het was voor die familie normaal wat me ook opviel was dat de familie erg gezond was opa van 74 sprong nog op een paard alsof hij 30 was.

en natuurlijk vind ik het een schande al die voedselschandalen met paarden vlees in de supermarkte en natuurlijk is dat niet superieur aan biologisch dynamisch paarden vlees

maar wat ik probeerde te zeggen is dat we wel altijd de paaden enorem verwennen

en vertroetelen de dieren hebben naar mijn mening veel minder stress gehad dan koeien die nooit buiten komen en de horens van worden afgezaagd en nooit liefde van een mens hebben gehad. me haren gaan nu alweer overeind staan als ik aan die beelden denk van die MEGA PRODUCTIE KOEIEN stallen.

 
Waterbuffel is ontzettend lekker, ik heb wel eens een stuk aan de sate gehad, een beetje taai dat wel. Geit is ook erg lekker. Ezel heb ik nooit geprobeerd maar wie weet komt dat nog eens.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/21330119/__Waterbuffel_in_burgers__.html

Ik ben nog steeds verbaasd hoe dit allemaal leeft. Ik kon lange tijd zeggen dat ik het niet volg (ik kijk geen journaals) maar iedereen begint erover!

Wat is nou precies het probleem? Dat we de herkomst van dit vlees niet kennen? Maar dat geldt voor de hele bio-industrie, en dat wordt massaal verkocht.

Is het probleem misschien dat er gelogen wordt? Maar.. de hele supermarkt is bij elkaar gelogen, dat is ook al niks nieuws. Of... is de onderliggende boodschap: het probleem is dat er uberhaupt vlees gegeten wordt?

 
Heel goed, thijs, het laatste dus. Dit is allemaal onderdeel van de 'groene' agenda, Agenda 21. Zelfs de WAPF schrijft openlijk over hoe 'groen' en vegetarisch onderdeel zijn van dezelfde fascistische agenda:

http://www.westonaprice.org/farm-a-ranch/agenda-21

Quote:
Vegetarianism is a major tenet of Sustainable Development. Agenda 21 focuses on the goal of eliminating meat consumption and using pastures to grow wheat, corn and soy for human consumption. To get us to comply, we’re told in endless propaganda campaigns that meat is dangerous and the vegan lifestyle is the only healthy alternative.


Mike

 
Dan willen ze ook dat we vis laten staan.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680...derzoekt-wereldwijde-fraude-in-visserij.dhtml

en biologische eieren

http://www.telegraaf.nl/buitenland/21320869/__Fraude_met_biologische_eieren__.html

Ik vind het ook heel dubbel, goed dat het gerommel met ons eten ter sprake wordt gebracht. Maar nu wil iedereen ineens wel weten wat er in z'n eten zit? Nu is het ineens belangrijk om te weten dat de paarden in de lasagne medicijnen hebben gekregen?

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672...rdenvlees-bevatte-sporen-van-medicijnen.dhtml

Alsof de koeien niet stijf staan van de antibiotica en groeihormonen?

Waar natuurlijk helemaal schande van wordt gesproken is paardenvlees in de zweedse ballen van de Ikea

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664...02/25/Paardenvlees-in-gehaktballen-Ikea.dhtml

Niemand die zich ooit heeft afgevraagd wat daar inzat? voor 5,95 een bord met 'eten' en maar smullen met z'n allen, Ikea heeft niet gelogen hoor.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70028680/

Valt mij nog mee dat er überhaupt vlees in zit voor dat geld.

 
Haha lachen met jou Tanja:)

Quote:
Valt mij nog mee dat er überhaupt vlees in zit voor dat geld.


Nou eigenlijk zijn het natuurlijk gemalen maden, niet verder vertellen :wink:

 
Quote:
Nou eigenlijk zijn het natuurlijk gemalen maden, niet verder vertellen


niet leuk om te weten, maar ook niet ongezond toch?!

 
Quote:
Nou eigenlijk zijn het natuurlijk gemalen maden, niet verder vertellen

niet leuk om te weten, maar ook niet ongezond toch?!


Jawel hoor, het zijn vleesmaden! :wink:

Quote:
Er zitten ook al vossen in die jam verwerkt;)


Ja vossenbessen, daar moeten ze eens naar gaan kijken! Schande! :wink:

 
hahaha

maar tussen haakjes, die vleesmaden, zijn die echt slecht dan?

Niet dat ik het aantrekkelijk vind :( maar Poekie koopt vlees in Marokko waar de vliegen opzitten en ze is nog niet ziek, dus er zal heus ook wel eens een eitje op zitten van een vlieg!

 
Weer een nieuw voedselschandaal, dit keer over veevoer ,maïs

http://www.nu.nl/buitenland/3356260/vergiftigd-maisvoer-in-duitsland-onderschept.html

 
Mooi stuk Henk. Heb m op facebook gezet. Werd de afgelopen week een beetje gek van alle berichten dat je vegatarisch moet zijn.

 
vanavond bij Ivo Niehe was een onderzoeker Dan Buettner over langlevendheid. Er werd gesproken over blue zones in de wereld waar mensen lang leven en oud worden, o.a. Okinawa. Er werd wederom benadrukt dat deze mensen groente en fruit en heel veel soja eten, veel bewegen, ze gaan niet met 65 met pensioen maar blijven werken. Er was een vrouw van 90 die nog dagelijks 8 uur fruit plukte, klimmend in bomen enz.

Deze Dan Buettner vertelde dat je weinig of geen vlees moest eten voor langlevendheid. Je kon ook als gemeenschap zelf te besluiten om te gaan leven in een zgn blue zone. Iowa stond op het punt volgens hem om geheel blue zone te worden.

Ook als blue zone werd aangemerkt een stukje van Sicilie, Griekenland, plekken in Amerika en nog e.e.a.

 
Dan Buettner is een dwaas. Net als Colin T. Campbell met zijn frauduleuze China Study wordt het tijd dat Buettner ook eens ontmaskerd wordt voor de nepfiguur die hij is. Hoe kun je nu, net als Price, de hele wereld rondreizen, maar vervolgens de andere kant opkijken als er dierlijke producten worden geconsumeerd? Price was een echte onderzoeker, die zijn theorie aanpaste aan de feiten. Buettner is een charlatan die de feiten aanpast aan zijn veganistische theorie. Hier een vernietigende recensie van zijn boek op de Amerikaanse WAPF-site.

Mike

 
Hier de reportage ook gedeeltelijk gezien (aan het eind in slaap gevallen) en ik had er inderdaad enkele vraagtekens bij die hier door Mike bevestigd worden.

Mijn echtgenoot voelde zich vooral door het gegeven aangesproken dat mensen daar al werkend en bewegend oud worden. Mijn schoonvader is met zijn 75 jaar trouwens ook niet iemand die op een stoel kan zitten.

Mensen die in de Blue Zones leven krijgen door het zonnige klimaat, op een natuurlijke wijze een hoge dosis vitamine D wat mede de sleutel is tot een gezond en gelukkig leven. Deze theorie sluit aan bij het boek van Andreas Moritz waarin de zon een hulpmiddel is in de preventie en behandeling van sommige moderne welvaartsziekten.

Volgens mij hadden ze in de gefilmde regio's ook totaal geen stress. Er was niets van industrialisatie en verstedelijking in de beelden waar te nemen en de mensen waren opvallend ontspannen en rustig.

Wat mogelijkerwijs bij de groenten en fruit uit deze regio's gebieden OK is, is dat ze waarschijnlijk niet met bestrijdingsmiddelen gesproeid worden en Monsanto daar geen commercieel belang heeft om genetisch gemanipuleerde gewassen af te zetten. Denk maar eens terug aan de boeren en fruittelers in onze regio's uit de jaren 1900 die ook zonder het gebruik van bestrijdingsmiddelen oud werden. In mijn familie hebben we hiervan enkele prachtvoorbeelden gehad trouwens.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.613
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan