Vitamine C douche

Webmaster

New member
Na mijn mislukte experiment met het installeren van een ozongenerator in mijn douche heb ik niet stil gezeten, daar weet Evan alles vanaf! Ik MOET en ik ZAL in zuurstofrijk water douchen! :twisted: Nou, ik heb gezocht en ik heb gevonden! :mrgreen: Wat dachten jullie hiervan?

http://www.showerfiltersuk.co.uk/2/Shower-Filters-UK.html

Ik heb hem besteld en hij is vandaag binnengekomen! Ik heb hem al op mijn koperen doucheslang geschroefd en morgenvroeg (of misschien wel vanavond) ga ik onder een straal water staan die rijk is aan vitamine C!

Vitamine C, zul je je afvragen, is dat niet een ANTI-oxidant? Wie mij volgt weet dat de term 'antioxidant' misleidend is. Lees wat er ik hier over schrijf om mijn logica te begrijpen:

Quote:
Misschien tijd om eens uit te leggen wat een vrije radicaal is. Dit is een losgeslagen molecuul dat uit balans is omdat het een elektron mist, dus geen negatieve lading meer heeft. In zijn honger naar een negatief geladen elektron zal een vrije radicaal de cellen beroven van zuurstof, omdat deze negatief geladen is en dus wel dat elektron heeft. Celveroudering en vorming van littekenweefsel zijn dus het gevolg van zuurstofgebrek op celniveau en dus kunnen vrije radicalen geen oxidatie veroorzaken.

Hoe kom je van vrije radicalen af? Door middel van oxidatie! Door zuurstof toe te voegen hoeft de vrije radicaal zijn elektron niet meer aan de cellen te onttrekken maar wordt dit 'gedoneerd', zoals dit in scheikundige termen genoemd wordt. Het negatieve elektron bindt zich aan het positief geladen proton en het molecuul is weer in balans en daarmee is de vrije radicaal geneutraliseerd. Dit is het magnetisme van Moeder Natuur, waarbij negatief zich aan positief bindt.

Een 'antioxidant' gaat vrije radicalen tegen door een elektron te doneren. Vanuit de foutieve gedachte dat vrije radicalen voor veroudering zorgen door middel van oxidatie (terwijl ze juist cellen beroven van zuurstof en dus oxidatie tegengaan) zijn we op de term 'antioxidant' gekomen. Dat krijg je als een oorlogsmodel loslaat op de geneeskunde. Een 'antioxidant' is in werkelijkheid dus een oxidant, want juist door toevoeging van negatief geladen zuurstof worden vrije radicalen geneutraliseerd. Oxidatie BEVORDERT dus verjonging en gaat littekenweefselvorming TEGEN!


Het beste bewijs dat een 'antioxidant' dus eigenlijk een oxidant is, is vitamine C. Vitamine C staat te boek als een 'antioxidant' maar verandert in je lichaam in... waterstofperoxide (H2O2)! En dat is een OXIDANT! Vanaf morgen sta ik dus elke ochtend te douchen onder water dat in mijn lichaam waterstofperoxide wordt. Zuurstofrijk water dus! EINDELIJK heb ik gevonden wat ik zocht, zonder allerlei ingewikkelde boor- en zaagmethodes met ozongenerators die van peperkoek zijn gemaakt! Gewoon de douchekop erop schroeven en klaar!

En er is nog 1 heel belangrijk ander voordeel verbonden aan douchen met vitamine C: zodra onzuiverheden zoals zware metalen, chloor, fluoride etc. in contact komen met vitamine C worden deze meteen geneutraliseerd! Dat komt omdat de ongewenste stoffen positief geladen zijn en vitamine C negatief geladen is. Net als vitamine C een elektron geeft aan een vrije radicaal, waardoor dit molecuul compleet wordt, zo neutraliseert vitamine C op natuurlijke wijze alles wat je niet in je kraanwater wil hebben! Je snapt natuurlijk wel dat vanaf nu deze douchekop overal mee op vakantie gaat!

Mike

 
Ik vroeg me echt af wat ik me moest voorstellen bij een vitamine C-douche, maar ik moet het dus heel letterlijk nemen...

 
Ik kon niet langer meer wachten en heb mijn eerste vit. C-douche genomen! Mijn bevindingen:

- Het water voelt fris en licht aan, echt een weldaad om onder te staan.

- Ik heb wat van het douchewater gedronken en het smaakt inderdaad ook fris en licht, dus bovenstaande bevinding wordt door de smaak bevestigd.

- Het water ruikt ook fris, de vit. C is te ruiken.

- Nu ik klaar ben met douchen voel ik me fris, warm (ik gloei helemaal!), energiek. Echt een geweldige manier om de dag mee te beginnen. Maar dat weet ik pas echt zeker morgenochtend natuurlijk!

Een aanwinst, als je het mij vraagt. Pinklady, Rapunzel, Joey, ikke en verder iedereen die zich regelmatig moe of lusteloos voelt, investeer eens in deze douchekop. Hij is betaalbaar en geeft je gezond, zuurstofrijk douchewater dat via je gfootste orgaan, de huid, je bloed binnenkomt en je cellen voedt. Wat wil je nog meer?

Mike

 
Update:

Ik heb nu al meerdere keren geniest en heb een lichte hoofdpijn. Het ruimt dus ook inwendig op! Daarnaast blijft het gloeiende gevoel aanhouden, overigens een prettige gloed. Het is dus ook een stofwisselingsversneller die je lichaamstemperatuur aanwakkert! Mijn vingers kloppen, dus het bloed stroomt volop naar de extremiteiten! Tenslotte voelen mijn handen heel glad aan. Het ruimt dus ook dode huidcellen op, waardoor je een heel zachte huid krijgt! Kan nu al niet wachten tot morgenochtend!

Mike

 
wow wat een ervaring! Heb al even gekeken, maar zag zo snel niet wat deze douchekop gaat kosten> ? kijk ik eroverheen?

 
Hmm, klinkt goed. Misschien schaf ik het wel aan in mijn nieuwe huis. Daar heb ik een ligbad, dus dan kan ik zelfs een vitamine C-bad nemen. Duurt wat langer om het vol te krijgen, maar dan heb ik vast ook wat.

 
Mike,

Fantastisch! Ik zat ook al tijden te denken of er gezondere manieren waren om te douchen. ALs ik in bad ga doen ik natuurlijk mijn ozongeneratortje aan, maar voor de douche had ik nog niks gevonden. De ozongenerator voor de douche is ook goed, maar ik wat een gedoe om dat ding aan te sluiten, zo handig ben ik niet. Dit is dus echt een super oplossing en ook nog zeer betaalbaar!

Hoe lang doe je ongeveer met 1 filter? En is je Martin Wirbler er ook op aan te sluiten?

Evan

 
Ik zat al te wachten op jouw reactie en wist dat je enthousiaat zou zijn! Geen idee hoe lang je doet met 1 patroon, ik heb het ding net een dag. Nee, de Martin Wirbler is vervangen door deze douchekop, het is of het een of het ander. Ik kies voor de zuurstof i.p.v. de werveling!

Mike

 
How long do the cartridges last ?

It depends on the quality of water in your area, water temperature, pressure and length of time you spend in the shower. Each filter can neutralize up to 3,000 gallons of chlorine in water and will last for over a month for a family of 4 showering daily for 10-15 minutes. The filter only releases the correct amount of Vitamin C to your water. When shut off, the vitamin c filter stops and prolonging its life.

Dus langer dan een maand voor een gezin van 4 personen, dat valt dus ook wel mee. Deze moet ik ook hebben! 8)

 
Zojuist weer onder de vitamine C-douche gestaan. OK, ik zei morgenvroeg, maar het voordeel van thuis werken is dat je een hele ochtend stinkend in je pyjama achter je PC kunt zitten!

Opnieuw een heel fris gevoel. Het water is echt boterzacht. Ik merk het nu alweer aan mijn zachte babyhandjes! Ik voel opnieuw een warme gloed van binnen en opnieuw voelen mijn handen warmer aan dan normaal. Als er zich nog andere verschijnselen voordoen hoor je dat van me!

Mike

 
Oei, ik gloei! :wink:

Deze douche verhoogt echt wel je metabolisme, geen twijfel over mogelijk! Mijn hele lichaam, van top tot teen (letterlijk!), voelt heerlijk warm aan!

Ik zat me net te bedenken dat het ascorbinezuur ook zal afrekenen met de overmatige calcium in het water, dat waterbedrijven toevoegen om de verzuring van de 'zuiverende' chemicalien tegen te gaan. Verder bedacht ik me dat je ook vit. C inademt, omdat je warm water gebruikt en dat gaat dampen, dus de longen kunnen er ook iets mee. Mijn vriendin ervaarde vanochtend een fris gevoel in de longen, ik ervaar een algeheel fris gevoel. Ze merkte net op dat ik zo'n rood hoofd heb, heb ik me verbrand of zo door te heet te douchen? Nee, er stromen liters bloed naar mijn hoofd! Mijn voorhoofd voelt ook superglad aan!

Tevens zullen schimmels op de muur of op het plafond geen schijn van kans meer hebben door dit water en zijn dampen. Ben ook benieuwd wat het gaat doen met kalknagels!

Mike

 
mmm....klinkt goed allemaal..

Er is ook een vit. C douche-kop in Nederland

http://biovion.wordpress.com/biovita-vitamine-c-douche-filter/

maar geen idee wat ie kost.

Dia.

 
Dia,

Goed speurwerk! Ik heb ze een mailtje gestuurd met als opmerking erbij "waarom dit niet gewoon op de site vermelden, dat is een stuk handiger". Ik kon het niet laten!

Mike

 
ja..ik heb daar ook een hekel aan....Je wilt toch gewoon weten wat het kost..????

Heb als alternatief vanochtend een schep vit. C poeder in een emmer water

gedaan...

resultaat...jeuk ;-(((

Dia.

 
Onze zoon van 22 zei vandaag: "Word je soms adhd van dat water, of zo?" Hij voelde zich superenergiek na het douchen! :)

Mike

 
haha, wat een uitvinding! Die staat ook op mijn verlanglijstje!

Je vervangt dus de filter begrijp ik, maar deze bezit dan al vit C of moet je deze toevoegen? misschien hele domme vraag...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan