visolie is gif

blumchen21

New member
ik zag op fb pgina van vaccinvrij een discussie over visoliecapsules. deze zouden gif zijn en ze bevatten kwik volgens Anneke Bleeker (schijfster van het boek Help, er zit een pastinaak in mijn soep). deze pillen zouden zelfs kankerverwekkend zijn. zelf neem ik levertraan van greenpastures en mijn 3 jarige zoon krijgt de vloeibare vaiant met kaneelsmaak en Minami Mor DHA Mini. ik lees goede verhalen over greenpastures en dit is het eerste negatieve stukje die ik lees. hoe denken jullie hier over?

 
Ik weet nog of we zo ver moeten gaan om ze als puur kankerverwekkend gif te bestempelen, maar de meeste visolie is goedkope, bewerkte rommel en dus zeker niet goed voor je. Jij hebt de enige juiste, die van Green Pasture (Blue Ice), dus wat zou je je dan nog druk maken om andere als je al de beste hebt?

Mike

 
de visolie van Minami Nutrition is afkomstig uit de wateren rond Antartica. Geen reden tot bezorgdheid dus.

 
Quote:
ja maar volgens haar is de blue ice ook slecht


Dan is ze beinvloed door de 'visolie is gif'-mythe die door Brian Peskin wordt verspreid. Ik vermoedde het al toen ik het woord 'kanker' voorbij zag komen.

Quote:
Peskin wijst terecht op het verschil tussen bewerkte en onbewerkte vetzuren. Ik wil zelfs nog meegaan in zijn bewering dat omega-6 onterecht een slechte naam heeft gekregen, omdat deze veelal in bewerkte vorm wordt geconsumeerd (iets wat Enig overigens ook schrijft, dus ook daarin is hij niet uniek). Maar zijn aversie tegen visolie, waarbij hij levertraan over 1 kam scheert met zwaar bewerkte, goedkope vormen van visolie, is m.i. absurd. Andreas Moritz noemt dierlijke eiwitten 'gifstoffen', Peskin noemt levertraan, zelfs onbewerkte, gefermenteerde levertraan (!), 'gif'. Dergelijke oordelen rieken naar extremisme! De Noorse studie die hij aanhaalde naar levertraan raakt kant noch wal, want Noorse levertraan is BEWERKT en komt tot stand door het gewelddadig uitknijpen van vissen onder grote druk en verhitting om aan de olie te komen. Hij stelt terecht dat de markt voor visolie is ontstaan door een industrie die van ranzige, onverkoopbare vissen af wilde komen, maar daarmee komt nog niet alle visolie of levertraan per definitie op basis van dergelijke onethische en immorele motieven tot stand!


Mike

 
Toevallig heeft Mercola net een artikel gewijd aan dit onderwerp: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/07/31/omega-3-fats.aspx?e_cid=20130731_DNL_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20130731

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan