Vitamine C

Biebs

New member
Hai,

ik had wat vragen over vitamine C.

Dit staat op voedingisgezondheid:

Dierlijke vitamine C is vetoplosbare vitamine C. Als een dier de wateroplosbare vitamine C (ascorbinezuur) opeet in planten wordt deze opgeslagen in verzadigd vet, palmitinezuur om precies te zijn. De combinatie van ascorbinezuur en palmitinezuur heet ascorbylpalmitaat, oftewel: vetoplosbare vitamine C. Niet alleen kan vetoplosbare vitamine C de bloed-hersenbarriëre doorbreken, in tegenstelling tot de wateroplosbare variant, het verzadigde vet beschermt de kwetsbare vit. C ook tegen beschadiging door verhitting. Daarnaast concentreren de dieren de vit. C, waardoor deze in veel grotere hoeveelheden in met name orgaanvlees voorkomen dan in groente of fruit.
Mike
Wij hebben de ascorbylpalmitaat door rode palmolie gedaan en dat nemen we nu dagelijks een theelepeltje van in combinatie met een wateroplosbare vitamine C. Zo gaat de vetoplosbare vitamine C (in de rode palmolie) naar de hersenen, door de hersenbloedbarrière heen en de wateroplosbare vitamine C wordt door het lichaam opgenomen.


maar ook dit:


Je kunt het zelf maken van rode palmolie en (GMO vrije) ascorbylzuur. Het gebruik ervan gaat door de hersenbloedbarriére, dus krijg je rechtstreeks zuurstof in de hersenen, het is compleet hersenvoer.
Gebruik daarnaast wel een wateroplosbare vitamine C, anders gaat het lichaam van de vetoplosbare vitamine C lenen.
En je wilt alles naar de hersenen hebben. Wateroplosbare vitamine C is o.a. rozenbottelpoeder en acerolapoeder.

Rode palmolie koop je bij de natuurwinkel, ascorbylzuur bij iherb: 1kilo of 454gram
Meng het half-om-half en gebruik het via een theelepeltje of in je smoothie. Het is wel heel zuur maar dat is ook een smaak.



Ik wil graag vitamine C gaan nemen, maar twijfel of ik nou accorbylpalmitaat poeder moet halen, of zelf moet maken met rode palmolie en ascorbyl zuur/ascorbine zuur.
Welke van de twee is mij niet duidelijk, of is het hetzelfde?

Wat is het verschil tussen ascorbyl-palmitaat en ascorbinepalmitaat?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan