Vitamine C vervangen voor H2o2 verstandig?

gaia36

New member
Ik heb hier regelmatig gelezen dat vitamine c in het lichaam word omgezet in h2o2.

Ik gebruik nu per dag 8000 mg vitamine c, omdat ik me hier goed bij voel.

Maar als het in het lichaam toch word omgezet in h2o2, is het dan niet verstandig en goedkoper als ik h2o2 ga gebruiken i.p.v vitamine c?

En hoeveel h2o2 moet ik dan nemen om de vitamine c te vervangen?

Wie heeft tips en raad?

 
Als het je goed bevalt, blijf het dan gebruiken. Het wordt niet allemaal omgezet in H2O2, het heeft nog een paar honderd! andere functies. Zoeken op internet levert heel veel info op. Dit bijvoorbeeld en zoek ook maar op Linus Pauling.

 
Wow, dat wist ik niet over vitamine C. Synthetische vitamine C is dus wel prima te gebruiken lees ik daar.

Wat moet ik nu geloven?

 
Niets geloven, maar zelf uitproberen. Vitamine C kan je ook als acerolapoeder innemen, dat is de acerolabes die gedroogd en fijngemalen is. Om aan dezelfde hoeveelheid vitamine C te komen. de acerolabes bevat ongeveer 1,% vitamine C,de poeder bevat ongeveer 10% vitamine C. Voor 10 gram vitamine C moetje dan 100 gram acerolabespoeder nemen.

 
Ik ben niet te beroerd (voelt in ieder geval niet zo) om synthetische vitamine C te proberen.

Ik heb ook al een pot acerolapoeder besteld, die komt deze week binnen. Kan ik het mooi gaan vergelijken.

 
Zijn er eigenlijk nog andere eigenschappen van acerolapoeder die nuttig zijn of is het enkel maar verkapte vitamine C?

 
Het kan zijn dat andere stoffen van de acerolabes de opname verbeteren, dat wordt waak beweerd. het gaat o.a. om biovlavoniden. Ik heb het zelf niet uitgetest.op deze website kan je het e.e.a. over acerola lezen. Er zitten wel een paar onjuistheden in de tekst, zo lijkt het alsof de synthetische versie ascorbaat is dat klopt niet. Ascorbaat is kan wel een synthetische versie zijn, maar ascorbinezuur is er ook in de synthetische versie.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan