verzuurd/ zuur

Dirtsa

New member
De laatste week heb ik last van 'zure ontlasting' Het is letterlijk zo zuur dat mijn billen geirriteerd zijn van wat er langsaf komt..

Ik vraag me af waarvan dit kan komen?

Ik neem voor extra maagzuur nu wat eetlepels appelazijn in water, kan dit zorgen voor die zure ontlasting?

Is dit herkenbaar voor iemand?

Vanmiddag geexpirimenteerd met ghee, normaal mix ik deze met kokosolie omdat ik weet dat ik er anders last van krijg. Nu dus niet.. alleen ghee in de pan ..

Hierna ontzettende pijn weer in dat kuiltje tussen mijn borsten (begin maag?) zo'n pijn dat ik een uurtje verkrampt op de bank heb doorgebracht.. wat is dat toch?

Hierna maar even heel rustig gedaan, venkel en gember genomen en nu zoethout theetje..

Zou dit maagzuur zijn dat omhoog komt en daar zorgt voor pijn?

 
hoi Ikke, volgens mij is dat een heel goed teken: die zure ontlasting.

Mike heeft er ook veel last van gehad op enig moment dat ik me herinner: dat het zijn gat uitbrandde zei hij hier https://www.fatsforum.nl/topic/ontgiften-via-dierlijke-voeding#post-5861 toen.

Zijn interpretatie was volgens mij dat hij goed aan het ontgiften was/is.

Quote:
De Asyra constateerde ook dat ik qua pH nog aan de zure kant ben, wat bevestigd wordt door de zure ontlasting die letterlijk mijn gat uit brandt. Ik ontzuur dus ook structureel. Interessant, nietwaar, dat een zgn. 'zuurvormend' voedingsmiddel als rundvlees bijdraagt aan mijn ontzuring?


 
ikke,

Dit is positief! Je lichaam is zich aan het ontdoen van allerlei anaerobe melkzuurfermentatieprocessen. De zure ontlasting is het gevolg van een verhoogde zuurstoftoevoer naar de cellen, een verbeterde doorstroming en een versnelde ontgifting.

Mike

 
Ok dat is positief...

Echter doet het wel pijn!

Die ghee valt nog steeds niet ok... Wat kan ik doen?

Het heeft verband met de maag, maagzuur of de gablaas?

Het doet echt ontzettend pijn.. Steken...

Zou de milde reiniging helpen?

 
Mike,

de pijn zit echt precies tussen de borst, in dat kuiltje..

Het straalt uit naar beneden in een rechte lijn..

Ik heb er veel last van, voel me verkrampt op dat moment.

Heb het na het eten van andere vetten dan kokos (dus ghee en roomboter)...

 
Alvlees klier...

Wat kan ik doen om dit te verbeteren Mike?

Ik neem al enzymen bij de maaltijd...

 
Vorige week de grote reiniging gedaan.

vanochtend deed ik de milde reiniging met grapefruit , olijfolie en 2 omega 3 eidooiers

Een half uur later nam ik sole en weer een half uur later rauwe melkyoghurt met wat boekweitvlokken. met extra maagzuurtabletten omdat ik te weinig heb

Niet snel daarna had ik normale ontlasting van de vorige dag maar een half uur daarna kreeg ik enorme buikpijn en krampen. (Ik heb overigens een verzuurd darmmilleu door te weinig maagzuur en galafgifte gedurende langere tijd).

hierna volgde 3 x dunne zure ontlasting en het brande letterlijk , au.

Neem aan dat dit ook ontzuring is en dat mijn gal eindelijk zijn werk weer gaat doen qua alkalische galafgifte?.

Of is het dat het maagzuur te zuur in de darmen komt wat voor een snelle lozing zorgt?

Ik voel nu nog steeds steekjes in mn alvleesklier en heb het gevoel dat er nog iets los is gegaan daar wat nu langzaam door de darmen gaat.

Hoop van harte dat dit het begin is van ontzuring.

 
En of dit ontgifting is! Je zet je systeem aan het werk dmv voeding. En dat betekend letterlijk zure shit! Mijn ontlasting hoeft niet dun te zijn om zuur te zijn. Wat het te maken heeft met ontzuring geen idee, maar beter eruit dan erin!

 
Wat jij beschrijft heb ik nog regelmatig, puur op basis van voeding. Ik heb in 2008 vijf lever/gal-zuiveringen gedaan en sindsdien daar geen noodzaak meer voor gehad, omdat mijn voeding al zo ontgiftend is. Die zure ontlasting heeft bij mij ook altijd rare kleuren (meestal groenzwart) en vormen en is dus overduidelijk toxisch.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan