Verzoek om adresjes voor rauwe melk

Rinolo en Thijs, wat leuk! Dat is in Zunderdorp! Dus jullie wonen ook in de buurt.

Echter ik heb nog een adres voor jullie, onlangs ontdekt.

In Landsmeer kun je voor 30 ct per liter op van Beekstraat 188 rauwe melk halen van Blaarkoppen. Ze krijgen gras en kuilgras. Geen antibiotica (zij zegt dat dat in NL ook niet mag met melkkoeien) en ze gebruiken geen kunstmest.

Je kan tussen half 6 en 7 de melk halen. Wel in een yerikan of een vat.

 
@Pike: Deventer scheelt wel iets, maar het schiet niet echt op, ook omdat afspreken ook weer tijd kost. Voor jou maakt het nog minder uit. (uitgaande van centrum Deventer)

Ik heb trouwens nog een adres dichterbij, waarvan ik als het meezit (de tank is soms leeg en ik ben soms te laat met bellen) deze week de melk ga testen. Ik heb er alle vertrouwen in, ze zijn iets goedkoper, maar verkopen ook minder dingen. De openingstijden kloppen niet, vrijdag tot 16:00.

@Asaya: Je maakt me ook een beetje nieuwsgierig, als ik het ook mag weten graag naar: rauwemelkapenstaartoutlook.com

@SK en Tanja: Dit wordt een lijst met adressen waarvan we de melk zelf getest hebben door het buiten de koelkast te bewaren zoals in dit bericht.

Als jullie de melk ook willen testen zou dat fijn zijn, alleen al om zelf te weten dat de melk goed is.

 
@Jp,

Zullen wij het samen oppakken. Als jij adresjes hebt kun je ze mij mailen dan maak ik er een nieuwe topic van in het 'alleen lezen' topic. Dan hoeft Mike zich er niet mee te bemoeien.

Elke keer je een nieuw getest melkadres bij hebt zet ik het erbij.

Lia

 
Gisteren verse melk gehaald en die wordt nu getest. De boer is biologisch en de koeien krijgen in de winter hooi en snijmais vertelde hij gisteren. Zondag zal in verslag doen van de geur en indien goed bevonden geef ik het adres erbij. Goed initiatief!

 
Ik denk dat ik die persoon even voor de zekerheid ga navragen of hij er mee akkoord is dat ik het doorgeef. Ik neem aan van wel maar ik weet het graag zeker en wil niemand in de problemen brengen. Dan kan hij eventueel ook op de lijst als hij dat wil.

@ JP en Pike, jullie horen van mij.

 
@Poekie: Prima, ook handiger omdat jij hier wat meer kan, er zijn nu nog niet genoeg adressen om er een lijst van te maken.

Vanaf vandaag ga ik zelf een test doen, zaterdag van een andere adres. Die komen ook hier te staan.

@Asaya: Ik moet van een adres ook nog vragen of ze eigenlijk wel in een rauwe melk lijst willen staan. Het kan natuurlijk ook dat het wel over de email mag, maar dat ie liever niet op een lijst staat.

Raar trouwens dat we er zo geheimzinnig over doen..

 
Ha Jp/ Poekie,

Wat fijn dat jullie dit willen doen.

Van t weekend ga ik melk halen en zal ik de test ook doen.

 
Veld en Beek in Doorwerth, bd-zuivelboerderij van Jan Wieringa. De melk is van Blaarkop-koeien. De zuivel is verkrijgbaar rechtstreeks bij Jan of bij bd-boerderij De Horsterhof in Duiven. Daar hebben ze een clubje fanatieke rauwe melkdrinkers (waaronder ikzelf) die om beurten de melk bij Jan in Doorwerth uit de tank tappen en naar Duiven vervoeren.

De Pasop in Hummelo, bd-zuivelboerderij van Peter Vels. De melk is van diverse rassen, waaronder Brown Swiss. Deze boerderij verkoopt ook uitstekende kwaliteit rundvlees en er is een lokale imker actief, wiens honing ook op de boerderij wordt verkocht.

Boerderij Ruimzicht in Halle, bd-zuivelboerderij van Gerjo Boskamp (vanaf 00:50). De melk is van Holstein-koeien.

Mike

 
Kunnen de boeren hierdoor in de problemen komen want dat moet niet de bedoeling zijn natuurlijk.

 
Rauwe melk verkopen is niet verboden in Nederland toch?

Asaya, heb je mijn email gekregen?

 
Ik heb nog een goed adres voor vlees trouwens. Weet even niet waar ik dat kan plaatsen. www.kleinswormink.nl

 
Rauwe melk uit de tank tappen is toegestaan, verkoop vanuit een koeling in een boerderijwinkel eigenlijk niet, als ik het goed begrepen heb is er een ontheffing voor te krijgen, maar geen idee of dat een uitzondering is of dat ze er nog mee bezig zijn.

Ik krijg met praten over "adresjes" soms het gevoel dat het ergens anders over gaat, laatst vertelde ik iemand dat ik over een adresje gehoord had waar rauwe roomboter te krijgen is.. Veel zwaar illegale dingen zijn makkelijker te vinden.

De meeste boeren zijn al online te vinden, dan is het zeker geen probleem ze hier te noemen.

In mijn geval wil ik het eerst vragen omdat ze weinig reclame maken en kleinschalig bezig zijn.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.802
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan