Vintagetradition/eczeem

p_vooren

New member
Hallo,

Mijn naam is Piet van Vooren en ik heb nogal problemen met eczeem. Nu is mij verteld dat creme van het merk Vintage tradition(gebaseerd op rundervet) hier onzettend goed bij kan werken. Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit te koop in Nederland?

Groeten, Piet

 
Welkom Piet,

Eczeem is een probleem dat je van binnen uit op moet lossen, en dat kan met goede voeding. Laat dit nu net een forum zijn dat over goede voeding gaat.

Zou je eens aan ons willen laten weten wat je allemaal eet en drinkt?

Lees ook dit eens op mijn site (informatie vanaf dit forum): http://www.voedingisgezondheid.nl/Huid_hoofd.html

Er zijn veel mensen met eczeem die baat hebben bij het drinken van rauwe melk en rauwmelkse kefir.

Lia

 
en volgens mij kan je deze balsem heel makkelijk zelf maken, rundervet, olijfolie en wat etherische olie. Stuk goedkoper!

In principe heb ik alle ingredienten ervoor in huis.

 
Hallo,

Even voorstellen: mijn naam is Pien gehuwd en moeder van twee kinderen. Ik heb wat ervaring met deze zalf. Het werkt inderdaad erg gunstig op eczeem en ik heb zeer goede resultaten met luieruitslag. Ik gebruik het zelf vooral voor gezicht en armen. Na een aantal dagen is er een duidelijk verschil te merken. Echter heb ik het de eerste keer besteld Vintagetradition en moest 20 euro extra invoerrechten betalen:( Vervolgens heb ik het zelf geprobeerd om te maken maar ik kreeg niet het zelfde resultaat. Het is een behoorlijke klus. Je bent namelijk uren(8 uur voor 350 ml vet) bezig om het koeienvet te bereiden in de oven.

Pien

 
Pien,

welkom hier.
Quote:
Je bent namelijk uren(8 uur voor 350 ml vet) bezig om het koeienvet te bereiden in de oven.



Ik smelt altijd éen pan vol vet uit om weer te kunnen gebruiken voor het bakken, dus meestal 10 kg, ben je inderdaad wel een dagje mee bezig, alhoewel het fornuis doet het meeste werk. In stukjes snijden en dan op een laag vuurtje laten smelten.

Moet je uitrekenen hoeveel potjes vet je daarvan kan maken, je kan de hele wijk voorzien :D

 
Hallo Lia,

Ik heb inmiddels jullie zeer informatieve website bekeken en ik ga zeker met een aantal tips aan de gang. Bedankt!

Piet

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan