Vit D, viseitjes, waar kopen?

G

Guest

Guest
Ik lees net de post van Sarah, thehealthyhomeeconomist over viseitjes als een goede bron van vit D en ik zou niet weten waar ik ze zou kunnen kopen. Ik kan me herinneren dat Hema vroeger kleine potjes had maar zaten daar conserveringsmiddelen in?

Eten jullie viseitjes en waar haal je ze?

 
Moeten ze normaal gezien in de supermarkt hebben en dat heet kaviaar. Er zitten veelal E-nummers in, maar ik heb ook zalmeitjes gevonden in de Delhaize (België) zonder conserveermiddelen in.

 
De link van de haringkuit is alleen toegankelijk voor verkoop aan winkeliers.

Iemand nog een winkel/ tip waar eitjes zonder e-nummers en andere troep te koop is??

 
Je kunt rauwe viskuit vinden bij de visboeren op de Albert Cuypmarkt in Amsterdam. Is niet duur: €4/kilo ofzo.

 
Ik heb het ook wel eens gewoon op de markt gehaald, en dan niet bij de eierboer natuurlijk he. ;-)

 
@ Collin

Bedankt voor je tip! Ik heb contact opgenomen met de visboer in de dorpstraat, hij gaat t bestellen.

@ Dennis

Ik las het idd. Het was geloof ik niet in zijn geheel een succes. Er zaten wat mindere eitjes tussen toch??

 
Ipv eitjes had de visboer verse kuit meegenomen.

Zou dit te vergelijken zijn met visseneitjes?

Waar ik benieuwd naar ben is of iemand eens hom heeft gegeten en waar smaakt??

 
Cham, ik vind hom niet lekker, maar misschien is dat persoonlijk. De smaak kan ik niet vertalen maar weet dat ik het niet voor herhaling vatbaar vond.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan