verzoek wachtwoord resetten/ poging tot hacken?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mtje
  • Startdatum Startdatum

Mtje

New member
Paar dagen geleden kreeg ik ook al meerdere mailtjes dat iemand mijn wachtwoord wilde resetten. Vandaag weer 3 xIk heb dat zelf niet gedaan, weet mijn wachtwoord. dat betekent dat iemand anders via mijn login probeert in te loggen ... En nu na een paar dagen nogmaals dus dat was geen eenmalige vergissing.
Hebben meer mensen hier last van?

Ik ook. 3 stuks in mijn mailbox vanaf een uur of 10.
Was eerder deze week ook al.
Mike had aangegeven om niks met due mails te doen. Kan gewoon inloggen.

Ik heb hier ook last van! Ik dacht dat iemand anders misschien deze naam in gebruik wilde nemen omdat ik weinig post de laatste tijd en alleen maar mee lees. Wanneer anderen hier ook last van hebben is het mogelijk een bot die hier bezig is?

Ik kan verder ook gewoon inloggen. Maar het is wel vreemd als er een automatisch script/bot losgelaten wordt op deze website om onder diverse namen proberen in te loggen.

Dit is een poging tot 'phishing'! Als ze je wachtwoord hebben kunnen ze een hackpoging ondernemen! Niet op reageren!

Mike

Hier een hack
https://irmaschiffers2014.wordpress.com/2016/10/28/de-vrije-media-tijdelijk-niet-bereikbaar/

Dorothé

Vandaag om 13.26 uur weer 3 mailtjes...
weet niet of je iets extra's kan doen Mike ter bescherming?

Hier idem! En gelijk weggegooid, zag het deze week al voorbij komen hier.

Thineke

Hier vanochtend weer 3 mailtjes met verzoek om wachtwoord te wijzigen.

uit de email:
"Iemand heeft verzocht om het wachtwoord van het volgende account opnieuw in te stellen:"
Dat kan je zelf ook doen door op de "Wachtwoord kwijt" link te drukken als je niet ingelogd bent. Je krijgt dan precies dezelfde email.
Het enige wat je daarvoor nodig hebt is een gebruikersnaam. De emails zijn niet gevaarlijk, alleen vervelend.

Twee mogelijk oplossingen:
-Bij registreren moet er een code overgenomen worden, bij 'wachtwoord kwijt' niet.
-De gebruikersnaam invul optie eruit halen, zodat enkel door een email adres in te vullen een nieuw wachtwoord aangevraagd kan worden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.528
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan