Vitamine D , solgar

G

Guest

Guest
We lazen info over vitamine d op leefbewust (http://www.leefbewust.com/themas/vraaghetmike.html) en vragen ons nu af of het supplement van Solgar, vitamine d3 uit visleverolie wel zo goed is. Op de verpaking staat: d3 als cholecalciferol uit visleverolie. Wat weten jullie hiervan?

Daarnaast willen wij onze kinderen (een van 4 jaar en een van 9 maanden) ook vitamine D geven. Wat raden jullie aan?

 
Zie die pagina 'Vraag het Mike'. Daarin leg ik uit dat losse vit. D3 niet goed is en dat je er verstandiger aan doet om gefermenteerde levertraan van Green Pasture te gebruiken, liefst in combinatie met boterolie. Alles wat je moet weten staat al op die pagina uitgelegd, dus waarom vraag je nu naar de bekende weg? Je kunt hetzelfde product gebruiken voor je kinderen. Er is al een compleet product dus zoek niet verder en stop met twijfelen!

Mike

 
Hoi Michael, welkom op dit forum.

Over je vraag en Mikes antwoord op de pagina waar je naar verwijst:

Quote:
Nee, die visolie is niet genoeg. Visolie komt meestal tot stand door extreme druk en verhitting, waarbij gebruik kan worden gemaakt van giftige oplosmiddelen als hexaan. Als er op het etiket vermeld staat dat er vit. A en/of D in zit, dan zijn deze naderhand toegevoegd in synthetische vorm. In het gunstigste geval doen deze synthetische vorm niets, in het ongunstigste geval verstoren ze juist de balans verder.


Mike zegt dat het gaat om bewerkte visolie, maar wat ik begrijp van het boek ¨supplementen onder de loep¨ (van Brian Clement) is dat de gangbare visoliepillen vaak ranzige visolie bevatten en dat de pillen daarom niet goed zijn.

 
Hey Mike,

Kun jij misschien voor mij een bron/link doorgeven waar wordt uitgelegd waarom je beter levertraan tot je kan nemen dan D3?

Niet voor mij want ik geloof het wel maar voor iemand anders.

 
Hoi Poekie,

Die link stond hier ook bovenin in dit topic :wink:

Ik bedoel meer iets formeels, wetenschappelijk artikel oid.

 
Ja, je hebt altijd van die mensen die eerst een of ander wetenschappelijk artikel willen lezen voor ze iets geloven, en daar is opzich ook helemaal niks mis mee. Maarrr... Iedereen met een beetje gezond verstand die snapt toch wel dat iets natuurlijks als levertraan wat al honderden jaren met succes wordt gebruikt vele malen beter is dan een of ander pilletje dat gemaakt wordt in een fabriek/laboratorium ipv de natuur?

 
Ja dat snap ik allemaal wel.

Iemand vroeg erom in een discussie en het is wel handig om naar iets te kunnen verwijzen.

Op de originele website van WAPF staan volgens mij ook allerlei referenties naar studies.

Zelf ben ik met mijn zelfonderzoek ook altijd uitgegaan van het gezonde verstand en daar groei je ook in.

 
Ik heb de producten van Green Pasture (gefermenteerde levertraan) bekeken, via een link van deze website. Bij productbeschrijving staat een vermelding dat het niet geschikt is voor kinderen van onder de 4 jaar of vrouwen die bortsvoeding geven.

Mike heb jij hier andere ideeën over dan Green Pasture? Hierbij verwijs ik naar jou eerdere email:

Zie die pagina 'Vraag het Mike'. Daarin leg ik uit dat losse vit. D3 niet goed is en dat je er verstandiger aan doet om gefermenteerde levertraan van Green Pasture te gebruiken, liefst in combinatie met boterolie. Alles wat je moet weten staat al op die pagina uitgelegd, dus waarom vraag je nu naar de bekende weg? Je kunt hetzelfde product gebruiken voor je kinderen. Er is al een compleet product dus zoek niet verder en stop met twijfelen!

Mike

 
Op die site moeten ze zeer voorzichtig zijn. De VWA houdt in de gaten wat er op alternatieve websites wordt gezegd en geschreven. Unilever mag simpelweg liegen dat het barst door te beweren dat Becel al 50 jaar goed is voor hart en bloedvaten en dat Cup-A-Soup nu zonder smaakversterker is, terwijl ze simpelweg de benaming hebben vervangen door 'gistextract', maar o wee als een alternatieve fabrikant of importeur legitieme gezondheidsclaims doet over een product. Daarom zijn deze sites ultravoorzichtig met informatieverstrekking. Deze info komt niet van Green Pasture, maar vanuit een voorbehoud van de Nederlandse importeur om de VWA niet op zijn dak te krijgen.

Mike

 
Mike, begrijp ik goed dat de green pasture producten vlg jou geen gezondheidsrisico hebben voor jonge kinderen (1 kind van 4 jaar en 1 kind van 8 mnd. Ik wil mijn kinderen graag gezonde vitamine d geven, maar ben erg voorzichtig zoals je misschien kunt begrijpen.

 
Tja waarom zou het voor kinderen ineens anders zijn?! We hebben het hier over levertraan van vis. Het moet niet gekker worden zeg! Worden we ook nog bang gemaakt voor de natuur.

 
Bij die woorden van Lievergezond sluit ik me helemaal aan. Maar, om je gerust te stellen, hier de site van de Amerikaanse WAPF hierover:

http://www.westonaprice.org/cod-liver-oil/cod-liver-oil-basics

Citaat:

Quote:
Children age 3 months to 12 years: A dose of cod liver oil that provides about 5000 IU vitamin A daily, obtained from about 1 teaspoon of regular cod liver oil or ½ teaspoon of high-vitamin cod liver oil.


Mike

 
Een moeder die borstvoeding geeft moet dit sowieso goed slikken, zo geeft ze het door via de borstvoeding...

Vanaf 3-4mnd kun je inderdaad geven via het flesje, gewoon gekolfde melk en dan erdoorheen roeren. Of op lepeltje naar binnen lepelen, babies vinden dit vaak niet eens vies! Hoe natuurlijke reactie hebben ze nog!

Andere manier is smeren op de huid, gewoon op de billetjes, huid neemt ook goed vit A en D op, NCM heeft hier weleens e.e.a. over gezegd. Perfect manier als babies/kinderen het niet willen slikken...

Momenteel verdiep ik me in alles wat met babies, gezondheid en voeding te maken heeft, dus weer heerlijk veel informatie lezen en opnemen :)

Wil je iig deze meegeven:

http://www.nourishingourchildren.org/Articles.html

http://www.healingourchildren.org/

Er is zoveel info, hier ook nog goed boek:

http://www.mommypotamus.com/promo/order-nourished-baby-book/

Wil je meer dan laat het maar weten. Tientallen bronnen en links, teveel om te lezen eigenlijk :)

 
Goh Gerrit, hoe zou dat nou komen dat je je veel bezig houdt met baby's/gezondheid/voeding? :wink:

 
We hebben weer wat centjes dus ik wil nu levertraan gaan bestellen.

Wat is de beste keus want ik zie verschillende soorten staan.

Mike gaf al aan dat de combi met boter olie het beste is, maar wat is dan beter, levertraan en dan los de boterolie of de combinatie?

En wij hebben 2 kids kun je die dezelfde geven maar dan minder? Ik begreep 10.000 om 5.000?

 
Ik heb de gelei, levertraan met boterolie. En deze is een stuk gemakkelijker te nemen dan de gewone levertraan.

Hoe je deze kunt bestellen staat bij : handige adressen.

Volgens mij staat erop hoeveel je je kinderen mag geven.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan