Vit C plas je niet uit, deze meneer ontdekte vit C

Ikzelf heb "genoeg gelezen" om dit in geen enkele niet-voedsel vorm in te nemen. Maar ja, dat is puur voor mezelf.

Ik heb tevens al gelezen dat Vit C wel degelijk wordt aangemaakt in een *gezonde* darm. Gezien niemand die heeft, zullen ze dat ook niet snel ontdekken ;)

Dat er iets van aan kan zijn, of mss nog op een andere manier, kan eventueel blijken uit iets dat ik van ergens noteerde:

"David wrote:
When there is adrenaline, there is also Vit C! And they don't know how that's possible.


 
Ik ben een boek aan het lezen van dr. John R. Lee, arts: Menopauze, alles wat je dokter je niet vertelt.

Daar verwijst hij ook naar bijnieruitputting. Goede voeding is heel belangrijk voor de bijnieren maar in het bijzonder ook vitamine C.

Daar zo'n beetje 'iedereen' bijnieruitputting heeft moeten we allemaal massaal aan de vitamine C.

Zit trouwens ook in orgaanvlees.

Lia

 
Cham, hoe voel je je erbij dan? Heb je die van NOW? Ik heb die nu thuis, maar nog niet gebruikt.

Ik eet 1x per week lever Poekie, maar ik dacht voor extra vitamine C leek deze mij erg goed. Alleen heb ik 1x een zeer negatieve ervaring met een supplement gehad (5htp... iets heel anders dan ascorbyl palmitate hoor, maar toch...) en daarom een beetje bang voor supplementen.

 
Voor degenen die er nu mee bezig zijn... Zijn jullie dit al eens tegengekomen?

Quote:
Ascorbic Acid is made from sugar and acetone (nail polish remover!)


Ook "lye" & "sulfuric acid" zouden er nog inzitten.

bv kort vermeld in http://foreverhealthy.net/html/about/about.asp

Al meerdere keren tegengekomen, maar ik zou graag de originele bron willen kennen (ook nog geen search gedaan eigenlijk...)

Kennen jullie ook de Belgische Dokter Lecompte die hiermee 1000 jaar hoopte te worden? :) Het zijn er toch nog 78 geworden, dus meer dan 15 jaar is ie er niet mee verloren ;)

 
Nog eentje uit de stapel:

Patrick Flanagan wrote:
All antioxidants give up their electrons at different levels. Vitamin C is an antioxidant that gives up electrons but when it becomes oxidized, it itself becomes a free radical and now it wants to steal electrons. Pycnogenol or Vitamin E will give up electrons to Vitamin C and become free radicals themselves but not as harmful as the Vitamin C free radical was. This is what is known as the electron cascade and it is why a broad spectrum of antioxidants, including selenium, is needed.


 
De zwarte bes is ook iets om naar te kijken in geval van vit c, maar ook vanwege nog meer antioxydanten:

http://www.fruitbedrijfgoense.nl/in...dheid-&catid=50:publicaties&Itemid=78

Quote:
In zwarte bessen zit veel vitamine C. Een portie van 100 gram zwarte bessen is goed voor ruim 214% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine C. Zwarte bessen bevatten het hoogste gehalte vitamine C van alle fruitsoorten.


http://www.healthinstitute.nl/zwarte-bessen.html

Quote:
Het gezondste fruit op de wereld is geen zeldzame exotische vrucht met een naam van zestien lettergrepen. Het is de doodgewone zwarte bes. Onderzoeker Derek Stewart van het Scottish Crop Research Institute heeft vastgesteld dat de zwarte bes meer vitaminen, mineralen en antioxidanten bevat dan twintig andere onderzochte soorten fruit. Hiermee stoot de alledaagse vrucht de braam en de goji bes van de eerste plaats.


http://www.gezonderafvallen.nl/page/613/zwarte-bes-gezond.html

 
@lay,

Nee ik heb de "vetoplisbare" van AOV.

Lastig te zeggen of het al dan niet werkt omdat ik ook aan de h202, gewone vitamine c, levertraan zit. Ik voel me bij dit alles Inc. De voeding goed.

Slik het dus op gevoel..

 
Quote:
Wat doe jij zelf om aan voldoende vitamine c te komen?



Ik heb geen idee of ik voldoende krijg. Als ik iets binnenkrijg maar ik mij er verder niet druk om (maar ik ben ook niet hypergezond of zo ;) ).

Als ik het niet vergeet is het eerste wat ik drink 's morgens wel lauw water met het sap van een halve of hele citroen erin en/of sole.

In de verhalen dat we het zelf niet aanmaken staat ergens ook dat het elke zoveel uur (4u?) opgebruikt is, dacht ik? In dat geval kan je steeds wat sap in je water doen doorheen de dag.

Dit stukje zie je ook hier en daar overgenomen worden van één of andere mij onbekende bron:
Quote:
In 1928, a young Hungarian Dr. Albert Szent-Gyorgi was investigating oxygen reductase factors. One that he discovered in food he aptly named hexuronic acid based upon its actual structure and substance. It was only a mild oxygen reductase factor so he tossed it aside.

In 1931 Hoffman-La Roche (now just called Roche) came to him and said they had a cheap process to synthesize that substance and wanted to find a way to make money with it.

Making a long story short they rigged a study to "prove" that substance was "vitamin" 'C'. Part of the rigged study was with lemons.

The 'C' in "vitamin" 'C' stands for CON.

It should be of interest that Szent-Gyorgi later admitted that the "ascorbic acid" was not in fact the anti-scurvy substance it was claimed to be but by then nobody would listen.

The alleged "vitamin" identified as 'C', ascorbic acid, and the antiscorbutic factor is an innocuous portion of food that serves as a treatment in some -- though not all -- instances for scurvy and other conditions and functions.

There is NOTHING that "vitamin" 'C' accomplishes as a primary need. It is only a secondary or back-up substance. EVERYTHING credited to "vitamin" 'C' is actually accomplished by other means more readily and simply.

Furthermore, in larger quantities it is actually an immune suppressant.


There is a reason that humans do not produce their own "vitamin" 'C'. It is not a genetic defect. It is a superior design. This make sense, considering many humans would not have had any dietary source of "vitamin" 'C' for much of their existence.



http://activenocarber.myfreeforum.org/sutra49506.php#49506

 
Erg interresante info Ghee.

Vorr wie het nog niet wist
Quote:
Mike ik hoorde je op gezondheidsradio zeggen dat Pauling ascarbaatzuur gebruikte.

Zover ik weet dronk hij zijn Vit c altijd met baksoda om natriumascorbaat te vormen.

Deze niet zure vorm is dus VET oplosbaar.

Peace

 
Debsy volgens mij is ascorbinezuur prima voor gezonde mensen met een loden maag.

Ikzelf kan er gewoon niet tegen: ik word na inname misselijk, dus ik neem eentje gebonden aan een mineraal, in mijn geval calcium.

 
Ben erg benieuwd naar de mechanismen die vitamine c grotendeels overbodig zouden moeten maken.

Peace

 
Quote:
Ben erg benieuwd naar de mechanismen die vitamine c grotendeels overbodig zouden moeten maken.


??? Heb ik iets gemist? Kun je dit wat duidelijker uitleggen?

 
Ik denk ook zeker dat het wat doet,

immers als ik begin ziek te worden en elk uur een theelepel vit c neem, dan is het zo voorbij :)

Maar mike,

Weet je wat meer te vertellen over ascorbic acid?

 
En Mike hoe kijk jij naar Ascorbyl Palmitate? De vetoplosbare variant? Ik moet je toegeven sinds ik dus hier aan zit, 1.5gr per dag, heb ik nog geen enkele verkoudheid/keelpijn of iets in die trend gehad(iedereen om mij heen wel) en dit is eigenlijk wel vrij normaal voor mij... meestal met omslag van het weer. toen ik de wateroplosbare variant nam was ik een paar x nog verkouden geweest.... misschien had dit met ontgifting te maken. Maar het valt me wel op.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan