Vit. B-12

R

Romagi

Guest
Ik ben al lange tijd aan het zoeken wat de beste vit B 12 zou zijn om toe te voegen, maar vind het ingewikkeld. Adenosyl cobalamine (dibencozide) is aanwezig in celmitochindrien. Methyl cobalamine vooral in bloedplasma en celcytoplasma. Bij mij is uitgependeld dat ik B-12 dibencozide nodig zou hebben. Maar anderzijds weet ik dan niet of er een onbalans in het lichaam kan ontstaan en of dat uberhaupt een probleem zou kunnen geven. Of plas je dan een teveel gewoon uit? En dan: mag vit B-12 synthetisch zijn? Wie het weet mag het zeggen.

 
Dag Liesje,

Al overwogen om deze vitamine hoofdzakelijk uit je voeding te halen en met een supplement aan te vullen ?

Vitamine B12 is vooral aanwezig in dierlijke producten zoals (rood) vlees, vis, gevogelte, melk en eieren. Foliumzuur is verder ook rijkelijk aanwezig in bladgroenten, citrusvruchten, bonen en peulvruchten.

Uit de literatuur die ik ingelezen heb blijkt meerdere malen dat injecties minder effectief zijn dan de tabletvorm. Het meest effectief zijn de zuigtabletten. Wat je misschien

Een goed supplement die op basis van dibencozidebasis is samengesteld, is volgende :

http://www.bonusan.nl/vademecum/dibencozide_co_enzym_b12.html

 
Ik zelf spuit met hydrocobalamine .dit moet je in de spier spuiten waarna het in de lever omgezet wordt in metyl en weer voorzichtig teruggegeven wordt aan de bloedbaan .

Het slikken van metyl is volkomen nutteloos want dat werkt maar even en verlaat je lichaam weer even snel omdat het niet opslaat in je lever .

 
@aMijnlijf. Misschien is er bij U via een arts een B-12 probleem geconstateerd? Bij mij is B-12 uitgependeld, ik was jaren vegetarisch en ik heb een darm-operatie gehad. Via de huisarts heb ik het nooit laten controleren. Ik heb nog even gegoogeld www.home.kpn.nl/hindrik de jong en nog verschillende sites maar ik werd er niet veel wijzer van.

 
Na lang zorgvuldig onderzoek, slaagde arts Hans Reijnen erin het grote probleem van het Vitamine B12-tekort bij zijn patiënten op te lossen.

En die oplossing bleek, zoals wel vaker, heel slim en simpel. En relatief goedkoop. Want na dagelijkse toediening van de twee juiste vormen van Vitamine B12 in zuigtabletvorm in een bepaalde volgorde konden vele (echt ernstige) gezondheidsklachten, zowel geestelijk als lichamelijk, van zijn patiënten in relatief korte tijd eindelijk, deels of zelfs in zijn geheel, worden opgelost.

Want via die juiste, zorgvuldig geselecteerde, zeer effectieve vitamine B12-zuigtabletten in de mond, omzeil je dus in één klap dat lastige probleem van het niet kunnen omzetten van vitamine B12 via de dunne darm naar de bloedbaan. In de mond komt vitamine B12 direct via het mondslijmvlies in de bloedbaan. En dan kan het eindelijk weer zijn werk gaan doen.

bron

http://vitamineb12nu.nl/vitamineb12-onderzoek.php

 
Heb laatst laten prikken op B12.

Volgens de uitslag was de waarden goed maar dat wil dus helemaal niets zeggen want als de b12 uiteindelijk niet opgenomen wordt in je lichaam dan weet je nog niets.

Ik vind dat onderzoek en de therapy van Hans Reijen zeer verhelderend..........

Door de juiste gedoseerde en in de juiste volgorde ingenomen vitamine B12 zuigtabletten, verdween na relatief korte tijd, bij de meerderheid van de onderzoeksgroep, namelijk zo’n 80% van de 540 personen, de ene na de andere ernstige chronische klacht, ziekte, afwijking, stoornis ten dele, voor een flink gedeelte. of zelfs in haar geheel!

Voor velen onder ons die kampen met jarenlange gezondheidsklachten kan deze nieuwe specifieke Vitamine B12 zuigtablet- aanvulling het verlossende nieuws van "GETTING YOUR LIFE BACK!” betekenen.

bron

http://vitamineb12nu.nl/

 
Heliodoro.

Quote:
Heb laatst laten prikken op B12.

Volgens de uitslag was de waarden goed maar dat wil dus helemaal niets zeggen want als de b12 uiteindelijk niet opgenomen wordt in je lichaam dan weet je nog niets.


dit snap ik niet echt, als je bloed onderzoek aan geeft dat je genoeg B12 hebt dan is het toch op genomen? als er iets opgenomen word dan praten we toch over:"door het bloed opgenomen? of is er nog iets anders dat de B12 nog uit het bloed moet opnemen.. de lever ofzo?

 
Probeer eerst je maagzuur te verhogen. geen maagzuur = geen B12 opnemen

http://vitami.nl/product_info.php?cPath=525&products_id=2592&gclid=CKXox_ngsrwCFQ3JtAodDwoAGg Dit product raad ik je aan als je bijnieren nog niet sterk genoeg zijn om voldoende maagzuur te produceren.

En geen chlorella of spirulina slikken dit gaat de opnamen van B12 tegen

Wil je je lichaam van extra zuurstof voorzien gewoon H2o2 gebruiken.

En keltischzeezout gebruiken.

 
Quote:
dit snap ik niet echt, als je bloed onderzoek aan geeft dat je genoeg B12 hebt dan is het toch op genomen?


B12 in je lichaam kan op verschillende manieren gemeten worden. Als je je b12 gewoon laat testen, dan meet je inderdaad de waarde in het bloed. Maar, daar heb je nog niets aan, je moet de waarde in je cellen weten. Hiervoor moet je je actief b12 laten testen, maar dat wordt bijna nooit gedaan. Daarnaast moet je ook je homocysteïne of ... (Vergeten) laten testen.

Het is een ingewikkeld verhaal, ik vergeet ook altijd hoe het precies zit. Dokteren zijn zelf ook slecht op de hoogte, mijn arts weigerde de eerste keer de goede testen te doen. De tweede keer gaf ze toe dat er ondertussen nieuwe inzichten waren en kreeg ik wel een de gevraagde testen.

Die site van Hendrik de jong bevat alle informatie hierover, completer en juister dan mijn informatie hierboven.

 
Maarten, als iets in je bloed zit geeft dat nog geen garantie dat het in de cellen wordt opgenomen.

 
Wat is dan wel een goede methode om zoiets te meten? Een levende bloed analyse?

Hier lees ik trouwens iets over de actieve B12 test: http://stichtingb12tekort.nl/wetenschap/stichting-b12-tekort-artikelen/actief-b12-een-nieuwe-test-om-vitamine-b12-te-bepalen/

 
robinAlexander.

ik zelf heb zover ik weet geen B12 tekort maar mijn vader had in april 2013 een actieve waarde van 26 en in juli dat jaar 28 (ik wist zelf niet dat dit gemeten was maar moederss hoorde dus van Ron fonteine nu pas dat het te laag was, moet minimaal 36 zijn)

chlorella of spirulina nog nooit gehad, al adviseerde ron deze weer wel..

keltischzeezout word veelvuldig gebruikt, in eten en solle.

H202 ook niet, en heeft dit een bijdrage aan de B12 opname, of gewoon omdat je het goed spul vind.

melca.

ok, maar de actieve word ook uit het bloed gemeten toch? maar ik snap je punt, de niet actieve vorm word vaak naar gezocht, als de 'gewone' B12 goed is en de actieve te laag dan lijkt het probleem vooral in de omzetting te liggen, wat bij vitD ook het bekende probleem is geloof ik.. beide worden in de lever in een actieve vorm omgezet toch? is dit dan ook te verhalen bij niet optimale lever functie.. zo ee n idee.

ik wil altijd graag weten hoe iets precies werkt.. maar bv vitD heb ikme pas wat is verdiept en dan komt er zóóó veel bij kijken.. veel verschillende soorten enzo, zal bij de B vitamines ook wel zo zijn :lol:

bedankt julie voor de rracties, ik ga de links/namen lezen/zoeken.

oja robinAlexander, die supla van betaine HCL met de velen enzymen is wel een heel goed idee ja ik zal eens horen of hij dat wil proberen.

 
Mijn B12 vit. zijn gecontroleerd (bloed afgenomen) en de uitslag is

400 pmol/l ref.waarden 140 - 490.

Mijn arts zei dat het aan de LAGE kant is maar volgens mij vergist hij zich.

Als het laag is moet ik in de buurt van 140 zitten denk ik. Ik herken me ook niet echt in de genoemde klachten.

Dus zou 400 pmol/l goed zijn toch?

 
Liesje,tussen 400 en 500 pmol/L is goed ,al zegt dat niet alles ,het gehalte actieve B12 in de cellen zegt meer ,als je je niet herkent in de symptomen is het goed

 
Dag Liesje,

De uitslagen van bloedanalyses zijn niet alles zeggend. Pas bij een groot tekort aan B12 wordt dit in de bloeduitslagen zichtbaar. Deskundige artsen geven aan dat een actief B12 test ook niet altijd betrouwbaar is. Om deze reden worden er bij deze manier van testen heel wat mensen met een B12 tekort gemist.

Er is ook nog een groot grijs gebied waarbij er toch klachten kunnen optreden die duiden in de richting van een B12 tekort. Er zit kans in dat je met de waarde van 400 toch een B12 tekort hebt. Een tekort wordt nl. het eerst zichtbaar op weefsel- en celniveau.

Werd er bij de bloedanalyse naast B12 gecontroleerd op foliumzuur ? In het geval deze waarde te hoog is kan de uitkomst van B12 hierdoor totaal vertekend zijn waardoor de uitslag onbetrouwbaar is ! In dat geval speelt er dan toch een B12 tekort en dan is aanvullen van het tekort heel belangrijk.

Meer hierover zie volgende links :

http://www.natuurdietisten.nl/news_article.php?cod=414

http://stichtingb12tekort.nl/wetens...de-diagnose-van-een-vitamine-b12-deficientie/

http://hhhpraktijk.nl/node/143

http://home.kpn.nl/hindrikdejong/samenvatting.htm

 
Die vit. B 12 zit me toch wel dwars. Mijnlijf (zie hierboven) zegt dat hij zelf spuit. Gaat dat dan in samenspraak met de arts? Kun je zomaar zelf vit B12 kopen en spuiten?

Ik zie echt wel verschillende aanbevelingen.

Ik voel er veel voor om niets te doen momenteel en gewoon volgend jaar nogmaals te laten kontroleren.

Zijn er mensen die van spuiten en/of slikken betere waardes hebben resp. minder klachten?

 
Dag Liesje,

Hier een concreet geval van een B12 tekort in het gezin. Nu een dag of 10 met zuigtabletten op maat bezig en wij kennen ons kind niet meer terug. Het valt ook de juffen, de fysiotherapeute en de logopediste trouwens op.

Eet nu eindelijk goed, is opvallend alert, heeft veel meer energie, concentreren en leren lezen gaat beduidend beter dan voorheen. Klaagt niet meer over momenten van een verminderd gezichtsvermogen en pijn in de beentjes en met het gewicht gaat het ook de goede richting uit !

Let er even op dat methylcobalamine de best opneembare variant is. 1000 mcg hiervan per dag kan al volstaan. Bij ons kind is het een combinatie van foliumzuur en methylcobalamine wat er ingenomen wordt. Zelf zie ik er op toe dat de dagdosering niet te hoog is. Momenteel wordt een dosering van 2500 mcg per dag aangeboden in combinatie met 1 capsule pancreasenzymen voor elke maaltijd.

 
@RobinAlexander

Quote:
En geen chlorella of spirulina slikken dit gaat de opnamen van B12 tegen


Ik lees hier dat chlorella juist de best opneembare vorm van o.a. B12 bevat.

Yep, weer Dr. Klinghardt ;-)

Mark

 
Wat ik me wel eens afvraag: waarom is vitamine B12 een wateroplosbare vitamine (net als de andere B-vitemines), maar zit het voornamelijk in vette (want dierlijke) producten? Weet iemand dat?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan