vet gezond blog online

G

Guest

Guest
Ik ben deze week begonnen met het opzetten van een Blog! Eigenlijk leek het mij altijd al leuk om een eigen blog bij te houden, maar het is er nooit eerder van gekomen.

Doel van mijn blog is vooral om op deze manier meer te weten te komen over voeding en de WAPF gedachte. Ook al ben ik al een paar jaar actief bezig met het zoeken naar het perfecte voedingspatroon, ik ben nog steeds een leek! Ook hoop ik familie en vrienden door mijn enthousiaste en verschillende verhalen bekend te maken met deze manier van eten. Er staat op dit moment nog niet zo gek veel op het blog. Ik ben begonnen met het schrijven van mijn eigen verhaal ( ik heb met mijn 23 lentes jong al veel medische tegenslagen gehad ), maar ik beschrijf ook in een artikel waarom ik de argumenten tegen de consumptie van rauwe melk achterhaalt en niet stevig vind.

Ik zal aanstaande dinsdag een lezing van Mike Donkers bij wonen over Basen en Zuren. Ook hier wil ik graag een leuke samenvatting over schrijven! ( als mike dit ook OK vindt uiteraard).

Kortom, een leuk blog voor de geïnteresseerde in wapf en paleo voeding, en ik zal mijn uiterste best doen het spannend te houden. Op Facebook is een pagina van mijn blog te vinden, waarmee ik iedereen op de hoogte houd van mijn artikelen.

Ik hoop hier op het forum en op het blog reacties en commentaren te ontvangen op mijn blog. Graag jullie reactie, en ook links naar andere blogs zijn van harte welkom ( ik kan deze ook aanbevelen op mijn eigen blog )

www.vetgezond.wordpress.com

www.facebook.com/vetgezond

 
Hoi Jeff, bedankt voor de link!

Ik heb je eigen verhaal maar alvast gelezen.

Dank daarvoor & je hebt al een hele weg afgelegd.

 
Hi Jeff,

heb je blog ook bekeken en gelezen, je hebt al een goed begin gemaakt. Ik kwam er door het lezen van jou blog wel op dat mensen dus niet de enige zoogdieren zijn die kreeften, oesters en slakken eten. Heb hierover al een opmerking op het topic rauwe melk geplaatst.

 
Hè Tanja!

Dank voor je reactie, tof dat je hier meer over kunt vertellen! Is het mogelijk de link met jouw reactie naar mij door te sturen? Of kun je jouw reactie hier quoten ?

 
Quote:
Over het fenomeen dat mensen als enige zoogdier melk drinkt van andere dieren. Ik heb al heel vaak het argument voorbij zien komen dat de mens ook het enig zoogdier zou zijn dat krab, slakken en kreeften zou eten. Dat klopt niet. Otters, wasberen en egels zijn zoogdieren en otters eten ook oesters en rivierkreeften. Wasberen eten slakken en kreeften, egels eten slakken. Als je dus de melkconsumptie wil verdedigen, moeten er wel argumenten gebruikt worden die standhouden lijkt mij.


Ik moest ineens denken aan een natuurfilmpje waarin otters met stenen op oesters zitten te hameren om ze open te maken.



in dit geval en mossel trouwens

 
Tanja,

Goed om dit te weten! De beargumentering moet inderdaad wel standhouden. Ik zal een mooi alternatief zoeken voor dit stuk.

Dank voor je reactie! Heeft iemand anders misschien een mooi argument, of een verhaal dat mooi op het blog zou kunnen?

 
Hoi Jeff,

Een leuk initiatief, ik hoop dat je veel mensen zo bereikt en dat ze na gaan denken over wat ze allemaal in hun mond stoppen.

Leuk dat je mijn site hebt genoemd, ik heb jouw blog op mijn site in de links gezet (onderaan).

Lia

 
Dit is een vet leuke blog. Ik heb hem ook doorgestuurd naar mijn zoon. Lijkt me inspirerend voor hem.

Vooral het feit dat je op 19 jarige leeftijd totaal ongezond bezig was en nu het roer toch hebt omgegooid.

Op welke leeftijd kwam voor jou de omslag?

 
Hoi Jeff. Goed van je, dit blog! Ik hoop dat je er veel mensen, en vooral jongeren, mee kunt bereiken! Weg met de drank. redbull, McDonalds en sigaretten. Oh nu word ik wel heel enthousiast. In ieder geval veel succes gewenst.

Groetjes San

 
@ Poekie: Dank voor het doorlinken naar mijn blog. Of ik veel mensen trek of niet is hier namelijk voor een groot deel afhankelijk van.

@Food en Mood: Leuk om zo een reactie te krijgen. Tussen mijn 20ste en 21ste ging ik voor mijn gevoel het juiste pad volgen ( beginnend bij de Hormoonfactor, en laten High fat, low carb ;-) ). Ik hoop dat je zoon iets aan mijn blog heeft, en ik zal nog wel meer artikelen schrijven die betrekking hebben tot een gezonde lifestyle, in combinatie met jong zijn en en de dingen doen die hierbij horen. Als je zoon vragen heeft is hij ook altijd welkom!

@ San: Het stoppen met drank, redbull, fastfood en tabak komt mij maar al te bekend voor! Ik hoop jongeren aan te spreken, maar ook iedereen die zich weer jong wilt voelen, of van hart nog jong is. Voor mij is een geboortedatum nog altijd iets anders dan een leeftijd! Ik word ook vrolijk van jouw enthousiastme, en laten we hopen via dit forum, en andere blogs en websites steeds meer mensen bewust te maken.

Dank jullie wel voor de berichten!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan