Vit C plas je niet uit, deze meneer ontdekte vit C

Deze meneer heeft er een heuse scriptie over geschreven. Aan de hand van het werk van Linus Pauling,

www.promootio.nl/floor/Griep.TXT

Deze tekst komt ook van deze man, zie ook reacties.

http://zaplog.nl/zaplog/article/wat_we_van_vitamine_c_vooral_moeten_onthouden

Let wel op het gaat om ascorbinezuur en zou werken omdat het een zuur is!

Ascorbaat wat ook als vitamine C wordt verkocht zou giftig zijn.

 
Die man beweert ook dat hij in de 60 is en zo glad als een aal omdat vitamine C zorgt voor een goed bindweefsel.

Vroeger kreeg men ook scheurbuik door een vitamine C gebrek.

Ook interessant. Door een genenfoutje zouden wij ons eigen vitamine C niet meer zelf aan maken, veel dieren doen dat namelijk wel.

 
De natuur maakt geen genenfoutjes.

Scheurbuik komt niet door een gebrek aan vit. C. Ascorbinezuur dankt er zijn naam aan: a-scrobine, anti-scheurbuik. Scheurbuik ontstond bij matrozen door consumptie van scheepsbeschuit (granen) boordevol fytinezuur. Vit. C gaat scheurbuik tegen omdat het het schadelijke fytinezuur wegoxideert.

Mike

 
Het probleem is dat synthetische vitamine C erg onstabiel is en dus snel ineffectief wordt. Daarom haal ik vitamine C alleen uit natuurlijke bronnen.

 
Mike ik hoorde je op gezondheidsradio zeggen dat Pauling ascarbaatzuur gebruikte.

Zover ik weet dronk hij zijn Vit c altijd met baksoda om natriumascorbaat te vormen.

Ik zit tegenwoordig weer lekker aan de acerola, en ben nu erg ben ik benieuwd naar de co-factoren van vit C in de natuurlijke complete vorm. Henk had het over een artikel of boek of iets dergelijks waar dit in werd beschreven. Heeft iemand toevallig een link of meer informatie?

Peace

 
Vraagje over vit c poeders...

Ik ben aan het uitzoeken waar deze vit c poedes v gemaakt zijn.. Worden ze gewonnen uit glucose? Bevatten ze dan ook nog suikers?

Ik heb het dan over asorbic acid..

Mogelijk zijn ze dan erg suiker en kh rijk of verlies je de voedingswaarde in het proces om er poeder v te maken?

Hoop dat iemand me het kan uitleggen

 
Stel dat er nog wat suikers inzitten. Je gaat hier toch geen kilo's per dag van eten? Dat ene grammetje koolhydraten per dag zou ik me niet zo druk over maken. De voordelen zullen zeker opwegen tegen de nadelen

 
dat is waar, ik vind vooral de bron belangrijk

ik ben opzoek naar een vorm die niet van mais komt, echter wordt dit niet goed aangegeven.. :(

 
Dit zijn twee natuurlijke vormen en niet duur!!

http://ayurveda-totaal.com/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,610/category_id,21/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,42/lang,nl/

http://healthxl.eu/nl/natuurlijke-supplementen/vitamines-mineralen/truly-natural-vitamin-c.html

 
Deze neem ik tegenwoordig:

Ascorbyl Palmitate, vet oplosbare vitamine c. Klik hier

het schijnt opgeslagen te worden in je orgaanvet, waar door het langer in het lichaam blijft dan de wateroplosbare variant.

Ik neem het al een tijdje en nog geen enkele verkoudheid of iets dergelijks nog meegemaakt terwijl ik hiervoor de water oplosbare variant slikte en nog wel soms lichte klachten had. Ik nam eerst 2-3 gram en nu 1-1.5 gram per dag. Kan misschien iets anders zijn maar het valt me wel op.

 
Een stukje uit een boek van Tinus Smits, een homeopatische arts die heel veel kinderen heeft genezen van autisme.

In zijn behandelingen nam (water- en/of vetoplosbare) vitamine C een hele belangrijke plek in.

Hier een stukje uit zijn boek: 'Autisme, de wanhoop voorbij'. Zeer de moeite waard om te lezen.
Quote:
Vitamine C dringt niet zo gemakkelijk door tot in de hersenen, aangezien de hersenbarrière alleen doordringbaar is voor vetoplosbare stoffen. Zo beschermen de hersenen zich tegen giftige stoffen. Door het in vet oplosbare vorm toe te dienen (ascorbyl palmitaat) lijkt het mogelijk een grotere hoeveelheid naar de hersenen te transporteren. Om te voorkomen dat het lichaam een te groot deel van dit vetoplosbare vitamine C verbruikt in andere delen van het lichaam of het omzet in water oplosbare vitamine C, schrijf ik ook altijd de wateroplosbare voor in ascorbaat-vorm. Deze variant is de niet-zure vorm, gebonden aan een mineraal als calcium, potassium, magnesium of zink. Dit maakt het ook mogelijk mineralen voor te schrijven in combinatie met vitamine C. De niet-zure vorm van vitamine C wordt over het algemeen beter verdragen. Een erg belangrijke, zo niet de belangrijkste functie van vitamine C, is het verminderen van oxidatieve stress in de hersenen. Deze vermindering wordt tot stand gebracht door het opruimen van vrije radicalen en de methylering (is een organische reactie) van verschillende stoffen. In de VS wordt hiervoor met veel succes methyl-cobalamine (methyl-B12) gbruikt. Een schaduwzijde daarvan is echter dat er een aantal bijwerkingen is en dat deze stof twee keer per week of dagelijks moet worden geïnjecteerd. Bovendien is dit medicijn in Nederland (nog) niet toegestaan.

Het belang van methylering is voldoende duidelijk gemaakt. Het is nog te vroeg om te beweren dat ascorbyl palmitaat dezelfde resultaten zal opleveren als methyl-B12. Alhoewel methyl-B12 als een enkelvoudige therapie wordt gebruikt, gebruik ik ascorbyl palmitaat alleen als een onderdeel van mijn combinatietherapie. Soms levert de combinatie van vet oplosbare en water oplosbare vitamine C, zonder enig andere therapie, zeer positieve resultaten op, zoals de vader van een autistisch kind kortgeleden mededeelde: 'Sinds onze zoon begon met het gebruik van vitamine C is zijn intellectuele ontwikkeling met sprongen vooruitgegaan. Op school kan hij op een hoger niveau presteren en hij leert zelfs lezen en schijven, iets waarvan we eerder dachten dat dit onmogelijk zou zijn. We zijn erg enthousiast geworden over het gebruik van vitamine C.'


Hier schrijft Tinus Smits het volgende:
Quote:
Van vitamine C is bekend dat het veel effecten heeft op het menselijk lichaam. Effecten die ook belangrijk kunnen zijn voor autistische kinderen:

1. Het neutraliseer oxidanten (oxidatieve stress), zoals hydroxyl radicalen (OH-) en regenereert vitamine E voor hergebruik.

2. Als vitamine C deelneemt in antioxidatieve processen, zijn de ascorbate radicalen die worden geproduceerd, relatief onschadelijk omdat zij nog oxidatief, noch reductief zijn en gemakkelijk zijn om te zetten in actieve ascorbaten.

3. Het stimuleert de uitscheiding van koper en helpt zo stress te verminderen. Alle autistische kinderen hebben een verhoogd koperniveau, zoals is aangetoond door het Pfeiffer Treatment Center, Naperville, Illinois.

4. Uitscheiding van zware metalen, zoals kwik, lood, cadmium en nikkel worden gestimuleerd.

5. Het is nodig voor de vorming van L-carnitine. Dit is binnen de cel nodig voor het normaal kunnen omzetten van vetten in energie

6. Het helpt de foliumzuurstofwisseling door foliumzuur om te zetten in folinezuur.

7. Vitamine C zorgt ervoor dat de ontlasting van ernstig geconstipeerde kinderen minder vast wordt en stimuleert de darmwerking. Een te hoge dosis kan diarree veroorzaken, maar is verder onschuldig.

Dit zijn slechts enkele van de bekende effecten, maar het vermoeden bestaat dat er nog veel meer onbekende werkingen zijn van deze miraculeuze vitamine.


Ook uit het boek:
Quote:
Vitamine C lijkt ook een belangrijke rol te spelen in de bescherming van kinderen tegen de nadelige effecten van vaccinaties en andere gebeurtenissen die leiden tot stress. De Australische arts Dr. Archie Kalokerinos constateerde een verdubbeling van het aantal sterfgevallen onder de kinderen van de Aboriginals na een vaccinatiecampagne. Mensen zijn niet in staat zelf vitamine C aan te maken en zijn afhankelijk van opname uit bijvoorbeeld voeding. Daarom is het dus nodig in stressvolle situaties, waar meer vitamine C wordt verbruikt, extra in te nemen. Denk dan aan situaties zoals bij vaccinaties, infecties of andere ziekten, emotionele sress en dergelijke. Toen Dr. Kalokerinos begon met het geven van vitamine C aan de Aboriginal-kinderen lukte het hem de kindersterfte die op dat moment ongeveer 50 procent was, te reduceren tot praktisch nul.


Lia

 
Quote:
Deze neem ik tegenwoordig:

Ascorbyl Palmitate, vet oplosbare vitamine c. Klik hier

het schijnt opgeslagen te worden in je orgaanvet, waar door het langer in het lichaam blijft dan de wateroplosbare variant.

Ik neem het al een tijdje en nog geen enkele verkoudheid of iets dergelijks nog meegemaakt terwijl ik hiervoor de water oplosbare variant slikte en nog wel soms lichte klachten had. Ik nam eerst 2-3 gram en nu 1-1.5 gram per dag. Kan misschien iets anders zijn maar het valt me wel op.


Lijkt mij dat deze synthetisch is? Is een natuurlijke zoals acerola niet beter?

 
Mike heeft hier al eerder over gepost:
Quote:
Over vetoplosbare vitamines gesproken, zeer onderbelicht tot nu toe op het forum is de vetoplosbare variant van vit. C, ascorbylpalmitaat. Dit is de oorspronkelijke vit. C die de oermens binnenkreeg via orgaanvlees. Het is ook als supplement in poedervorm verkrijgbaar:

http://www.gezondeshop.nl/supplementen/vitaminen/vitamine-c-als-ascorbyl-palmitaat.html

Let wel, dit poeder met vet vermengen als bijv. volle yogurt, volle kwark, etc.!

Mike



komt uit deze post.

Lia

 
Ja, alleen in die post staat ook een vraag of het chemisch of natuurlijk extract is, en daar is ook geen antwoord op gegeven.

Dus dan nog steeds mijn vraagt wat is beter? De chemisch vervaardigde stof (vetoplosbare variant) of de natuurlijke acerola poeder (wateroplosbare variant)

 
Dank voor jullie reacties,

Ik denk dat de bron van de (synthetische) vit c erg belangrijk is, niet overal wordt dit aangegeven helaas :(

Ik ben dan ook benieuwd waar die vet-oplosbare vit c uit gewonnen wordt.

De natuurlijke varianten, acolera, acai, rozenbottel zijn natuurlijk completer, maar ook wel erg koolhydraat rijk!

 
in orgaanvlees zit toch veel meer vitamine C dan in plantaardige vorm dacht ik een keer gehoord te hebben van Mike?!

 
Vitamine C is een belangerijke anti-oxidant. Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit waar het uit gewonnen wordt. Als je het maar binnen krijgt.

 
Interessant Caveman! Het proberen waard lijkt me. Ga ik ook bestellen denk ik, maar dan in poedervorm, die link van Poekie die Mike ooit al eens gepost heeft.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan