Virussen bestaan niet?! waar word ik dan ziek van?

G

Guest

Guest
Beste mensen en vooral Mike in dit geval, mijn vriendin was de afgelopen dagen behoorlijk ziekig geworden... verkoudheid, keelpijn, oorpijn... lichte ontstekingen en ook vaag voelen in het lichaam met slecht slapen erbij.

Mijn vriendin is nog niet zo ver als ik in de voeding en supplementen en dus had ik eigenlijk verwacht dat ik nergens last van zou krijgen want ik neem tenslotte bergen vitamines naar binnen elke dag (grotendeels voeding maar ook voedingssupplementen).... maar je raadt het al misschien... vandaag kon ik zelf weer naar huis toen ik op me werk was want ik voelde me toch niet zo lekker. Lichte verkoudheid en hele lichte keelpijn, beetje vaag in me lichaam voelen en niet super geslapen. Beetje wat me vriendin heeft zeg maar.... mijn vraag is nu eigenlijk; waardoor wordt ik nu ziek?

toeval bestaat niet in mijn ogen dus ik moet toch echt 'iets' hebben gekregen van me vriendin. Het grootste verschil is dat ik lang niet zo erg ben als haar en het wellicht morgen of overmorgen weer weg is. MAar toch... als virussen niet bestaan, waar wordt ik dan ziek door? Door de hoeveelheid 'slechte' bacteriën?

Ik werk zelf nog als bijbaan erbij bij xs4all helpdesk en een maand terug was bijna iedereen verkouden op me werk maar ik had helemaal niks. Terwijl ik ook aan de muis en toetsenbord zit waar iedereen ook aan zit.... enige verschil is dat ik met me vriendin zoen en niet met me collega's... wat maakt mij nu wel ziek en toen een maand terug niet.

Misschien dat jij wat meer opheldering hierover kan geven Mike?

Alvast bedankt voor de antwoorden

 
Laat je niet wijsmaken dat virussen niet bestaan. Waaraan denk je dat de oorspronkelijke bewoners van Amerika massaal gestorven zijn? Aan o.a. de pokken die de Europeanen meebrachten! Zelfs hun traditionele dieet bood geen bescherming tegen die dodelijke pathogenen.

 
Quote:
Laat je niet wijsmaken dat virussen niet bestaan.


Het gaat bij virussen of geen virussen meer over de definitie of het een entiteit is of iets wat we nog niet hebben kunnen lokaliseren, als het al te lokaliseren/isoleren is. Er bestaan wel stoffen die ons en ook natuurvolkeren vellen, maar het is meer de vraag wat dat dan precies is. Dat er dodelijke pathogenen (wat ook zoiets als gifstoffen betekend) zijn daar is iedereen ook hier het wel over eens lijkt me.

 
Beantwoord nog steeds mijn vraag niet Poekie, waardoor krijg ik dan wel ongeveer dezelfde verschijnselen als mijn vriendin... welleswaar een stuk minder maar toch... ik had dit eigenlijk niet verwacht. Dus dan is de vraag voor mij, waardoor krijg ik het dan alsnog? Iets bombardeert mijn immuunsysteem want anders krijg ik niet zo'n reactie. Wat triggert dit dan en waar komt het vandaan... moet wel van me vriendin komen toch?

Wat ik al zeg, op me werk en iedereen om me heen hoesten en proesten en ik heb nergens last van gehad, behoorlijk wat mensen zelfs ziek die week... en nu een maand later met me vriendin en ik krijg het ook licht.

 
Zotteke wat is dit nou weer voor een domme tekst.

Als die oorspronkelijke bewoners gedrogeerd werden alcohol aangeboden kregen van de blanken werden ze ziek.

Als de oorspronkelijke bewoners als slaven werden gehouden en op droog brood moesten zien te overleven is het niet gek dat ze massaal dood gingen aan ziektes.

En daarnaast de oorspronkelijke bewoners van Amerika zijn niet gestorven aan de pokken nee

die zijn massaal afgeslacht door de blanken in oorlogen

Caveman wees blij dat je lichaam kan ontgiften

https://www.fatsforum.nl/topic/ziek-zijn-zonder-klachten

 
@robinAlexander

Ik ken deze discussie nog wel inderdaad, zou het niet zo zijn dat ik in januari een paar dagen niet helemaal lekker was... soort ontgifting, kan me nog wel herinneren... vage klachten... ook paar dagen thuis gebleven. Vandaar dat ik met me vraag kom, ik stelde hem niet als ik het hele jaar nog niet verkouden of ziek was geweest... ik verwacht dat ik dat minimaal 1x per jaar ben.. naja ziek..ziek... ik zie het als een soort ontgiftingsfase van je lichaam, een goeie schoonmaak.

 
Caveman, hetzelfde heb ik me afgevraagd bij een uitbraak van de waterpokken op de school van mijn dochter, allemaal nagenoeg dezelfde symptomen (koorts en bultjes die jeuken) en de kinderen die het al een keer hebben doorgemaakt blijven bespaard. Mike weet dit ook niet precies.

Quote:
Ok gelezen, maar hoe zit dat dan met een hele klas kinderen die allemaal tegelijk de waterpokken krijgen? Hoe worden die besmet? Even daargelaten dat ze een zwakke weerstand hebben door verkeerde voeding, de theorie is dat het 'virus' wordt verspreid via de lucht of de blaasjes, wat is naast de fysieke toestand(aanleiding) de oorzaak van dit fenomeen? Energetisch? Bacterieel?

1 maand geleden geplaatst #

fatsnotbad

Moderator

Ik denk zowel energetisch als bacterieel.


Discussie over indianen en virussen werd ook hier al gevoerd https://www.fatsforum.nl/topic/onze-kwelgeest-martijn-katan/page/2

 
Zouden die kindertjes niet het ''waterpokkenvirus'' ingespoten hebben gekregen via vaccinaties????

Ik las laats zo iets raars

Een moeder in Turkije met 2kinderen had 1 van haar kinderen wel laten vaccineren tegen waterpokken en de ander niet

en precies het kind dat er voor was ingeënt kreeg waterpokken

en het kind dat nooit gevaccineerd was kreeg niks.

 
Mijn dochter kreeg waterpokken zonder vaccinaties. De vraag wat er in vaccins zit als virussen niet bestaan heb ik mij ook al eens gesteld. Wat wordt er dan toch op die apen niertjes gekweekt en bij onze kinderen ingespoten?

 
Quote:
Zotteke wat is dit nou weer voor een domme tekst.

Als die oorspronkelijke bewoners gedrogeerd werden alcohol aangeboden kregen van de blanken werden ze ziek.


Zou jij me kunnen uitleggen wat er precies dom is aan mijn post? Jij beweert dus dat ze ernstig vatbaar waren voor pokken vanwege consumptie van alcohol (terwijl ze zelf alcoholhoudende dranken kenden)?

 
Quote:
En daarnaast de oorspronkelijke bewoners van Amerika zijn niet gestorven aan de pokken nee

die zijn massaal afgeslacht door de blanken in oorlogen


Ook massaal afgeslacht door vreemde buitenlandse ziektes waartegen hun afweersysteem niet opgewassen was. Veel dodelijker dan oorlogje voeren.

 
Uit het onderzoek van Price blijkt dat natuurvolkeren over een uitstekende weerstand bescjikten. Totdat ze in contact kwamen met westers voedsel. Ineens sloegen griep, verkoudheid, maar ook heel ernstige ziekyes als tbc, reuma en kanker toe. robinAlexander heeft dus wel degelijk: eerst verzwakte men de weerstand van zo'n volk en pas daarna raakten ze 'besmet' met 'ziektekiemen'.

Mike

 
Quote:
Uit het onderzoek van Price blijkt dat natuurvolkeren over een uitstekende weerstand bescjikten


Maar afweersystemen zijn nooit perfect. Zelfs de meest robuuste natuurvolkeren (en dieren in het wild) kunnen wel eens geveld worden door virale infecties. Zo zwart-wit is het niet volgens mij.

 
Er bestaan geen virussen en daarmee ook geen virale infecties. Google eens op 'virus' en klik dan op 'Afbeeldingen' en laat mij 1 foto (geen tekening) zien waarop een geisoleerd virus te zien is. Dieren in het wild worden niet of nauwelijks ziek. Hetzelfde geldt voor mensen.

Mike

 
Dank Mike. Elke dag leert de mens een nieuw gegeven.

Ik ben nu de artikelen van Dr. Stefan Lanka aan het lezen. Sorry voor de misinformatie van mijn kant :|

 
Even wat vertellen over de oorspronkelijke bewoners van Amerika en alcohol:

Indien je een behoefte hebt aan een drankje (alcohol), dan heb je er helemaal geen behoefte aan. Je hebt ATP (energie) nodig, afgeleid van acetaat, door de afbraak van suiker in het bloed, vet en eiwit. Als men echt goed gevoed is zijn de energie reserves zo hoog als het kan zijn. Dit is de reden waarom echt gezonde individuen geen alcohol kunnen verdragen.

De cellulaire afbraak van acetaat is nabij het maximale als je goed gevoed bent, en elke snelle stijging zoals voortvloeid uit een slok whisky kan leiden tot hoofdpijn, zweten, misselijkheid en eventueel braken. Kortom, je tolerantie voor alcohol geeft de stand van je biochemische gezondheid aan. Hoe meer men kan drinken zonder nadelige invloed hoe slechter de biochemische gezondheid van iemand.

Alcohol bij werkelijk goed gevoede mensen is de druppel die het al goed werkende cellulaire afbraak van acetaat doet overlopen.

 
We gaan het nu weer hebben over vaccinaties :p maar ik weet nog steeds niet waarom ik bijna dezelfde symptomen als mijn vriendin krijg....

is het nu iets bacterieel als energetisch? Ik probeer gewoon het mechanisme te begrijpen...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.510
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan